Приказ основних података о документу

Rana intervencija kod dece s poremećajima autističkog spektra

dc.creatorGlumbić, Nenad
dc.creatorBrojčin, Branislav
dc.creatorĐorđević, Mirjana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:59:03Z
dc.date.available2021-06-09T13:59:03Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/756
dc.description.abstractAutistic symptoms are usually present in early childhood, although, in some cases they may not be fully manifested until much later. Recognition of the early signs of autism is a necessary prerequisite for early intervention programs, which should promote positive outcomes for children with autism spectrum disorders. The purpose of this article is to present evidence-based programs and intervention strategies. According to the research results the most promising intervention models are behaviuoral programs, applied as focused intervention practices or included in comprehensive treatment models. Developmental interventions, although promising, do not have empirical support yet.en
dc.description.abstractSimptomi autizma obično se javljaju u ranom detinjstvu iako se u nekim slučajevima ispoljavaju znatno kasnije. Prepoznavanje ranih znakova autizma je neophodan preduslov za organizovanje programa rane intervencije čija bi realizacija trebalo da omogući pozitivan ishod za decu sa poremećajima autističkog spektra. Cilj ovog rada je prezentovanje onih programa i strategija intervencije koji su zasnovani na dokazima. Na osnovu rezultata do sada sprovedenih istraživanja najveći uspeh omogućavaju bihejvioralni programi, bilo da su primenjeni u obliku tzv. fokusiranih intervencija, bilo da su uklopljeni u sveobuhvatne modele tretmana. Razvojne intervencije, iako podsticajne, još uvek nemaju dovoljnu empirijsku podršku.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectbehavioral programsen
dc.subjectautismen
dc.subjectdevelopmental approachesen
dc.subjectbihejvioralni programisr
dc.subjectautizamsr
dc.subjectrazvojni pristupisr
dc.titleEarly intervention in children with autism spectrum disordersen
dc.titleRana intervencija kod dece s poremećajima autističkog spektrasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage118
dc.citation.issue1
dc.citation.other12(1): 103-118
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage103
dc.citation.volume12
dc.identifier.doi10.5937/specedreh12-3563
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/644/753.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу