Приказ основних података о документу

Priprema srednjoškolaca za školovanje sa vršnjacima oštećenog vida

dc.creatorStanimirov, Ksenija
dc.creatorJablan, Branka
dc.creatorGrbović, Aleksandra
dc.date.accessioned2021-06-09T13:45:03Z
dc.date.available2021-06-09T13:45:03Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0547-3330
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/540
dc.description.abstractWorkshops are a specific form of active and experiential learning which takes place in exchanges within a certain group. The objectives of the workshop are acquisition of knowledge or skills, the development of empathy or positive attitudes and to enhance motivation. The starting point in work is the experience of the participants, followed by its sequential generalizations and, finally, increasing it to a higher level which allows the application of the acquired experience in a wider range of real situations. The aim of this paper is to present some workshop activities with students in regular high schools in order to prepare them for coeducation with their peers with eyesight impairment. The workshops included seven sequels in which we elaborated the following themes: the attitudes of the individuals without any impairment towards invalids; sight-impaired person's perceptions, the blind person's walking techniques, reading and writing; readiness to form different types of relationships with persons with impaired eyesight and capabilities of persons with impaired eyesight.en
dc.description.abstractRadionice predstavljaju specifičan oblik aktivnog, iskustvenog učenja koji se ostvaruje zahvaljujući razmenama unutar određene grupe. Ciljevi radionice obuhvataju usvajanje znanja ili veština, razvijanje empatije ili pozitivnih stavova, jačanje motivacije. Tokom izvođenja radionice polazi se od iskustva učesnika, zatim njegovog uopštavanja kroz sekvence i, na kraju, postavljanja na viši nivo koji omogućava primenu stečenog u širem rasponu realnih situacija. Cilj rada je prikaz radioničarskih aktivnosti srednjoškolaca u redovnim školama radi povećanja spremnosti za zajedničko školovanje sa vršnjacima oštećenog vida. Radionice su obuhvatile sedam sekvenci putem kojih smo realizovali sledeće teme: stavove osoba bez oštećenja vida prema osobama s invaliditetom; opažanje osoba oštećenog vida; tehnike kretanja, čitanje i pisanje slepih; spremnost za stupanje u različite tipove odnosa s osobama oštećenog vida i sposobnosti osoba s oštećenjem vida.sr
dc.publisherPedagoško društvo Srbije, Beograd i Univerzitet u Beogradu - Filozofski fakultet - Institut za pedagogiju i andragogiju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179010/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceNastava i vaspitanje
dc.subjectworkshop activitiesen
dc.subjectstudentsen
dc.subjectinclusionen
dc.subjecteyesight impairmenten
dc.subjectradioničarske aktivnostisr
dc.subjectučenicisr
dc.subjectinkluzijasr
dc.subjectoštećenje vidasr
dc.titlePreparing highschoolers for coeducation with peers with impaired eyesight: Workshop approachen
dc.titlePriprema srednjoškolaca za školovanje sa vršnjacima oštećenog vidasr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage442
dc.citation.issue3
dc.citation.other60(3): 430-442
dc.citation.rankM24
dc.citation.spage430
dc.citation.volume60
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_540
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

ДатотекеВеличинаФорматПреглед

Уз овај запис нема датотека.

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу