dc.creator | Јелић, Марија | |
dc.creator | Стојковић, Ирена | |
dc.creator | Антонијевић, Радован | |
dc.date.accessioned | 2024-01-11T10:35:29Z | |
dc.date.available | 2024-01-11T10:35:29Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.issn | 0352-2334 | |
dc.identifier.issn | eISSN 2335-0806 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5372 | |
dc.description.abstract | Резиме: Све чешће критике на рачун школе односе се на недовољну повезаност васпитног и образовног процеса, односно на то да се у пракси школског рада занемарује васпитна функција школе. О васпитној улози школе може се говорити уопштено или пак конкретније, с обзиром на то у којој мери школа може да допринесе подстицању моралног развоја ученика и остваривању задатака моралног васпитања. Емпиријска истраживања на тему моралног васпитања у нашим школама су малобројна, што указује на то да је ова област недовољно истражена и да не прати савремене потребе васпитне праксе, посебно област која се односи на разгранату структуру школских активности. Циљ овог рада је да укажемо на могућности и ефекате наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика. Указујући на несклад између нормативног и практичног деловања школе, у уводу је истакнут значај васпитнe улогe школе са аспекта моралног развоја и васпитања. На основу прегледа досадашњих теоријских и истраживачких сазнања у овој области указано је на карактеристике моралног развоја и сагледана њихова усклађеност са циљевима моралног васпитања и начина васпитног деловања у школи. Надаље, кроз разматрање структуре активности које се реализују у школи и улоге различитих учесника васпитно-образовног процеса у реализацији васпитне функције школе, а на основу савремених педагошко-дидактичких схватања, критички су размотрене могућности и ефекти наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика у школи. У закључку је истакнуто које предуслове је потребно обезбедити да би школске активности биле у функцији моралног развоја и васпитања ученика | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Učiteljski fakultet, Kraljice Natalije 43, 11000 Beograd | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.source | Иновације у настави | sr |
dc.subject | морални развој | sr |
dc.subject | морално васпитање | sr |
dc.subject | наставне активности | sr |
dc.subject | ваннаставне активности | sr |
dc.subject | васпитна функција школе | sr |
dc.title | Морални развој и морално васпитање ученика у школи | sr |
dc.type | article | sr |
dc.rights.license | BY | sr |
dc.citation.epage | 32 | |
dc.citation.issue | 1 | |
dc.citation.rank | M23 | |
dc.citation.spage | 17 | |
dc.citation.volume | 35 | |
dc.identifier.doi | DOI: 10.5937/inovacije2201017J | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10863/0352-23342201017J.pdf | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |