Приказ основних података о документу

Formiranje pojmova iz istorije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorNovaković, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-09T13:59:22Z
dc.date.available2021-06-09T13:59:22Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/761
dc.description.abstractAim of this research is to determine the level of mastering content for subject History, as well as network of notions relevant for the specified content Research sample consists out of 120 students, both genders. A criterion that is used for choosing subjects are: students IQ between 51 and 69, age from 12 years to 15 and 11 months, primary school fifth, sixth, seventh, and eighth grade and absence of neurological, psychiatric, expressed emotional and multiple disorders. Criterion test of knowledge for subject of History was used for this research Half of the respondents of 5th grade (50%) completely master the contents of the subject History. Slightly less than half of the 6th grade (47.78%) and 7th grade (45.56%) completely master this domain. The lowest percentage of mastering content was registered in the resolution of claims of the subject history in 8th grade (24.44%). This paper provides an overview of the network of formed notions within this teaching subject.en
dc.description.abstractCilj rada je da utvrdi nivo usvojenosti sadržaja nastavnog predmeta Istorija, kao i mrežu formiranih pojmova relevantnu u okviru navedenih sadržaja. Uzorak učenika ovog istraživanja čini 120 ispitanika, oba pola. Kriterijumi za izbor ispitanika podrazumevali su: količnik inteligencije učenika od 51 do 69, kalendarski uzrast od 12,0 do 15,11 meseci, školski uzrast kojim su uključeni učenici V, VI, VII i VIII razreda i odsustvo neuroloških, psihijatrijskih, izraženih emocionalnih i višestrukih smetnji. U istraživanju je korišćen Kriterijumski test znanja iz nastavnog predmeta Istorija. Polovina ispitanika petog razreda (50 %) savladava u potpunosti sadržaje nastavnog predmeta Istorija. Nešto manje od polovine ispitanika šestog (47,78 %) i sedmog razreda (45,56 %) savladava u potpunosti ovu oblast. Najmanji procenat savladanosti sadržaja registrovan je pri rešavanju zahteva iz istorije kod učenika osmog razreda (24,44 %). U radu je načinjen osvrt na mrežu formiranih pojmova u okviru ovog nastavnog predmeta.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectmild intellectual disabilityen
dc.subjecthistoryen
dc.subjectforming notionsen
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjectistorijasr
dc.subjectformiranje pojmovasr
dc.titleForming notions of history for students with mild intellectual disabilityen
dc.titleFormiranje pojmova iz istorije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage170
dc.citation.issue1
dc.citation.other(1): 161-170
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage161
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/649/758.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_761
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу