Приказ основних података о документу

dc.creatorSimunović, Jovana
dc.date.accessioned2023-09-11T08:55:17Z
dc.date.available2023-09-11T08:55:17Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5282
dc.description.abstractОцењивање је процес мерења постигнућа ученика и доношења педагошких одлука, и представља саставни део наставе и учења. Оцењивање утиче на учење и мотивацију код ученика. Како би изразили меру остварености и усвојености задатака код ученика, користимо оцену. Оцењивање представља тежак задатак за наставника, од кога се очекује да поштује и примењује основне принципе оцењивања. Циљ овог рада и спроведеног истраживања је анализа примењености принципа оцењивања код наставника редовне и наставника специјалне наставе. Посебан акценат је стављен на то да ли постоје разлике у примењености принципа оцењивања између наставника који наставу реализују у редовном одељењу и наставника који раде у специјалном одељењу – дефектолози. За потребе истраживања конструисан је посебан упитник, који се састоји од општег и посебног дела. У истраживању су учествовали наставници из две Основне школе. Узорак је чинио 41 испитаник. Резултати показују да наставници који раде у редовном одељењу најдоминантније користе принцип објективности, наставници који раде у специјалном одељењу при редовној школи најдоминантније користе принцип јавности оцене, док наставници који раде у школама за ученике са тешкоћама у развоју и инвалидитетом најдоминантније користе принцип индивидуализације. Утврђено је и да постоје значајне разлике у погледу учесталости коришћења одређених принципа оцењивања између ове три групе наставника.sr
dc.description.abstractAssessment is the process of measuring student achievement and making pedagogical decisions and is an integral part of teaching and learning. Assessment affects student learning and motivation. In order to express the measure of achievement and adoption of the tasks by the students, we use the grade. Assessment is a difficult task for the teacher, who is expected to respect and apply the basic principles of assessment. The aim of this paper and the conducted research is to analyze the application of the principles of assessment in regular and special education teachers. Special emphasis is placed on whether there are differences in the application of the assessment principle between teachers who teach in regular classes and teachers who work in special education classes - special education teachers. For the purposes of the research, a special questionnaire was constructed, which consists of a general and a specific part. The research involved the participation of teachers from two elementary schools, and the sample consisted of 41 respondents. The results show that teachers who work in a regular class most dominantly use the principle of objectivity, teachers who work in a special class at a regular school most dominantly use the principle of public assessment, while teachers who work in schools for students with developmental difficulties and disabilities most dominantly use the principle of individualization. It was also determined that there are significant differences in the frequency of use of certain assessment principles between these three groups of teachers.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectоцењивањеsr
dc.subjectоценаsr
dc.subjectпринципи оцењивањаsr
dc.subjectнаставнициsr
dc.subjectassessmentsr
dc.subjectgradesr
dc.subjectassessment principlessr
dc.subjectteacherssr
dc.titleAnaliza primenjenosti principa ocenjivanja u redovnim i školama za učenike sa teškoćama u razvoju i invaliditetomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage46
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5282
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу