Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

Физичка активност код предшколске деце с интелектуалном ометеношћу

dc.creatorĐurić-Zdravković, Aleksandra
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.creatorWagner-Jakab, Ana
dc.date.accessioned2024-01-10T13:16:55Z
dc.date.available2024-01-10T13:16:55Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0353-7919
dc.identifier.issnOnline ISSN: 1820-7804
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5351
dc.description.abstractThe aim of this paper is to examine the effect of socio-demographic factors, children’s motor skills and parents’ physical activity on the physical activity of preschool children with intellectual disabilities. The research sample included 47 children with intellectual disabilities, as well as 47 parents. For the examination of socio-demographic variables, a questionnaire was created, which included information about parents and children. The Vineland Adaptive Behavior Scale was used to assess adaptive behaviour in the domain of motor skills. For assessing the children’s gross motor skills, the Test of Gross Motor Development was used, and the Family Lifestyle Survey was used for the assessment of the physical activity of parents, and children with intellectual disabilities. The results show that the majority of children with intellectual disabilities partake in some physical activity for at least 20 minutes, one to four times a week. Multiple linear regression analysis found that the independent variables explained 11.2% of the variance in children’s physical activity. Gross motor skills represented the strongest individual contribution to the physical activity of children with intellectual disabilities.sr
dc.description.abstractЦиљ овог рада је да испита утицај социо-демографских фактора, моторичких вештина деце и физичке активности родитеља на физичку активност предшколске деце с интелектуалном ометеношћу. Узорак истраживања укључио је 47-оро деце с интелектуалном ометеношћу, као и 47 родитеља. За испитивање социодемографских варијабли креиран је упитник који укључује информације о родитељима и деци. За процену адаптивног понашања у домену моторичких вештина коришћенa је Винеландова скала адаптивног понашања, за процену грубомоторичких способности деце коришћен је Тест развоја грубе моторике, док је за процену физичке активности родитеља и деце с интелектуалном ометеношћу коришћенa Анкета о породичном начину живота. Резултати показују да већина деце с интелектуалном ометеношћу учествује у некој физичкој активности, у трајању од најмање 20 минута, једном до четири пута у седмици. Вишеструком линеарном регресионом анализом утврђено је да су независне варијабле објасниле 11,2% варијације физичке активности деце. Груба моторика представља најјачи појединачни допринос физичкој активности деце с интелектуалном ометеношћу.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherUniversity of Niš, Serbiasr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179025/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nd/4.0/
dc.sourceTEMEsr
dc.subjectphysical activitysr
dc.subjectmotor skillssr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectparentssr
dc.subjectpreschool periodsr
dc.subjectфизичка активностsr
dc.subjectмоторичке вештинеsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectродитељиsr
dc.subjectпредшколски периодsr
dc.titlePhysical activity in preschool children with intellectual disabilitiessr
dc.titleФизичка активност код предшколске деце с интелектуалном ометеношћуsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBY-NDsr
dc.rights.holderUniversity of Niš, Serbiasr
dc.citation.epage668
dc.citation.issue3
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage653
dc.citation.volume47
dc.identifier.doi10.22190/TEME230503041D
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10882/bitstream_10882.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu