Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Defektološki rehabilitacioni tretman razvojne ometenosti - implikacije u našoj sredini

dc.creatorMaćešić-Petrović, Dragana
dc.creatorKovačević, Jasmina
dc.date.accessioned2021-06-09T13:51:12Z
dc.date.available2021-06-09T13:51:12Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/636
dc.description.abstractThe paper treats the possibility of implementation the new methods of treatment in population of children with intellectual disability and hearing impairments. In this study we try to find out what are the relationships between implemented method of reeducation of psychomotor ability and cognitive functions with school achievement in sample treated with this method of treatment. We try to find out what are the possible methods which can be implemented in rehabilitation and education of tested children. The sample was formed of 124 school aged children with mild intellectual disabilities, both gender distribution, chronologically distributed from 8 to 13.5 years. Special educational diagnostic procedures were implemented in testing abilities such as attention, visuo-spatial abilities, motor functions, behavior and school achievement of children with intellectual disabilities. Results point out the high statistically relationship between the tested variables and implemented treatment. We conclude about the necessity of implementation the new method of treatment such as computer treatment, educational workshops, sensory motor method, dance and movement therapy, etc. in children with intellectual disabilities same as in the children with hearing impairments.en
dc.description.abstractBazični cilj istraživanja se odnosi na utvrđivanje uticaja primenjenog tretmana na kvalitet i stepen razvijenosti neuropsiholoških funkcija različitog stepena složenosti, kao osnove učenja i školskog postignuća dece sa intelektualnom ometenošću. Kao osnova za procenu efekata primenjenog tretmana postavljene su konceptualne i perceptivno-motorne sposobnosti, verbalne funkcije i funkcije pažnje kao i sposobnosti učenja i adaptivnog ponašanja dece s lakom intelektualnom ometenošću u uslovima njihove edukacije standardne za naše sredinsko okruženje. Praktični cilj istraživanja ogleda se u mogućnostima procene efekata primenjenog tretmana na opšti razvojni potencijal i sposobnosti učenja, odnosno saznajne efikasnosti ispitane dece. Praktični cilj takođe je realizovan kroz komparativnu analizu ovih rezultata sa postignućem dece sa oštećenjem sluha u pojedinim razvojnim domenima. Rezultati istraživanja ukazuju na statistički visoko signifikantnu povezanost primenjenog tretmana reedukacije psihomotorike i ispitanih sposobnosti i funkcija, naročito u domenu čitanja, motornih funkcija, ponašanja i školskog uspeha. Zaključak je baziran na stavu da je primenom različitih metoda i individualno formulisanim programima rehabilitacije, u kojima ključno mesto zauzima defektolog, moguće poboljšati efekte primenjenog tretmana, kako u inkluzivnim tako i u ekskluzivnim uslovima edukacije dece sa različitim vrstama razvojnih smetnji. PR Projekat Ministarstva nauke Republike Srbije, br. 179025: Kreiranje protokola za procenu edukativnih potencijala dece sa smetnjama u razvoju kao kriterijuma za izradu individualnih obrazovnih programa.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjecteducationen
dc.subjectrehabilitational treatmenten
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectedukacijasr
dc.subjectrehabilitacioni tretmansr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.titleSpecial educational and rehabiltational treatment of the developmental disabilities: Implications in our environmenten
dc.titleDefektološki rehabilitacioni tretman razvojne ometenosti - implikacije u našoj sredinisr
dc.typearticle
dc.rights.licenseARR
dc.citation.epage357
dc.citation.issue2
dc.citation.other(2): 349-357
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage349
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/561/633.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_636
dc.type.versionpublishedVersion


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu