Show simple item record

dc.creatorJapundza-Milisavljevic, Mirjana
dc.creatorMilanović-Dobrota, Biljana
dc.date.accessioned2023-10-23T08:05:35Z
dc.date.available2023-10-23T08:05:35Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0352-2334
dc.identifier.issn2335-0806 (Online)
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5295
dc.description.abstractРезиме: Развој креативности представља значајан сегмент васпитно-образовног процеса. Циљ истраживања је идентификовање факторске структуре Теста креативног мишљења – графичка продукција примењеног на узорку ученика с интелектуалном ометеношћу. Узорком је обухваћено 76 ученика, календарског узраста од 9 до 14 година, (АС=11,54; СД=1,75), оба пола (53,3% дечака и 46,7% девојчица), без неуролошких и вишеструких сметњи. Креативни потенцијал ученика с интелектуалном ометеношћу процењен је Тестом креативног мишљења – графичка продукција. Анализом добијених резултата издвојена су два фактора који објашњавају укупно 67,6% варијансе. Први фактор има четири главне факторске тежине (прекидање граница које зависи од фрагмената, прекидање граница које не зависи од фрагмената, хумор и нови елементи). Други фактор обухвата повезивање помоћу линија, настављање, допуњавање и повезивање које доприноси теми. Неконвенционална манипулација материјалом као и употреба апстрактних елемената имају најмање факторске тежине. Двофакторски модел показао је прихватљиве индексе подобности и сугерише важност конвенционалног и неконвенционалног начина размишљања за креативни процес ученика с интелектуалном ометеношћу.sr
dc.description.abstractDevelopment of creativity is an important segment of educational process. The goal of this research is to identify the factor structure of the Creative Thinking Test – Graphic Production of the applied on the sample of students with intelectual difficulties. The sample consisted of 76 students, age 9-14 (АS=11,54; SD=1,75), of both genders (53,3% boys and 46,7% girls), without neurological or multiple impediments. The creative potential of these students was tested using the Creative Thinking Test – Graphic Production. By analyzing the obtained resutls we identified two factors which explain the total of 67,6% of the variance. The first factor has four main factor weights (fragment-dependent boundary breaking, fragment-independent boundary breaking, humour, and new elements). The second factor includes linking by drawing lines, continuation, addition, and linking that contributes to the topic. Unconventional material manipulation as well as the use of abstract elements have the least factor weights. The two-factor model showed acceptable suitability indices and suggests the importance of conventional and unconventional ways of thinking for the creative process of students with intellectual difficulties.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherУчитељски факултет Универзитета у Београдуsr
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179017/RS//sr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceInovacije u nastavisr
dc.subjectКључне речиsr
dc.subjectкреативни потенцијалsr
dc.subjectфакторске тежинеsr
dc.subjectученици с интелектуалном ометеношћуsr
dc.subjectcreative potentialsr
dc.subjectfactor weightssr
dc.subjectstudents with intelectual difficultiessr
dc.titleFaktorska analiza testa Kreativnog mišljenja – grafička produkcijasr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage70
dc.citation.rankM23
dc.citation.volume36
dc.citation.volume57
dc.identifier.doi10.5937/inovacije2303057J
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10758/bitstream_10758.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record