Морални развој и морално васпитање ученика у школи
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Резиме: Све чешће критике на рачун школе односе се на недовољну повезаност васпитног и образовног процеса, односно на то да се у пракси школског рада занемарује васпитна функција школе. О васпитној улози школе може се говорити уопштено или пак конкретније, с обзиром на то у којој мери школа може да допринесе подстицању моралног развоја ученика и остваривању задатака моралног васпитања. Емпиријска истраживања на тему моралног васпитања у нашим школама су малобројна, што указује на то да је ова област недовољно истражена и да не прати савремене потребе васпитне праксе, посебно област која се односи на разгранату структуру школских активности. Циљ овог рада је да укажемо на могућности и ефекате наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика. Указујући на несклад између нормативног и практичног деловања школе, у уводу је истакнут значај васпитнe улогe школе са аспекта моралног развоја и васпитања. На основу прегледа досадашњих теоријских и истраживачких с...азнања у овој области указано је на карактеристике моралног развоја и сагледана њихова усклађеност са циљевима моралног васпитања и начина васпитног деловања у школи. Надаље, кроз разматрање структуре активности које се реализују у школи и улоге различитих учесника васпитно-образовног процеса у реализацији васпитне функције школе, а на основу савремених педагошко-дидактичких схватања, критички су размотрене могућности и ефекти наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика у школи. У закључку је истакнуто које предуслове је потребно обезбедити да би школске активности биле у функцији моралног развоја и васпитања ученика
Кључне речи:
морални развој / морално васпитање / наставне активности / ваннаставне активности / васпитна функција школеИзвор:
Иновације у настави, 2022, 35, 1, 17-32Издавач:
- Učiteljski fakultet, Kraljice Natalije 43, 11000 Beograd
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Јелић, Марија AU - Стојковић, Ирена AU - Антонијевић, Радован PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5372 AB - Резиме: Све чешће критике на рачун школе односе се на недовољну повезаност васпитног и образовног процеса, односно на то да се у пракси школског рада занемарује васпитна функција школе. О васпитној улози школе може се говорити уопштено или пак конкретније, с обзиром на то у којој мери школа може да допринесе подстицању моралног развоја ученика и остваривању задатака моралног васпитања. Емпиријска истраживања на тему моралног васпитања у нашим школама су малобројна, што указује на то да је ова област недовољно истражена и да не прати савремене потребе васпитне праксе, посебно област која се односи на разгранату структуру школских активности. Циљ овог рада је да укажемо на могућности и ефекате наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика. Указујући на несклад између нормативног и практичног деловања школе, у уводу је истакнут значај васпитнe улогe школе са аспекта моралног развоја и васпитања. На основу прегледа досадашњих теоријских и истраживачких сазнања у овој области указано је на карактеристике моралног развоја и сагледана њихова усклађеност са циљевима моралног васпитања и начина васпитног деловања у школи. Надаље, кроз разматрање структуре активности које се реализују у школи и улоге различитих учесника васпитно-образовног процеса у реализацији васпитне функције школе, а на основу савремених педагошко-дидактичких схватања, критички су размотрене могућности и ефекти наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика у школи. У закључку је истакнуто које предуслове је потребно обезбедити да би школске активности биле у функцији моралног развоја и васпитања ученика PB - Učiteljski fakultet, Kraljice Natalije 43, 11000 Beograd T2 - Иновације у настави T1 - Морални развој и морално васпитање ученика у школи EP - 32 IS - 1 SP - 17 VL - 35 DO - DOI: 10.5937/inovacije2201017J ER -
@article{ author = "Јелић, Марија and Стојковић, Ирена and Антонијевић, Радован", year = "2022", abstract = "Резиме: Све чешће критике на рачун школе односе се на недовољну повезаност васпитног и образовног процеса, односно на то да се у пракси школског рада занемарује васпитна функција школе. О васпитној улози школе може се говорити уопштено или пак конкретније, с обзиром на то у којој мери школа може да допринесе подстицању моралног развоја ученика и остваривању задатака моралног васпитања. Емпиријска истраживања на тему моралног васпитања у нашим школама су малобројна, што указује на то да је ова област недовољно истражена и да не прати савремене потребе васпитне праксе, посебно област која се односи на разгранату структуру школских активности. Циљ овог рада је да укажемо на могућности и ефекате наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика. Указујући на несклад између нормативног и практичног деловања школе, у уводу је истакнут значај васпитнe улогe школе са аспекта моралног развоја и васпитања. На основу прегледа досадашњих теоријских и истраживачких сазнања у овој области указано је на карактеристике моралног развоја и сагледана њихова усклађеност са циљевима моралног васпитања и начина васпитног деловања у школи. Надаље, кроз разматрање структуре активности које се реализују у школи и улоге различитих учесника васпитно-образовног процеса у реализацији васпитне функције школе, а на основу савремених педагошко-дидактичких схватања, критички су размотрене могућности и ефекти наставних и ваннаставних активности на морални развој и морално васпитање ученика у школи. У закључку је истакнуто које предуслове је потребно обезбедити да би школске активности биле у функцији моралног развоја и васпитања ученика", publisher = "Učiteljski fakultet, Kraljice Natalije 43, 11000 Beograd", journal = "Иновације у настави", title = "Морални развој и морално васпитање ученика у школи", pages = "32-17", number = "1", volume = "35", doi = "DOI: 10.5937/inovacije2201017J" }
Јелић, М., Стојковић, И.,& Антонијевић, Р.. (2022). Морални развој и морално васпитање ученика у школи. in Иновације у настави Učiteljski fakultet, Kraljice Natalije 43, 11000 Beograd., 35(1), 17-32. https://doi.org/DOI: 10.5937/inovacije2201017J
Јелић М, Стојковић И, Антонијевић Р. Морални развој и морално васпитање ученика у школи. in Иновације у настави. 2022;35(1):17-32. doi:DOI: 10.5937/inovacije2201017J .
Јелић, Марија, Стојковић, Ирена, Антонијевић, Радован, "Морални развој и морално васпитање ученика у школи" in Иновације у настави, 35, no. 1 (2022):17-32, https://doi.org/DOI: 10.5937/inovacije2201017J . .