Приказ основних података о документу

Pojmovne sposobnosti dece sa intelektualnom ometenošću - pedagoška razmatranja i obrazovne mogućnosti

dc.creatorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.creatorKovačević, Jasmina
dc.date.accessioned2021-06-09T14:02:39Z
dc.date.available2021-06-09T14:02:39Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/813
dc.description.abstractThe paper treats conceptual functioning of the children with intellectual disabilities in the situation of their education. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities, both gender distribution and calendar distribution from 8 to 13,6 years. We implemented the TCU test and LNNB-C battery for testing the cognitive abilities of the sample. Results point out the specificities of the cognitive functions of the tested children which point up the necessity of implementations of new treatment strategies.en
dc.description.abstractRad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Uzorak je bio 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina, učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U metodologiji je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986) i skale pisanja i matematičkog mišljenja baterije Lurija- Nebraska za decu (Golden, 1987). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih konceptualnih kategorija i školskog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u matematičkom mišljenju i pisanju. Finalna razmatranja obuhvataju stav o potrebi primene savremenih metodskih pristupa obrazovanju i rehabilitaciji ove dece i koncipiranju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao i potrebi uvođenja novih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija, metod senzomotorne integracije, terapija pokretom i sl.).sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectmild intellectual disabilitiesen
dc.subjectconceptual formationen
dc.subjecteducationen
dc.subjectrehabilitationen
dc.subjectnew treatment approachesen
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjectkonceptualna formacijasr
dc.subjectedukacijasr
dc.subjectrehabilitacijasr
dc.subjectnovi metodski pristupisr
dc.titleConceptual abilities of the children with intellectual disabilities: Pedagogical considerations and educational possibilitiesen
dc.titlePojmovne sposobnosti dece sa intelektualnom ometenošću - pedagoška razmatranja i obrazovne mogućnostisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage700
dc.citation.issue3
dc.citation.other(3): 691-700
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage691
dc.citation.volume20
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/700/810.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_813
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу