Physical activity in preschool children with intellectual disabilities
Физичка активност код предшколске деце с интелектуалном ометеношћу
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
The aim of this paper is to examine the effect of socio-demographic factors,
children’s motor skills and parents’ physical activity on the physical activity of
preschool children with intellectual disabilities. The research sample included 47
children with intellectual disabilities, as well as 47 parents. For the examination of
socio-demographic variables, a questionnaire was created, which included information
about parents and children. The Vineland Adaptive Behavior Scale was used to assess
adaptive behaviour in the domain of motor skills. For assessing the children’s gross
motor skills, the Test of Gross Motor Development was used, and the Family Lifestyle
Survey was used for the assessment of the physical activity of parents, and children
with intellectual disabilities. The results show that the majority of children with
intellectual disabilities partake in some physical activity for at least 20 minutes, one to
four times a week. Multiple linear regression analysis foun...d that the independent
variables explained 11.2% of the variance in children’s physical activity. Gross motor
skills represented the strongest individual contribution to the physical activity of
children with intellectual disabilities.
Циљ овог рада је да испита утицај социо-демографских фактора, моторичких
вештина деце и физичке активности родитеља на физичку активност предшколске деце с интелектуалном ометеношћу. Узорак истраживања укључио је 47-оро
деце с интелектуалном ометеношћу, као и 47 родитеља. За испитивање социодемографских варијабли креиран је упитник који укључује информације о родитељима и деци. За процену адаптивног понашања у домену моторичких вештина коришћенa је Винеландова скала адаптивног понашања, за процену грубомоторичких способности деце коришћен је Тест развоја грубе моторике, док је за процену физичке активности родитеља и деце с интелектуалном ометеношћу коришћенa Анкета о породичном начину живота. Резултати показују да већина деце с интелектуалном ометеношћу учествује у некој физичкој активности, у трајању од најмање 20 минута, једном до четири пута у седмици. Вишеструком линеарном регресионом анализом утврђено је да су независне варијабле објасниле
11,2% варијације физичке активности д...еце. Груба моторика представља најјачи
појединачни допринос физичкој активности деце с интелектуалном ометеношћу.
Кључне речи:
physical activity / motor skills / intellectual disability / parents / preschool period / физичка активност / моторичке вештине / интелектуална ометеност / родитељи / предшколски периодИзвор:
TEME, 2023, 47, 3, 653-668Издавач:
- University of Niš, Serbia
Финансирање / пројекти:
- Креирање Протокола за процену едукативних потенцијала деце са сметњама у развоју као критеријума за израду индивидуалних образовних програма (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179025)
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Đurić-Zdravković, Aleksandra AU - Milanović-Dobrota, Biljana AU - Wagner-Jakab, Ana PY - 2023 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5351 AB - The aim of this paper is to examine the effect of socio-demographic factors, children’s motor skills and parents’ physical activity on the physical activity of preschool children with intellectual disabilities. The research sample included 47 children with intellectual disabilities, as well as 47 parents. For the examination of socio-demographic variables, a questionnaire was created, which included information about parents and children. The Vineland Adaptive Behavior Scale was used to assess adaptive behaviour in the domain of motor skills. For assessing the children’s gross motor skills, the Test of Gross Motor Development was used, and the Family Lifestyle Survey was used for the assessment of the physical activity of parents, and children with intellectual disabilities. The results show that the majority of children with intellectual disabilities partake in some physical activity for at least 20 minutes, one to four times a week. Multiple linear regression analysis found that the independent variables explained 11.2% of the variance in children’s physical activity. Gross motor skills represented the strongest individual contribution to the physical activity of children with intellectual disabilities. AB - Циљ овог рада је да испита утицај социо-демографских фактора, моторичких вештина деце и физичке активности родитеља на физичку активност предшколске деце с интелектуалном ометеношћу. Узорак истраживања укључио је 47-оро деце с интелектуалном ометеношћу, као и 47 родитеља. За испитивање социодемографских варијабли креиран је упитник који укључује информације о родитељима и деци. За процену адаптивног понашања у домену моторичких вештина коришћенa је Винеландова скала адаптивног понашања, за процену грубомоторичких способности деце коришћен је Тест развоја грубе моторике, док је за процену физичке активности родитеља и деце с интелектуалном ометеношћу коришћенa Анкета о породичном начину живота. Резултати показују да већина деце с интелектуалном ометеношћу учествује у некој физичкој активности, у трајању од најмање 20 минута, једном до четири пута у седмици. Вишеструком линеарном регресионом анализом утврђено је да су независне варијабле објасниле 11,2% варијације физичке активности деце. Груба моторика представља најјачи појединачни допринос физичкој активности деце с интелектуалном ометеношћу. PB - University of Niš, Serbia T2 - TEME T1 - Physical activity in preschool children with intellectual disabilities T1 - Физичка активност код предшколске деце с интелектуалном ометеношћу EP - 668 IS - 3 SP - 653 VL - 47 DO - 10.22190/TEME230503041D ER -
@article{ author = "Đurić-Zdravković, Aleksandra and Milanović-Dobrota, Biljana and Wagner-Jakab, Ana", year = "2023", abstract = "The aim of this paper is to examine the effect of socio-demographic factors, children’s motor skills and parents’ physical activity on the physical activity of preschool children with intellectual disabilities. The research sample included 47 children with intellectual disabilities, as well as 47 parents. For the examination of socio-demographic variables, a questionnaire was created, which included information about parents and children. The Vineland Adaptive Behavior Scale was used to assess adaptive behaviour in the domain of motor skills. For assessing the children’s gross motor skills, the Test of Gross Motor Development was used, and the Family Lifestyle Survey was used for the assessment of the physical activity of parents, and children with intellectual disabilities. The results show that the majority of children with intellectual disabilities partake in some physical activity for at least 20 minutes, one to four times a week. Multiple linear regression analysis found that the independent variables explained 11.2% of the variance in children’s physical activity. Gross motor skills represented the strongest individual contribution to the physical activity of children with intellectual disabilities., Циљ овог рада је да испита утицај социо-демографских фактора, моторичких вештина деце и физичке активности родитеља на физичку активност предшколске деце с интелектуалном ометеношћу. Узорак истраживања укључио је 47-оро деце с интелектуалном ометеношћу, као и 47 родитеља. За испитивање социодемографских варијабли креиран је упитник који укључује информације о родитељима и деци. За процену адаптивног понашања у домену моторичких вештина коришћенa је Винеландова скала адаптивног понашања, за процену грубомоторичких способности деце коришћен је Тест развоја грубе моторике, док је за процену физичке активности родитеља и деце с интелектуалном ометеношћу коришћенa Анкета о породичном начину живота. Резултати показују да већина деце с интелектуалном ометеношћу учествује у некој физичкој активности, у трајању од најмање 20 минута, једном до четири пута у седмици. Вишеструком линеарном регресионом анализом утврђено је да су независне варијабле објасниле 11,2% варијације физичке активности деце. Груба моторика представља најјачи појединачни допринос физичкој активности деце с интелектуалном ометеношћу.", publisher = "University of Niš, Serbia", journal = "TEME", title = "Physical activity in preschool children with intellectual disabilities, Физичка активност код предшколске деце с интелектуалном ометеношћу", pages = "668-653", number = "3", volume = "47", doi = "10.22190/TEME230503041D" }
Đurić-Zdravković, A., Milanović-Dobrota, B.,& Wagner-Jakab, A.. (2023). Physical activity in preschool children with intellectual disabilities. in TEME University of Niš, Serbia., 47(3), 653-668. https://doi.org/10.22190/TEME230503041D
Đurić-Zdravković A, Milanović-Dobrota B, Wagner-Jakab A. Physical activity in preschool children with intellectual disabilities. in TEME. 2023;47(3):653-668. doi:10.22190/TEME230503041D .
Đurić-Zdravković, Aleksandra, Milanović-Dobrota, Biljana, Wagner-Jakab, Ana, "Physical activity in preschool children with intellectual disabilities" in TEME, 47, no. 3 (2023):653-668, https://doi.org/10.22190/TEME230503041D . .