Show simple item record

dc.creatorЈелић, Марија
dc.creatorСтојковић, Ирена
dc.creatorАнтонијевић, Радован
dc.date.accessioned2024-01-11T10:35:29Z
dc.date.available2024-01-11T10:35:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.issn0352-2334
dc.identifier.issneISSN 2335-0806
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5372
dc.description.abstractРезиме: Све чешће критике на рачун школе односе се на недовољну повезаност васпитног и образовног процеса, односно на то да се у пракси школског рада занемарује васпитна функција школе. О васпитној улози школе може се говорити уопштено или пак конкретније, с обзиром на то у којој мери школа може да допринесе подстицању моралног развоја ученика и остваривању задатака моралног васпитања. Емпиријска истраживања на тему моралног васпитања у нашим школама су малобројна, што указује на то да је ова област недовољно истражена и да не прати савремене потребе васпитне праксе, посебно област која се односи на разгранату структуру школских активности. Циљ овог рада је да укажемо на могућности и ефекате наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика. Указујући на несклад између нормативног и практичног деловања школе, у уводу је истакнут значај васпитнe улогe школе са аспекта моралног развоја и васпитања. На основу прегледа досадашњих теоријских и истраживачких сазнања у овој области указано је на карактеристике моралног развоја и сагледана њихова усклађеност са циљевима моралног васпитања и начина васпитног деловања у школи. Надаље, кроз разматрање структуре активности које се реализују у школи и улоге различитих учесника васпитно-образовног процеса у реализацији васпитне функције школе, а на основу савремених педагошко-дидактичких схватања, критички су размотрене могућности и ефекти наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика у школи. У закључку је истакнуто које предуслове је потребно обезбедити да би школске активности биле у функцији моралног развоја и васпитања ученикаsr
dc.language.isosrsr
dc.publisherUčiteljski fakultet, Kraljice Natalije 43, 11000 Beogradsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceИновације у наставиsr
dc.subjectморални развојsr
dc.subjectморално васпитањеsr
dc.subjectнаставне активностиsr
dc.subjectваннаставне активностиsr
dc.subjectваспитна функција школеsr
dc.titleМорални развој и морално васпитање ученика у школиsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage32
dc.citation.issue1
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage17
dc.citation.volume35
dc.identifier.doiDOI: 10.5937/inovacije2201017J
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10863/0352-23342201017J.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record