Приказ основних података о документу

Perceptivno-motoričke sposobnosti i preduslovi za razvoj akademskih veština

dc.creatorGligorović, Milica
dc.creatorRadić-Šestić, Marina
dc.creatorNikolić, Snežana
dc.creatorIlić-Stošović, Danijela
dc.date.accessioned2021-06-09T13:45:41Z
dc.date.available2021-06-09T13:45:41Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/550
dc.description.abstractThis paper reports the results of the relation analysis between the development of perceptual-motor abilities and prerequisites of academic skills in typically developing younger school children. The sample consists of 1165 children of both genders, aged between 7.5 and 11, from urban, suburban and rural parts of Belgrade. Motor abilities, perceptual abilities, sensory integration, and sensory-motor integration were defined as independent variables, while constructive praxis, auditory and visual memory, strategy formation, and language abilities were defined as dependent abilities. ACADIA test, Ozeretski test, and Levine tests were used for the assessment of perceptual-motor, cognitive, and language abilities. The results clearly indicate the importance of perceptual-motor functions for the development of all the assessed abilities which are prerequisites of academic skills.en
dc.description.abstractU ovom radu prikazani su rezultati analize odnosa između nivoa razvoja perceptivno-motoričkih sposobnosti i preduslova za usvajanje akademskih veština kod dece mlađeg školskog uzrasta tipične populacije. Uzorkom je obuhvaćeno 1165 dece iz urbanih, suburbanih i ruralnih delova Beograda, oba pola, uzrasta 7.5-11 godina. Kao nezavisne varijable definisane su motoričke sposobnosti, perceptivne sposobnosti, senzorna integracija i senzomotorička integracija, a kao zavisne varijable konstruktivna praksija, auditivno i vizuelno pamćenje, sposobnost stvaranja strategije i jezičke spososobnosti. Za procenu perceptivno-motoričkih, kognitivnih i jezičkih sposobnosti korišćeni su ACADIA test, Motorički test Ozeretskog i neformalno ispitivanje. Rezultati nedvosmisleno ukazuju na značaj perceptivno-motoričkih funkcija za razvoj svih procenjenih sposobnosti koje su preduslov usvajanja akademskih veština.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectperceptual-motor abilitiesen
dc.subjectacademic skillsen
dc.subjectcognitive abilitiesen
dc.subjectlanguage abilitiesen
dc.subjectperceptivno-motoričke sposobnostisr
dc.subjectakademske veštinesr
dc.subjectkognitivne sposobnostisr
dc.subjectjezičke sposobnostisr
dc.titlePerceptual-motor abilities and prerequisites of academic skillsen
dc.titlePerceptivno-motoričke sposobnosti i preduslovi za razvoj akademskih veštinasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage434
dc.citation.issue3
dc.citation.other10(3): 405-434
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage405
dc.citation.volume10
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6062/Untitled3.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_550
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу