Poremećaji senzomotornog razvoja kod dece sa govornim poremećajima
Само за регистроване кориснике
2022
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Увод: Сензорна интеграција омогућава нашем мозгу да обради, организује и одабере све примљене информације из околине како би на њих адекватно одговорио неком сврсхиходном активношћу. Код здравих особа је спонтана и пријем мултисензорних информација је интегрисан без напора, што доводи до бржег и бољег учинка на откривању и дискриминацији задатка који се односи на перформансе појединачних сензорних инпута.
Праксија је сложена психомоторна активност која се реализује учешћем читавог комплекса можданих области, при чему сваки део мозга има специфичну улогу у извршавању појединих компоненти вољне моторне активности.
Циљ рада: Циљ овог рада је процена праксичке организованости (мелокинетичка праксија, праксија мускулатуре лица, идеомоторна праксија, идеаторна праксија, конструктивна праксија) код деце узраста од 3 до 7 година.
Метод рада: У испитивању је учествовало 30 испитаника. У сврху анализе праксичке организованости примењен је метод неексперименталног истраживања на основу узорка-... анкетирање испитаника. У истраживању је коришћена група тестова за процену праксичке органозованости, која садржи пет субтестова. Испитаници су имали задатак да изврше налоге који су се нашли пред њима.
Резултати: Постигнућа деце на субтесту мелокинетичке праксије, субтесту праксије мускулатуре лица, субтесту идеомотрне праксије, субтесту идеаторне праксије и субтесту конструктивне праксије не разликују се значајно у односу на пол. Постигнућа деце на тестовима праксилне организованости разликују се и односу на узраст детета.
Закључак: Дечаци и девојчице имају подједнако развијене праксичке способности. Када говоримо о узрасту деце, може се приметити да узраст детета утиче на праксичку организованост, тј деца старијег узраста су показала боље праксичке способности од деце млађег узраста.
Introduction: Sensory integration enables our brain to process, organize and select all received information from the environment in order to adequately respond to them with some purposeful activity. Sensory integration in healthy individuals is spontaneous and the reception of multisensory information is integrated effortlessly, leading to faster and better performance on detection and discrimination of the task related to the performance of individual sensory inputs.
Praxia is a complex psychomotor activity that is realized with the participation of the entire complex of brain areas, where each part of the brain has a specific role in the execution of individual components of voluntary motor activity.
Aim of the paper : The aim of this paper is to evaluate practical organization (melokinetic practice, facial musculature practice, ideomotor practice, ideational practice, constructive practice) in children aged 3 to 7 years.
Мethod: 30 subjects participated in the study. At the top... of the analysis of practical organization, a method of non-experimental research based on a sample-survey of respondents was applied. The research used a group of tests for assessing practical organization, which contains five subtests. The respondents had the task of executing the orders that were placed before them.
Results: Children's achievements on the subtest of melokinetic practice, the subtest of facial musculature practice, the subtest of ideomotor practice, the subtest of ideational practice and the subtest of constructive practice do not differ significantly in relation to gender. Children's achievements on practical organization tests also differ according to the child's age.
Conclusion: Boys and girls have equally developed praxia abilities. When we talk about the age of the children, it can be noted that the age of the child affects the practical organization, ie older children showed better praxia abilities than younger children.
Кључне речи:
сензорна интеграција / сензомоторни развој / праксија / sensory integration / sensorimotor development / praxiaИзвор:
2022, 3-61Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Erić, Tamara PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5230 AB - Увод: Сензорна интеграција омогућава нашем мозгу да обради, организује и одабере све примљене информације из околине како би на њих адекватно одговорио неком сврсхиходном активношћу. Код здравих особа је спонтана и пријем мултисензорних информација је интегрисан без напора, што доводи до бржег и бољег учинка на откривању и дискриминацији задатка који се односи на перформансе појединачних сензорних инпута. Праксија је сложена психомоторна активност која се реализује учешћем читавог комплекса можданих области, при чему сваки део мозга има специфичну улогу у извршавању појединих компоненти вољне моторне активности. Циљ рада: Циљ овог рада је процена праксичке организованости (мелокинетичка праксија, праксија мускулатуре лица, идеомоторна праксија, идеаторна праксија, конструктивна праксија) код деце узраста од 3 до 7 година. Метод рада: У испитивању је учествовало 30 испитаника. У сврху анализе праксичке организованости примењен је метод неексперименталног истраживања на основу узорка- анкетирање испитаника. У истраживању је коришћена група тестова за процену праксичке органозованости, која садржи пет субтестова. Испитаници су имали задатак да изврше налоге који су се нашли пред њима. Резултати: Постигнућа деце на субтесту мелокинетичке праксије, субтесту праксије мускулатуре лица, субтесту идеомотрне праксије, субтесту идеаторне праксије и субтесту конструктивне праксије не разликују се значајно у односу на пол. Постигнућа деце на тестовима праксилне организованости разликују се и односу на узраст детета. Закључак: Дечаци и девојчице имају подједнако развијене праксичке способности. Када говоримо о узрасту деце, може се приметити да узраст детета утиче на праксичку организованост, тј деца старијег узраста су показала боље праксичке способности од деце млађег узраста. AB - Introduction: Sensory integration enables our brain to process, organize and select all received information from the environment in order to adequately respond to them with some purposeful activity. Sensory integration in healthy individuals is spontaneous and the reception of multisensory information is integrated effortlessly, leading to faster and better performance on detection and discrimination of the task related to the performance of individual sensory inputs. Praxia is a complex psychomotor activity that is realized with the participation of the entire complex of brain areas, where each part of the brain has a specific role in the execution of individual components of voluntary motor activity. Aim of the paper : The aim of this paper is to evaluate practical organization (melokinetic practice, facial musculature practice, ideomotor practice, ideational practice, constructive practice) in children aged 3 to 7 years. Мethod: 30 subjects participated in the study. At the top of the analysis of practical organization, a method of non-experimental research based on a sample-survey of respondents was applied. The research used a group of tests for assessing practical organization, which contains five subtests. The respondents had the task of executing the orders that were placed before them. Results: Children's achievements on the subtest of melokinetic practice, the subtest of facial musculature practice, the subtest of ideomotor practice, the subtest of ideational practice and the subtest of constructive practice do not differ significantly in relation to gender. Children's achievements on practical organization tests also differ according to the child's age. Conclusion: Boys and girls have equally developed praxia abilities. When we talk about the age of the children, it can be noted that the age of the child affects the practical organization, ie older children showed better praxia abilities than younger children. T1 - Poremećaji senzomotornog razvoja kod dece sa govornim poremećajima EP - 61 SP - 3 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5230 ER -
@mastersthesis{ author = "Erić, Tamara", year = "2022", abstract = "Увод: Сензорна интеграција омогућава нашем мозгу да обради, организује и одабере све примљене информације из околине како би на њих адекватно одговорио неком сврсхиходном активношћу. Код здравих особа је спонтана и пријем мултисензорних информација је интегрисан без напора, што доводи до бржег и бољег учинка на откривању и дискриминацији задатка који се односи на перформансе појединачних сензорних инпута. Праксија је сложена психомоторна активност која се реализује учешћем читавог комплекса можданих области, при чему сваки део мозга има специфичну улогу у извршавању појединих компоненти вољне моторне активности. Циљ рада: Циљ овог рада је процена праксичке организованости (мелокинетичка праксија, праксија мускулатуре лица, идеомоторна праксија, идеаторна праксија, конструктивна праксија) код деце узраста од 3 до 7 година. Метод рада: У испитивању је учествовало 30 испитаника. У сврху анализе праксичке организованости примењен је метод неексперименталног истраживања на основу узорка- анкетирање испитаника. У истраживању је коришћена група тестова за процену праксичке органозованости, која садржи пет субтестова. Испитаници су имали задатак да изврше налоге који су се нашли пред њима. Резултати: Постигнућа деце на субтесту мелокинетичке праксије, субтесту праксије мускулатуре лица, субтесту идеомотрне праксије, субтесту идеаторне праксије и субтесту конструктивне праксије не разликују се значајно у односу на пол. Постигнућа деце на тестовима праксилне организованости разликују се и односу на узраст детета. Закључак: Дечаци и девојчице имају подједнако развијене праксичке способности. Када говоримо о узрасту деце, може се приметити да узраст детета утиче на праксичку организованост, тј деца старијег узраста су показала боље праксичке способности од деце млађег узраста., Introduction: Sensory integration enables our brain to process, organize and select all received information from the environment in order to adequately respond to them with some purposeful activity. Sensory integration in healthy individuals is spontaneous and the reception of multisensory information is integrated effortlessly, leading to faster and better performance on detection and discrimination of the task related to the performance of individual sensory inputs. Praxia is a complex psychomotor activity that is realized with the participation of the entire complex of brain areas, where each part of the brain has a specific role in the execution of individual components of voluntary motor activity. Aim of the paper : The aim of this paper is to evaluate practical organization (melokinetic practice, facial musculature practice, ideomotor practice, ideational practice, constructive practice) in children aged 3 to 7 years. Мethod: 30 subjects participated in the study. At the top of the analysis of practical organization, a method of non-experimental research based on a sample-survey of respondents was applied. The research used a group of tests for assessing practical organization, which contains five subtests. The respondents had the task of executing the orders that were placed before them. Results: Children's achievements on the subtest of melokinetic practice, the subtest of facial musculature practice, the subtest of ideomotor practice, the subtest of ideational practice and the subtest of constructive practice do not differ significantly in relation to gender. Children's achievements on practical organization tests also differ according to the child's age. Conclusion: Boys and girls have equally developed praxia abilities. When we talk about the age of the children, it can be noted that the age of the child affects the practical organization, ie older children showed better praxia abilities than younger children.", title = "Poremećaji senzomotornog razvoja kod dece sa govornim poremećajima", pages = "61-3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5230" }
Erić, T.. (2022). Poremećaji senzomotornog razvoja kod dece sa govornim poremećajima. , 3-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5230
Erić T. Poremećaji senzomotornog razvoja kod dece sa govornim poremećajima. 2022;:3-61. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5230 .
Erić, Tamara, "Poremećaji senzomotornog razvoja kod dece sa govornim poremećajima" (2022):3-61, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5230 .