Factors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner's theoretical model as a starting framework for interpretation
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
A sense of school belonging is considered a protective and promotive factor for a
wide range of academic and developmental outcomes of students. However, previous
research efforts were overly focused on examining the factors and processes that
underlie it, and the available literature identifies a lack of a clear model of action that
school actors should apply in order to improve it and, consequently, enjoy its benefits.
The main goal of this paper is the analysis of relevant literature, with the aim of
identifying the factors that contribute to the development of a sense of school belonging
among students. In accordance with the basic principles of the adapted Bronfenbrenner’s
bio-psycho-socio-ecological model of school belonging, the findings of the conducted
review indicate that the sense of school belonging is of a systemic nature, and that its
development and intensity are determined by multiple experiences, interactions and
factors that usually exist on the individual,... school-relational and contextual level.
Although the paper provides preliminary insights into the factors that contribute to the
development of a sense of school belonging, further research into these factors, which
will examine their predictive effect, provide the possibility of defining a clear model of
action, and represent a starting point for designing adequate interventions, is necessary.
Осећај припадности школи сматра се протективним и промотивним фактором који утиче на широк спектар академских и развојних исхода код ученика. Међутим, досадашња истраживачка настојања нису била претерано фокусирана на испитивање фактора и процеса који се налазе у његовој основи, те се у литератури идентификује недостатак јасног модела деловања који школски актери треба да примене зарад његовог унапређивања и, последично, уживања његових бенефита. Основни циљ рада је анализа релевантне литературе ради идентификовања фактора који доприносе развоју осећаја припадности школи код ученика. У складу са основним поставкама адаптираног Бронфенбренеровог био-психо-социо-еколошког модела припадности школи, резултати спроведеног прегледа указују на то да је осећај припадности школи системске природе, те да су његов развој и интензитет детерминисани вишеструким искуствима, интеракцијама и факторима који уобичајено егзистирају на индивидуалном, школском релационом и контекстуалном нивоу. Иако рад пр...ужа почетне увиде у факторе који доприносе развоју осећаја припадности школи, неопходна су даља истраживања ових фактора која ће испитати њихово предиктивно дејство, обезбедити могућност дефинисања јасног модела деловања, те представљати полазну основу за конципирање адекватних интервенција.
Кључне речи:
school belonging / individual factors / school factors / bio-psychosocio-ecological model / припадност школи / индивидуални фактори / школски фактори / био-психо-социо-еколошки моделИзвор:
Teme, 2023, 47, 2, 371-384Издавач:
- University of Niš
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Trajković, Marija AU - Popović-Ćitić, Branislava AU - Mijatović, Luka PY - 2023 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5293 AB - A sense of school belonging is considered a protective and promotive factor for a wide range of academic and developmental outcomes of students. However, previous research efforts were overly focused on examining the factors and processes that underlie it, and the available literature identifies a lack of a clear model of action that school actors should apply in order to improve it and, consequently, enjoy its benefits. The main goal of this paper is the analysis of relevant literature, with the aim of identifying the factors that contribute to the development of a sense of school belonging among students. In accordance with the basic principles of the adapted Bronfenbrenner’s bio-psycho-socio-ecological model of school belonging, the findings of the conducted review indicate that the sense of school belonging is of a systemic nature, and that its development and intensity are determined by multiple experiences, interactions and factors that usually exist on the individual, school-relational and contextual level. Although the paper provides preliminary insights into the factors that contribute to the development of a sense of school belonging, further research into these factors, which will examine their predictive effect, provide the possibility of defining a clear model of action, and represent a starting point for designing adequate interventions, is necessary. AB - Осећај припадности школи сматра се протективним и промотивним фактором који утиче на широк спектар академских и развојних исхода код ученика. Међутим, досадашња истраживачка настојања нису била претерано фокусирана на испитивање фактора и процеса који се налазе у његовој основи, те се у литератури идентификује недостатак јасног модела деловања који школски актери треба да примене зарад његовог унапређивања и, последично, уживања његових бенефита. Основни циљ рада је анализа релевантне литературе ради идентификовања фактора који доприносе развоју осећаја припадности школи код ученика. У складу са основним поставкама адаптираног Бронфенбренеровог био-психо-социо-еколошког модела припадности школи, резултати спроведеног прегледа указују на то да је осећај припадности школи системске природе, те да су његов развој и интензитет детерминисани вишеструким искуствима, интеракцијама и факторима који уобичајено егзистирају на индивидуалном, школском релационом и контекстуалном нивоу. Иако рад пружа почетне увиде у факторе који доприносе развоју осећаја припадности школи, неопходна су даља истраживања ових фактора која ће испитати њихово предиктивно дејство, обезбедити могућност дефинисања јасног модела деловања, те представљати полазну основу за конципирање адекватних интервенција. PB - University of Niš T2 - Teme T1 - Factors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner's theoretical model as a starting framework for interpretation EP - 384 IS - 2 SP - 371 VL - 47 DO - https://doi.org/10.22190/TEME220805024T ER -
@article{ author = "Trajković, Marija and Popović-Ćitić, Branislava and Mijatović, Luka", year = "2023", abstract = "A sense of school belonging is considered a protective and promotive factor for a wide range of academic and developmental outcomes of students. However, previous research efforts were overly focused on examining the factors and processes that underlie it, and the available literature identifies a lack of a clear model of action that school actors should apply in order to improve it and, consequently, enjoy its benefits. The main goal of this paper is the analysis of relevant literature, with the aim of identifying the factors that contribute to the development of a sense of school belonging among students. In accordance with the basic principles of the adapted Bronfenbrenner’s bio-psycho-socio-ecological model of school belonging, the findings of the conducted review indicate that the sense of school belonging is of a systemic nature, and that its development and intensity are determined by multiple experiences, interactions and factors that usually exist on the individual, school-relational and contextual level. Although the paper provides preliminary insights into the factors that contribute to the development of a sense of school belonging, further research into these factors, which will examine their predictive effect, provide the possibility of defining a clear model of action, and represent a starting point for designing adequate interventions, is necessary., Осећај припадности школи сматра се протективним и промотивним фактором који утиче на широк спектар академских и развојних исхода код ученика. Међутим, досадашња истраживачка настојања нису била претерано фокусирана на испитивање фактора и процеса који се налазе у његовој основи, те се у литератури идентификује недостатак јасног модела деловања који школски актери треба да примене зарад његовог унапређивања и, последично, уживања његових бенефита. Основни циљ рада је анализа релевантне литературе ради идентификовања фактора који доприносе развоју осећаја припадности школи код ученика. У складу са основним поставкама адаптираног Бронфенбренеровог био-психо-социо-еколошког модела припадности школи, резултати спроведеног прегледа указују на то да је осећај припадности школи системске природе, те да су његов развој и интензитет детерминисани вишеструким искуствима, интеракцијама и факторима који уобичајено егзистирају на индивидуалном, школском релационом и контекстуалном нивоу. Иако рад пружа почетне увиде у факторе који доприносе развоју осећаја припадности школи, неопходна су даља истраживања ових фактора која ће испитати њихово предиктивно дејство, обезбедити могућност дефинисања јасног модела деловања, те представљати полазну основу за конципирање адекватних интервенција.", publisher = "University of Niš", journal = "Teme", title = "Factors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner's theoretical model as a starting framework for interpretation", pages = "384-371", number = "2", volume = "47", doi = "https://doi.org/10.22190/TEME220805024T" }
Trajković, M., Popović-Ćitić, B.,& Mijatović, L.. (2023). Factors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner's theoretical model as a starting framework for interpretation. in Teme University of Niš., 47(2), 371-384. https://doi.org/https://doi.org/10.22190/TEME220805024T
Trajković M, Popović-Ćitić B, Mijatović L. Factors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner's theoretical model as a starting framework for interpretation. in Teme. 2023;47(2):371-384. doi:https://doi.org/10.22190/TEME220805024T .
Trajković, Marija, Popović-Ćitić, Branislava, Mijatović, Luka, "Factors of a sense of school belonging: Bronfenbrenner's theoretical model as a starting framework for interpretation" in Teme, 47, no. 2 (2023):371-384, https://doi.org/https://doi.org/10.22190/TEME220805024T . .