Приказ основних података о документу

dc.creatorPap, Timea
dc.date.accessioned2023-08-02T07:32:29Z
dc.date.available2023-08-02T07:32:29Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5214
dc.description.abstractЦиљ: Циљ овог рада био је да се прегледом доступне литературе изврши анализа искуства браће и сестара деце са сметњама у развоју у домену академског, социјалног и емоционалног прилагођавања. Методе: За претрагу литературе коришћен је Google Aкадемик претраживач, а применом критеријума селекције издвојено је 20 радова који су детаљније анализирани. Посебна пажња приликом анализе радова посвећена је процени социо-емоционалног и академског прилагођавања браће и сестара деце са сметњама у развоју, факторима ризика и отпорности за наведене домене прилагођавања, као и доступним програмима подршке браћи и сестрама деце са сметњама у развоју и ефектима истих на њихово прилагођавање. Резултати: Када је реч о социо-емоционалном прилагођавању браће и сестара деце са сметњама у развоју налази студија су подељени, док је академски учинак ове групе деце у нивоу просека. Сви анализирани програми подршке браћи и сестрама деце са сметњама у развоју показали су позитивне ефекте за успешност њиховог прилагођавања. Закључак: Због повећаног ризика од развоја тешкоћа у прилагођавању браће и сестара деце са сметњама у развоју, од велике је важности проценити њихове потребе за подршком и адекватно и благовремено одговорити на њих.sr
dc.description.abstractPurpose: The purpose of this paper was to review and analyze the available literature about the experiences of siblings of children with developmental disabilities in the domain of their academic, social and emotional adjustment. Metods: During an examination of the publications, the Google Scholar browser was used. By applying the selection criteria, 20 studies were singled out and analyzed in more detail. During the analysis of this studies, focus was on the assessment of the socio-emotional and academic adjustment of siblings of children with developmental disabilities, risk and resilience factors for the mentioned domains of adjustment, as well as available support programs for siblings of children with developmental disabilities and their effects on their adjustment. Results: When it comes to the socio-emotional adjustment of siblings of children with developmental disabilities, the findings of the studies stand diverged, while the academic performance of this group of children is at the average level. All analyzed support programs for siblings of children with developmental disabilities showed positive effects on their adjustment. Conclusion: Due to the increased risk of developing difficulties in the adjustment of siblings of children with developmental disabilities, it is of great value to assess their needs for support and respond to them promptly.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectбраћа и сестре деце са сметњама у развојуsr
dc.subjectсоцио-емоционално прилагођавањеsr
dc.subjectшколско функционисањеsr
dc.subjectпотреба за подршкомsr
dc.subjectпрограми подршкеsr
dc.subjectsiblings of children with developmental disabilitiessr
dc.subjectsocio-emotional adjustmentsr
dc.subjectschool functioningsr
dc.subjectneed for supportsr
dc.subjectsupport programssr
dc.titleIskustva braće i sestara dece sa smetnjama u razvoju: pregled literaturesr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage51
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5214
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу