Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Тhe importance of effective communication between teachers, parents and children

dc.creatorVasiljević Prodanović, Danica
dc.creatorMarkov, Zagorka
dc.creatorKovačević, Milica
dc.creatorRaspopović, Antonija
dc.creatorStevković, Ljiljana
dc.date.accessioned2024-01-12T14:19:16Z
dc.date.available2024-01-12T14:19:16Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-6203-175-4
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5398
dc.description.abstractОстваривање вишедимензионалне сарадње и партнерског односа између породице и предшколске установе директно се рефлектује на добробит детета. Циљ овог рада је да укаже у којој мери се ефективна комуникација између родитеља и васпитача позитивно рефлектује на добробит детета. Заправо, дискурс који деле васпитачи и родитељи преноси се и на дете, чиме се добија квалитативно нови однос у којем су сви актери равноправни чланови. Квалитетна сарадња у великој мери зависи и од комуникативних способности васпитача. Интегративни приступ у учењу предшколске деце се примењује у Србији већ деценијама, а званично од 2018. године. Овај приступ захтева грађење партнерства између породица и предшколске установе и ефективну комуникацију међу свим актерима васпитно-образовног рада. У овом раду фокус је на компатибилности комуникације на релацији: родитељи/породица – дете – васпитач. Ово ће допринети да дете уз подршку васпитача и родитеља истражује, испробава користећи искуства која је претходно стекло. Кроз ефективну комуникацију и размену информација васпитач у васпитно-образовној групи развија индивидуализован приступ и стил подучавања прилагођава детету. Васпитач о свему обавештва родитеље, који су комплементарна страна у комуникацији, и који активности детета код куће усмеравају ка томе да изражава своја интересовања и потребе и развија критичко мишљење. Ово се остварује интегративним приступом учењу. Ефективна комуникација између родитеља и васпитача омогућава праћење учења и напредовања детета и мењања стратегија кад год се за то укаже потреба.sr
dc.description.abstractAchieving multidimensional cooperation and partnership between the family and the preschool institution is reflected in the wellbeing of the child. The aim of this paper is to show to what extent effective communication between parents and educators reflects on the well-being of the child. In fact, the discourse between educators and parents is also transferred to the child, which results in a new relationship in which all involved parties are equal. Quality cooperation depends to a great extent on the communicative abilities of the teacher. The integrative approach to the learning of preschool children has been applied in Serbia for decades, and officially since 2018. This approach requires building of a partnership between families and preschool institutions and effective communication among all actors of educational work. In this paper, the focus is on the compatibility of communication in the relationship: parents/family - child - educator. Support of educators and parents will contribute the child to explore, try out and use the experiences he has gained. Through effective communication and exchange of information, the teacher in the educational group develops individualised approache and adapts the teaching style to the child. The teacher informs about everything the parents, who are a complementary party in communication and who direct the child’s activities at home to express his interests and needs and develop critical thinking. This is achieved through an integrative approach to learning. Effective communication between parents and educators enables monitoring of the child’s learning and progress, and changing strategies whenever the need arises.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitationsr
dc.relationЗборник радова је настао као резултат Пројекта „Интервенције у раном детињству и предшколству” чију реализацију је сопственим средствима подржао Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију (руководилац Пројекта проф. др Мирјана Ђорђевић), као и резултат пројеката које финансира Министарство науке, технолошког развоја и иновација Републике Србије (број уговора 451-03-47/2023-01/200096).sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceНационални научни скуп „Интервенције у раном детињству и предшколству” Београд, 22. децембар 2023. Зборник радоваsr
dc.subjectефективна комуникација у вртићуsr
dc.subjectинтегративни приступ у учењуsr
dc.subjectкомуникација васпитач-родитељsr
dc.subjectпородица и предшколска установаsr
dc.subjecteffective communication in kindergartensr
dc.subjectintegrative approach to learningsr
dc.subjectteacher-parent communicationsr
dc.subjectpartnership between families and preschool institutionssr
dc.titleЗначај ефективне комуникације између васпитача, родитеља и децеsr
dc.titleТhe importance of effective communication between teachers, parents and childrensr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.epage71
dc.citation.spage65
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/11049/Untitled6.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5398
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu