Приказ основних података о документу

Društvena podrška obrazovnih ustanova učenicima sa oštećenjem vida i njihovim porodicama

dc.creatorStanimirović, Dragana
dc.creatorMijatović, Luka
dc.creatorJablan, Branka
dc.date.accessioned2021-06-09T13:50:52Z
dc.date.available2021-06-09T13:50:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/631
dc.description.abstractEducational institutions are an important part of the formal social support system. Students with visual impairments are in need of special social support to meet their educational needs and efficient functioning of the professional and everyday life. By the indirect interview, conducted with 32 blind adolescents, their parents and with the same number of adolescents and their parents of the control group, we collected data on the level and content of the observed and expected (concrete, informational and emotional) social support of educational institutions for students with visual impairments and their families. Statistical analysis revealed a number of significant differences between experimental and control groups and within the experimental group. A glance at the results shows that all differences between observed and expected levels of social support of educational institutions, according to rates of blind adolescents and their parents are significant, as well as all differences between the experimental and control groups in the perception of the expected level of social support of educational institutions. Qualitative analysis of responses also indicated differences between the groups regarding the content of the observed and expected social support of educational institutions and gave helpful ideas on how to improve social support for students with visual impairments and their families.en
dc.description.abstractObrazovne ustanove su važan deo sistema formalne društvene podrške. Učenicima sa oštećenjem vida je neophodna posebna društvena podrška radi zadovoljavanja njihovih obrazovnih potreba i efikasnijeg funkcionisanja u profesionalnom i svakodnevnom životu. Imajući ovo u vidu, u nedirektivno vođenom intervjuu sa 32 slepa adolescenta, njihovim roditeljima i sa istim brojem adolescenata i njihovim roditeljima kontrolne grupe, prikupili smo podatke o nivou i sadržaju opažene i očekivane (konkretne, informacione i emocionalne) društvene podrške obrazovnih ustanova učenicima sa oštećenjem vida i njihovim porodicama. Statistička obrada podataka ukazala je na niz značajnih razlika između eksperimentalne i kontrolne grupe i unutar grupe slepih. Već letimičan pogled na rezultate pokazuje da su sve razlike između nivoa opažene i očekivane društvene podrške obrazovnih ustanova prema procenama slepih adolescenata i njihovih roditelja značajne, kao i sve razlike između eksperimentalne i kontrolne grupe u proceni nivoa očekivane društvene podrške obrazovnih ustanova. Kvalitativna analiza odgovora je takođe ukazala na razlike između ispitivanih grupa u pogledu sadržaja opažene i očekivane društvene podrške obrazovnih ustanova i dala je korisne ideje kako da se poboljša društvena podrška učenicima sa oštećenjem vida i njihovim porodicama.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectsocial supporten
dc.subjecteducational institutionsen
dc.subjectstudents with visual impairmenten
dc.subjectfamilyen
dc.subjectdruštvena podrškasr
dc.subjectobrazovne ustanovesr
dc.subjectučenici sa oštećenjem vidasr
dc.subjectporodicasr
dc.titleSocial support of educational institutions for students with visual impairments and their familiesen
dc.titleDruštvena podrška obrazovnih ustanova učenicima sa oštećenjem vida i njihovim porodicamasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage246
dc.citation.issue2
dc.citation.other11(2): 231-246
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage231
dc.citation.volume11
dc.identifier.doi10.5937/specedreh1202231S
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/556/628.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу