Приказ основних података о документу

Akademska samoregulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošću

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorJapundža-Milisavljević, Mirjana
dc.creatorMutavdžić, Dragosav
dc.date.accessioned2021-06-09T13:50:29Z
dc.date.available2021-06-09T13:50:29Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/625
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the types of academic self-regulation in students with mild intellectual disability and their relation with the examinees' age. The sample consists of 120 examinees of both genders. The selection criteria were: IQ characteristic of mild intellectual disability (51 to 69), age between 12 and 15.11, 5th to 8th grade of primary school, and absence of neurological, psychiatric, expressed emotional and multiple disorders. Academic Self-Regulation Questionnaire was used in this research. The results show the dominance of identified academic regulation in students from the sample. However, by weighting variables, the sample manifested a controlled type according to the unique motivation continuum. It was determined that intrinsic motivation of twelve-year-olds is higher than intrinsic motivation of students in other age groups. Also, we can conclude that statistically significant difference was determined in the level of self-regulation among the examinees of different ages. This means that the behavior of twelve-year-olds is more self-regulated than that of fifteen-year-old students.en
dc.description.abstractCiljevi ovog istraživanja su utvrđivanje zastupljenosti tipova akademske samoregulacije kod učenika s lakom intelektualnom ometenošću, kao i utvrđivanje njihovog odnosa sa kalendarskim uzrastom ispitanika. Uzorak učenika istraživanja uključuje 120 ispitanika, oba pola. Kriterijumi za izbor ispitanika podrazumevali su: količnik inteligencije učenika karakterističan za laku intelektualnu ometenost (od 51 do 69), kalendarski uzrast od 12 do 15 godina i 11 meseci, školski uzrast koji je podrazumevao uključivanje učenika od V do VIII razreda i odsustvo neuroloških, psihijatrijskih, izraženih emocionalnih i višestrukih smetnji. U istraživanju je korišćen Upitnik akademske samoregulacije (Academic Self-Regulation Questionnaire). Rezultati pokazuju dominaciju akademske identifikovane regulacije kod učenika našeg uzorka. Ipak, uzorak je, ponderisanjem varijabli, ispoljio kontrolisani tip prema jedinstvenom kontinuumu motivacije. Utvrđeno je da je intrinzična motivacija dvanaestogodišnjaka viša od intrinzične motivacije učenika koji pripadaju ostalim uzrasnim grupama. Takođe, možemo da zaključimo da je među ispitanicima različitih uzrasnih grupa utvrđena statistički značajna razlika u stepenu samoodređenja. To bi značilo da učenike od 12 godina odlikuje ponašanje koje je više samoodređeno, nego što je to slučaj sa učenicima od 15 godina.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectmild intellectual disabilityen
dc.subjectacademic self-regulationen
dc.subjectintrinsic motivationen
dc.subjectageen
dc.subjectlaka intelektualna ometenostsr
dc.subjectakademska samoregulacijasr
dc.subjectintrinzična motivacijasr
dc.subjectuzrastsr
dc.titleAcademic self-regulation in students with mild intellectual disabilityen
dc.titleAkademska samoregulacija učenika s lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage401
dc.citation.issue3
dc.citation.other11(3): 383-401
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage383
dc.citation.volume11
dc.identifier.doi10.5937/specedreh11-2326
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/550/622.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу