Приказ основних података о документу

dc.creatorTrajković, Marija
dc.creatorPopović-Ćitić, Branislava
dc.creatorMijatović, Luka
dc.date.accessioned2023-10-10T09:39:26Z
dc.date.available2023-10-10T09:39:26Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn0353-7919
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5293
dc.description.abstractA sense of school belonging is considered a protective and promotive factor for a wide range of academic and developmental outcomes of students. However, previous research efforts were overly focused on examining the factors and processes that underlie it, and the available literature identifies a lack of a clear model of action that school actors should apply in order to improve it and, consequently, enjoy its benefits. The main goal of this paper is the analysis of relevant literature, with the aim of identifying the factors that contribute to the development of a sense of school belonging among students. In accordance with the basic principles of the adapted Bronfenbrenner’s bio-psycho-socio-ecological model of school belonging, the findings of the conducted review indicate that the sense of school belonging is of a systemic nature, and that its development and intensity are determined by multiple experiences, interactions and factors that usually exist on the individual, school-relational and contextual level. Although the paper provides preliminary insights into the factors that contribute to the development of a sense of school belonging, further research into these factors, which will examine their predictive effect, provide the possibility of defining a clear model of action, and represent a starting point for designing adequate interventions, is necessary.sr
dc.description.abstractОсећај припадности школи сматра се протективним и промотивним фактором који утиче на широк спектар академских и развојних исхода код ученика. Међутим, досадашња истраживачка настојања нису била претерано фокусирана на испитивање фактора и процеса који се налазе у његовој основи, те се у литератури идентификује недостатак јасног модела деловања који школски актери треба да примене зарад његовог унапређивања и, последично, уживања његових бенефита. Основни циљ рада је анализа релевантне литературе ради идентификовања фактора који доприносе развоју осећаја припадности школи код ученика. У складу са основним поставкама адаптираног Бронфенбренеровог био-психо-социо-еколошког модела припадности школи, резултати спроведеног прегледа указују на то да је осећај припадности школи системске природе, те да су његов развој и интензитет детерминисани вишеструким искуствима, интеракцијама и факторима који уобичајено егзистирају на индивидуалном, школском релационом и контекстуалном нивоу. Иако рад пружа почетне увиде у факторе који доприносе развоју осећаја припадности школи, неопходна су даља истраживања ових фактора која ће испитати њихово предиктивно дејство, обезбедити могућност дефинисања јасног модела деловања, те представљати полазну основу за конципирање адекватних интервенција.sr
dc.language.isoensr
dc.publisherUniversity of Nišsr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.sourceTemesr
dc.subjectschool belongingsr
dc.subjectindividual factorssr
dc.subjectschool factorssr
dc.subjectbio-psychosocio-ecological modelsr
dc.subjectприпадност школиsr
dc.subjectиндивидуални факториsr
dc.subjectшколски факториsr
dc.subjectбио-психо-социо-еколошки моделsr
dc.titleFactors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner's theoretical model as a starting framework for interpretationsr
dc.typearticlesr
dc.rights.licenseBYsr
dc.citation.epage384
dc.citation.issue2
dc.citation.rankM23
dc.citation.spage371
dc.citation.volume47
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22190/TEME220805024T
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/10744/1689-12198-1-PB.pdf
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу