Приказ основних података о документу

dc.creatorStanojević, Marija
dc.date.accessioned2023-08-02T08:07:55Z
dc.date.available2023-08-02T08:07:55Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5252
dc.description.abstractПознато је да се модел инклузивног образовања примењује већ дуги низ година у васпитно образовним установама Србије, али је број истраживања усмерених ка његовом унапређењу и даље је недовољан. Постоји велики број фактора које треба узети у обзир када говоримо о квалитету и примени инклузије у пракси. Образовање деце са тешкоћама у развоју и инвалидитетом у редовним школама јесте важно питање широм света током последњих деценија. Овај вид образовања захтева кооперацију и постизање компромиса у задовољењу потреба деце типичног развоја и деце са тешкоћама у развоју и инвалидитетом, родитеља, наставника, сарадника, помоћног особља. Предмет овог рада јесте перцепција задовољства родитеља инклузивним образовањем и откривање фактора (варијабли) које утичу на формирање позитивних или негативних ставова према инклузивном образовању. Узорак истраживања чинило је 30 родитеља деце са сметњама у развоју и инвалидитетом који су укључени у инклузију. За потребе истраживања коришћен је ЈАКО-О упутник, који је сачињен од три субскале: Ставови о инклузивном образовању према врсти ометености, Перцепција родитеља о наставним праксама учитеља/наставника и Перцепција примене наставних средстава. Добијени резултати истраживања указују да врста наставног процеса који дете похађа, представља само један од фактора успешног инклузивног образовања.sr
dc.description.abstractIt is known that the model of inclusive education has been applied for many years in educational institutions of Serbia, but the number of research aimed at its improvement is still insufficient. There are a number of factors that should be taken into account when talking about the quality and application of inclusion in practice. The education of children with developmental difficulties and disabilities in regular schools has been an important issue throughout the world in recent decades. This type of education requires cooperation and reaching a compromise in meeting the needs of children with typical development and children with developmental difficulties and disabilities, parents, teachers, associates, support staff). The subject of this paper is the perception of parents' satisfaction with inclusive education and the discovery of factors (variables) that influence the formation of positive or negative attitudes towards inclusive education. The research sample consisted of 30 parents of children with developmental disabilities and disabilities who were involved in inclusion. For the purposes of the research, the JAKO-O guide was used, which consists of three subscales: Attitudes about inclusive education according to the type of disability, Perception of parents about teaching practices of teachers and Perception of the use of teaching aids. The obtained research results indicate that the type of teaching process that the child attends is only one of the factors of successful inclusive education.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectинклузивно образовањеsr
dc.subjectставовиsr
dc.subjectродитељи деце са сметњамаsr
dc.subjectinclusive educationsr
dc.subjectdevelopmental disabilitiessr
dc.subjectattitudessr
dc.subjectparents of children with disabilitiessr
dc.titleAnaliza percepcije faktora zadovoljstva roditelja inkluzivnim obrazovanjem učenika sa teškoćama u razvoju i invaliditetomsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage41
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5252
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу