Conceptual abilities of the children with intellectual disabilities: Pedagogical considerations and educational possibilities
Pojmovne sposobnosti dece sa intelektualnom ometenošću - pedagoška razmatranja i obrazovne mogućnosti
Апстракт
The paper treats conceptual functioning of the children with intellectual disabilities in the situation of their education. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities, both gender distribution and calendar distribution from 8 to 13,6 years. We implemented the TCU test and LNNB-C battery for testing the cognitive abilities of the sample. Results point out the specificities of the cognitive functions of the tested children which point up the necessity of implementations of new treatment strategies.
Rad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Uzorak je bio 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina, učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U metodologiji je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986) i skale pisanja i matematičkog mišljenja baterije Lurija- Nebraska za decu (Golden, 1987). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih konceptualnih kategorija i školskog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u matematičkom mišljenju i pisanju. Finalna razmatranja obuhvataju stav o potrebi primene savremenih metodskih pristupa obrazovanju i rehabilitaciji ove dece i koncipiranju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao... i potrebi uvođenja novih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija, metod senzomotorne integracije, terapija pokretom i sl.).
Кључне речи:
mild intellectual disabilities / conceptual formation / education / rehabilitation / new treatment approaches / laka intelektualna ometenost / konceptualna formacija / edukacija / rehabilitacija / novi metodski pristupiИзвор:
Beogradska defektološka škola, 2014, 20, 3, 691-700Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
- Društvo defektologa Srbije
Финансирање / пројекти:
- Креирање Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних програма (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Maćešić-Petrović, Dragana AU - Kovačević, Jasmina PY - 2014 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/813 AB - The paper treats conceptual functioning of the children with intellectual disabilities in the situation of their education. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities, both gender distribution and calendar distribution from 8 to 13,6 years. We implemented the TCU test and LNNB-C battery for testing the cognitive abilities of the sample. Results point out the specificities of the cognitive functions of the tested children which point up the necessity of implementations of new treatment strategies. AB - Rad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Uzorak je bio 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina, učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U metodologiji je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986) i skale pisanja i matematičkog mišljenja baterije Lurija- Nebraska za decu (Golden, 1987). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih konceptualnih kategorija i školskog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u matematičkom mišljenju i pisanju. Finalna razmatranja obuhvataju stav o potrebi primene savremenih metodskih pristupa obrazovanju i rehabilitaciji ove dece i koncipiranju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao i potrebi uvođenja novih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija, metod senzomotorne integracije, terapija pokretom i sl.). PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd PB - Društvo defektologa Srbije T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Conceptual abilities of the children with intellectual disabilities: Pedagogical considerations and educational possibilities T1 - Pojmovne sposobnosti dece sa intelektualnom ometenošću - pedagoška razmatranja i obrazovne mogućnosti EP - 700 IS - 3 SP - 691 VL - 20 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_813 ER -
@article{ author = "Maćešić-Petrović, Dragana and Kovačević, Jasmina", year = "2014", abstract = "The paper treats conceptual functioning of the children with intellectual disabilities in the situation of their education. The sample was formed of 124 children with mild intellectual disabilities, both gender distribution and calendar distribution from 8 to 13,6 years. We implemented the TCU test and LNNB-C battery for testing the cognitive abilities of the sample. Results point out the specificities of the cognitive functions of the tested children which point up the necessity of implementations of new treatment strategies., Rad tretira problematiku pojmovno-verbalnog, odnosno opšteg konceptualnog funkcionisanja dece sa intelektualnom ometenošću u uslovima edukacije, tipične za naše sredinsko okruženje. Uzorak je bio 124 ispitanika sa lakom intelektualnom ometenošću, oba pola, kalendarskog uzrasta od 8 do 13,5 godina, učenika osnovnih škola sa teritorije Beograda. U metodologiji je primenjen TCU test procene pojmovno-verbalnih sposobnosti (Test of Concept Utilization, Crager and Lane, 1986) i skale pisanja i matematičkog mišljenja baterije Lurija- Nebraska za decu (Golden, 1987). Rezultati istraživanja upućuju na statistički značajnu povezanost između ispitivanih konceptualnih kategorija i školskog postignuća ispitanika u uzorku, posmatranog kroz uspešnost u matematičkom mišljenju i pisanju. Finalna razmatranja obuhvataju stav o potrebi primene savremenih metodskih pristupa obrazovanju i rehabilitaciji ove dece i koncipiranju IEP i ITP (individualnih edukativnih planova i individualnih trening planova) kao i potrebi uvođenja novih metoda rada (Montesori metod, kompjuterska edukacija i rehabilitacija, metod senzomotorne integracije, terapija pokretom i sl.).", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd, Društvo defektologa Srbije", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Conceptual abilities of the children with intellectual disabilities: Pedagogical considerations and educational possibilities, Pojmovne sposobnosti dece sa intelektualnom ometenošću - pedagoška razmatranja i obrazovne mogućnosti", pages = "700-691", number = "3", volume = "20", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_813" }
Maćešić-Petrović, D.,& Kovačević, J.. (2014). Conceptual abilities of the children with intellectual disabilities: Pedagogical considerations and educational possibilities. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd., 20(3), 691-700. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_813
Maćešić-Petrović D, Kovačević J. Conceptual abilities of the children with intellectual disabilities: Pedagogical considerations and educational possibilities. in Beogradska defektološka škola. 2014;20(3):691-700. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_813 .
Maćešić-Petrović, Dragana, Kovačević, Jasmina, "Conceptual abilities of the children with intellectual disabilities: Pedagogical considerations and educational possibilities" in Beogradska defektološka škola, 20, no. 3 (2014):691-700, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_813 .