Приказ основних података о документу

Zrelost hvata i sposobnost pisanja dece predškolskog uzrasta

dc.creatorNikolić, Snežana
dc.creatorIlić-Stošović, Danijela
dc.creatorIlić, Snežana
dc.creatorPešić, Stefanija
dc.date.accessioned2021-06-09T13:51:51Z
dc.date.available2021-06-09T13:51:51Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/646
dc.description.abstractBeing a complex perceptive and motor skill, writing depends on maturity and integration of great number of cognitive, perceptive and motor skills. This research examines hand and fingers muscular activity while holding pen and preschool children capability to differently engage fingers while writing. The sample was made of 31 children, age between 5.9 year and 6.11 year. The results show that pencil grip is appropriate (dynamic threefingers grip) at eleven examined children (35, 5 %). The rest of the children used modified dynamic, static, modified static and five-fingers grip. By analyzing realization of predictive test for dysgraphia it is concluded that inappropriate pencil grip does not influence aright drawing. While this suggests that the children may well acquire with graphomotor activity using different pen grips, it is known that appropriate pencil grip can significantly influence the writing speed and legibility of written. The fact that higher grades have higher writing demands, it is necessary, for twenty examined children to practice and adopt appropriate pencil grip.en
dc.description.abstractPisanje, kao kompleksna perceptivno - motorička veština, zavisi od sazrevanja i integracije velikog broja kognitivnih, perceptivnih i motoričkih sposobnosti. U istraživanju je posmatrana mišićna aktivnost šake i prstiju tokom držanja olovke i sposobnost diferenciranog angažovanja prstiju dece predškolskog uzrasta u činu pisanja. Uzorak je činilo 31 dete uzrasta od pet godina i devet meseci do šest godina i 11 meseci. Rezultati istraživanja ukazuju da je držanje olovke odgovarajuće (dinamički troprsni hvat) kod jedanaestoro dece (35,5%). Ostala deca su koristila izmenjen dinamički, statički, izmenjen statički i petoprsni hvat. Analizom realizacije predikcionog testa za disgrafiju može se zaključiti da neadekvatan hvat olovke ne utiče na pravilno crtanje figura. Iako ovo govori da deca mogu dobro ovladati grafomotornom radnjom koristeći različite hvatove, poznato je da na brzinu pisanja i čitljivost napisanog značajno utiče pravilan način držanja olovke. Činjenica da viši razredi osnovne škole pred grafomotoriku stavljaju izuzetno teške zadatke nalaže uvežbavanje i usvajanje pravilnog hvata olovke kod preostalih 20 ispitanika.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.publisherDruštvo defektologa
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectgraspen
dc.subjectgraph - motor skillsen
dc.subjectchildren of preschool ageen
dc.subjectzrelost hvatasr
dc.subjectgrafomotorikasr
dc.subjectdeca predškolskog uzrastasr
dc.titleGrasp maturity and writing ability among preschool childrenen
dc.titleZrelost hvata i sposobnost pisanja dece predškolskog uzrastasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage595
dc.citation.issue3
dc.citation.other(3): 583-595
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage583
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/570/643.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_646
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу