Приказ основних података о документу

Produkcija naporednosloženih i zavisnosloženih rečenica u narativnim tekstovima dece od osam i deset godina

dc.creatorIvanović, Maja
dc.date.accessioned2021-06-09T13:56:28Z
dc.date.available2021-06-09T13:56:28Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/717
dc.description.abstractThe research examined selected aspects of language development in the context of narratives. The purpose of this study was to register and examine the usage of coordinated and subordinated clauses in narrative texts produced by second grade and fourth grade primary school students. It is assumed that possible differences within syntactic complexity between second graders and fourth graders show different levels of syntactic maturity. The children that participated in this study were attending the same primary school located in Belgrade, Serbia. Written text corpus was collected from 42 second graders and 44 fourth graders. The analysis of data included qualitative as well as quantitative parameters. The presence of both sentence types -compound and complex was registered in both grades. The prevailing usage of subordinated clauses in the fourth grade implies that they are more syntactically mature than second graders who produce more coordinated clauses. The analysis underscores the significance of subordination as an indicator of syntactic maturity.en
dc.description.abstractCilj rada je da se registruje i ispita upotreba zavisnosloženih i naporednosloženih rečenica u pisanim radovima učenika drugog i četvrtog razreda osnovne škole, odnosno da se ispitaju moguće razlike u sintaksičkoj složenosti na dvama navedenim uzrastima. Teorijsku podlogu za ovo istraživanje predstavljaju radovi u kojima se ispituje produkcija složenijih sintaksičkih konstrukcija, a naročito zavisnosloženih rečenica čija upotreba predstavlja jedno od ključnih obeležja sintaksičkog razvoja u školskom periodu. Uobičajeno se smatra da upotreba jedne ili više zavisnih klauza u okviru komunikativne rečenice implicira viši nivo sintaksičkog razvoja, dok češća upotreba naporednosloženih rečenica upućuje na nedovoljnu sintaksičku zrelost. Korpus za analizu sastojao se od 44 narativa učenika drugog razreda i 42 narativa učenika četvrtog razreda osnovne škole. Utvrđeno je prisustvo oba tipa složenih rečenica na ispitivanim uzrastima. Naglašenija upotreba zavisnih klauza kod učenika četvrtog razreda upućuje na to da su oni i sintaksički zreliji od učenika drugog razreda kod kojih je češća upotreba klauza u naporednom odnosu.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/178002/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectsyntactic developmenten
dc.subjectwritten productionen
dc.subjectsyntactic complexityen
dc.subjectsyntactic maturityen
dc.subjectsintaksički razvojsr
dc.subjectpisano izražavanjesr
dc.subjectsložene sintaksičke konstrukcijesr
dc.subjectsintaksička zrelostsr
dc.titleUsage of subordinated and coordinated clauses in second grade and fourth grade narrative textsen
dc.titleProdukcija naporednosloženih i zavisnosloženih rečenica u narativnim tekstovima dece od osam i deset godinasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage178
dc.citation.issue2
dc.citation.other12(2): 163-178
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage163
dc.citation.volume12
dc.identifier.doi10.5937/specedreh12-4095
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/617/714.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу