Приказ основних података о документу

Early intervention for children exposed to trauma: arc intervention model

dc.creatorStrižak, Nevena
dc.date.accessioned2024-01-12T14:26:22Z
dc.date.available2024-01-12T14:26:22Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-6203-175-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5402
dc.description.abstractКада однос детета и оних који о њему брину карактерише несигурност, непредвидивост и страх, а према детету се његови најближи одрасли опходе на застрашујуће и преплављујуће начине, то утиче на базични доживљај поверења детета у људе и у свет који га окружује. Дугорочне последице остају на плану дечјег развоја, менталног и физичког здравља, академског постигнућа и квалитета живота и односа у одраслом добу. Због последица које траума оставља на развој и здравље, које могу бити видљиве већ у раном детињству, деца са искуством трауме често су популација која користи услуге раних интервенција. Но, постоје оправдане бриге да комплексност њиховог искуства није довољно уважена уобичајеним репертоаром поступака и да због тога не могу остварити потпуну добит од учешћа у програмима ране интервенције. Ране интервенције усмерене на трауму наглашавају систем афективног везивања као базу на којој се гради клиничка интервенција и критичну тачку за опоравак. АСК модел интервенције заснован на афективној везаности, саморегулацији и компетенцијама (ARC - The Attachment, Self-Regulation, and Competency Framework) један је од оквира рада који се тренутно развија за потребе подршке деци са искуством трауме. У овом раду биће дат преглед основних сазнања о траумама код деце раног узраста, као и АСК модела као једног од могућих приступа са децом која имају искуство траума.sr
dc.description.abstractWhen the relationship between the child and those who care for him is characterized by insecurity, unpredictability and fear, and the closest adults treat the child in frightening and overwhelming ways, it affects the child’s basic experience of trust in people and the world around him. Long-term consequences remain in terms of child development, mental and physical health, academic achievement, and quality of life and relationships in adulthood. Due to the developmental and health consequences of trauma, which can be seen in early childhood, children who have experienced trauma are often a population that uses early intervention services. However, there are legitimate concerns that the complexity of their experience is not sufficiently recognized by the usual repertoire of procedures and that, as a result, they cannot fully benefit from participation in early intervention programs. Early trauma-focused interventions emphasize the attachment system as the foundation upon which to build clinical intervention and a critical point for recovery. The ARC intervention model, based on Attachment, Self-regulation and Competence is one of the currently developed frameworks, aiming to provide a comprehensive intervention for supporting children with trauma experiences. This paper will provide an overview of basic knowledge about trauma in early-age children, as well as the ARC model as one of the possible approaches with children who have experienced trauma.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationЗборник радова је настао као резултат Пројекта „Интервенције у раном детињству и предшколству” чију реализацију је сопственим средствима подржао Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију (руководилац Пројекта проф. др Мирјана Ђорђевић), као и резултат пројеката које финансира Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије (број уговора 451-03-47/2023-01/200096).sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceНационални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радоваsr
dc.subjectрана интервенцијаsr
dc.subjectтраумаsr
dc.subjectафективна везаностsr
dc.subjectдецаsr
dc.subjectАСК моделsr
dc.subjectearly interventionsr
dc.subjecttraumasr
dc.subjectattachment theorysr
dc.subjectchildrensr
dc.subjectARC modelsr
dc.titleРана интервенција за децу са искуством трауме: приказ модела заснованог на афективној везаности, саморегулацији и компетенцијамаsr
dc.titleEarly intervention for children exposed to trauma: arc intervention modelsr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage29
dc.citation.spage21
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/11045/Untitled2.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5402
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу