Приказ основних података о документу

Specifičnosti vizuelne diskriminacije kod dece sa umerenom mentalnom retardacijom

dc.creatorKaljača, Svetlana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:14:46Z
dc.date.available2021-06-09T13:14:46Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/73
dc.description.abstractThe objective of this research is to determine the level and dynamic of development of visual discrimination in children with moderate mental retardation. All of researches point out to the fact that in these children there is disharmony between immaturity of this function and chronological age. This type of disorders has important implications in quality of mastering academic skills, behavior and learning at all. The sample consists of 92 children with moderate mental retardation, of both sexes, aged 7 to 15. In diagnostic procedure Acadia test of developmental abilities was used, subtest number 3. The global results show that the half of children in the sample have sufficient level of visual discrimination according to standardized norm. It is also confirmed that in children with moderate mental retardation this ability has harmonized development after eleven.en
dc.description.abstractCilj ovog istraživanja je utvrđivanje nivoa i dinamike razvoja vizuelne diskriminacije kod dece sa umerenom mentalnom retardacijom. Sva istraživanja ukazuju na činjenicu da se kod ove dece javlja nesklad između zrelosti ove funkcije i hronološkog uzrasta. Ovaj tip poremećaja ima značajne implikacije na kvalitet savladavanja akademskih veština, ponašanja i učenja uopšte. Uzorak čine 92 dece sa umerenom mentalnom retardacijom, oba pola, kalendarskog uzrasta od 7 do 15 godina. U dijagnostičkoj proceduri je primenjen Akadija test razvojnih sposobnosti, suptest broj 3. Globalni rezultati pokazuju da polovina dece našeg uzorka ima zadovoljavajući nivo vizuelne diskriminacije u skladu sa standardnom normom. Utvrđeno je i da se ova sposobnost kod dece sa umerenom mentalnom retardacijom skladno razvija tek od jedanaeste godine.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectvisual discriminationen
dc.subjectmoderate mental retardationen
dc.subjectvizuelna diskriminacijasr
dc.subjectumerena mentalna retardacijasr
dc.titleSpecifics of visual discrimination in children with moderate mental retardationen
dc.titleSpecifičnosti vizuelne diskriminacije kod dece sa umerenom mentalnom retardacijomsr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage152
dc.citation.issue2
dc.citation.other(2): 143-152
dc.citation.spage143
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_73
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу