Приказ основних података о документу

Metodske procedure za razvoj konceptualnih i socijalnih sposobnosti kod osoba sa intelektualnom ometenošću

dc.creatorKaljača, Svetlana
dc.creatorDučić, Bojan
dc.creatorRadić-Šestić, Marina
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:59:49Z
dc.date.available2021-06-09T13:59:49Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/768
dc.description.abstractContemporary approach in treating people with intellectual disability is aimed at the development and implementation of methodological procedures, which should provide them with academic knowledge and skills, as well as with the development of adaptive skills. The development of these skills improves functional usage of the acquired academic knowledge in everyday life. This paper presents some methodological procedures which are applied in stimulating the development of certain conceptual and social skills in children and youth with intellectual disabilities. By analyzing the available studies, it can be concluded that the usage of new technological achievements improves standard behavioral procedures for the development of conceptual and social skills in people with intellectual disability. Simultaneous application of behavioral procedures and assistive technologies allows a high degree of individualization, fast and continuous feedback, saving resources and time, as well as optimal functional preparedness of these people to live in a community.en
dc.description.abstractSavremeni pristup u tretmanu osoba sa intelektualnom ometenošću usmeren je na kreiranje i implementaciju metodskih procedura koje bi trebalo da im omoguće, osim sticanja akademskih znanja i veština, i razvoj njihovih adaptivnih sposobnosti. Razvojem ovih veština unapređuje se funkcionalna upotreba stečenih akademskih znanja u svakodnevnom životu. U ovom radu prikazane su neke od metodskih procedura koje se primenjuju u stimulaciji razvoja pojedinih konceptualnih i socijalnih sposobnosti kod dece i mladih sa intelektualnim poremećajima. Analizom dostupnih studija, može se zaključiti da upotreba novih tehnoloških dostignuća unapređuje standardne bihejvioralne procedure namenjene razvoju konceptualnih i socijalnih veština kod osoba sa intelektualnom ometenošću. Simultana primena bihejvioralnih procedura i asistivnih tehnologija omogućava visok stepen individualizacije, brz i kontinuiran fidbek, uštedu sredstava i vremena, kao i optimalniju funkcionalnu pripremljenost ovih osoba za život u zajednici.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectmethodological proceduresen
dc.subjectconceptual abilitiesen
dc.subjectsocial skillsen
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectassistive technologyen
dc.subjectmetodske proceduresr
dc.subjectkonceptualne sposobnostisr
dc.subjectsocijalne sposobnostisr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectasistivne tehnologijesr
dc.titleMethodological procedures for the development of conceptual and social skills in people with intellectual disabilityen
dc.titleMetodske procedure za razvoj konceptualnih i socijalnih sposobnosti kod osoba sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage420
dc.citation.issue3
dc.citation.other12(3): 403-420
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage403
dc.citation.volume12
dc.identifier.doi10.5937/specedreh12-4237
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/657/765.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу