Приказ основних података о документу

Procena radnih sposobnosti, sklonosti i veština osoba sa intelektualnom ometenošću

dc.creatorGligorović, Milica
dc.date.accessioned2021-06-09T13:49:50Z
dc.date.available2021-06-09T13:49:50Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/615
dc.description.abstractStrategies to assess work abilities and skills are crucial in designing a program for professional and work rehabilitation of individuals with intellectual disability. The most important component of functional assessment is not determining the existence of disability or explaining the deficit underlying the disability, but the level at which intellectual disability limits professional and other activities related to an individual's independent life. Strengths and weaknesses of individuals with ID are considered through developing and defining appropriate professional goals, and identifying services needed to achieve immediate and long-term goals of professional rehabilitation. Assessment of work abilities, aptitude and skills is a part of a process which should start in childhood, with the aim to multidimensinally consider all the factors which influence professional rehabilitation, employment and potential to live independently of people with intellectual disability. A comprehensive approach, which includes individuals with intellectual disability and their families, is crucial in the process of appropriate academic orientation, work training and the level of social support.en
dc.description.abstractZa koncipiranje programa profesionalnog i radnog osoposobljavanja osoba sa intelektualnom ometenošću od esencijalne važnosti su strategije procene radnih sposobnosti i veština. Najvažnija komponenta funkcionalne procene nije utvrđivanje prisustva ometenosti, ili rasvetljavanje deficita koji je u osnovi ometenosti, nego mera u kojoj intelektualna ometenost ograničava profesionalne i druge aktivnosti vezane za samostalan život osobe. Potencijali i ograničenja osobe sa IO se razmatraju u kontekstu razvoja i definisanja odgovarajućih profesionalnih ciljeva, kao i identifikacije službi potrebnih za postizanje neposrednih i dugotrajnih ciljeva profesionalne rehabilitacije. Procena radnih sposobnosti, sklonosti i veština je deo procesa koji treba da započne u detinjstvu, u cilju multidimenzionalnog sagledavanja svih činilaca koji utiču na profesionalno osposobljavanje, zapošljavanje i potencijal za samostalan život osoba sa intelektualnom ometenošću. Sveobuhvatan pristup, u koji su uključene osobe sa intelektualnom ometenošću i njihove porodice, od suštinske je važnosti za proces odgovarajućeg akademskog usmerenja, radne obuke i nivoa društvene podrške.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectassessment of work abilitiesen
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectprofessional rehabilitationen
dc.subjecttransitionen
dc.subjectprocena radnih sposobnostisr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectprofesionalno osposobljavanjesr
dc.subjecttranzicijasr
dc.titleAssessment of work abilities, aptitude and skills in individuals with intellectual disabilityen
dc.titleProcena radnih sposobnosti, sklonosti i veština osoba sa intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage636
dc.citation.issue4
dc.citation.other11(4): 623-636
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage623
dc.citation.volume11
dc.identifier.doi10.5937/specedreh11-2312
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/540/612.pdf
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу