Empatija kod dece s poremećajem iz spektra autizma
Empathy in children with autism spectrum disorder
Samo za registrovane korisnike
2022
Master/Magistarski rad (Objavljena verzija)
Metapodaci
Prikaz svih podataka o dokumentuApstrakt
Емпатија као способност увида и дељења унутрашњег стања другог може се сматрати виталном компонентом за свеукупно функционисање у свакодневном животу. Деца с поремећајем из спектра аутизма могу имати тешкоће и испољити кашњење у различитим аспектима емпатије у односу на типичну популацију. Циљ овог рада је да стекнемо бољи увид у способност емпатије, као и у однос њених различитих аспеката у популацији деце с поремећајем из спектра аутизма. Значај разумевања односа постаје још већи када у обзир узмемо ефекте дефицита емпатије и начин на који утичу на остварење интеракције и разумевања непосредног окружења. Претраживањем релевантне литературе и приказом радова пружа се преглед истраживања која су се бавила поменутом тематиком. Емпатија ће најпре бити одређена приказом њене когнитивне и афективне компоненте, са аспекта који се односе на теорију ума и емоције. Проблем имитације, заједничке пажње и симболичке игре, присутан код деце с поремећајем из спектра аутизма, биће сагледан кроз приз...му емпатије, као и у контексту емпатичких способности и мирор неурона. Такође, биће приказана веза између способноси систематизовања и емпатије из перспективе полних разлика и типова мозга, све у циљу бољег разумевања корелације ових способности у популацији деце с поремећајем из спектра аутизма.
Empathy, the ability to have insight into and share the condition of anothers inner state, can be viewed as a vital component of all-around functioning in everyday life. Children with autism spectrum disorder can have difficulties and exhibit delays in different aspects of empathy in relation to the typical population. The goal of this article is to gain better insight into the ability of empathy, as well as the relations between its different aspects, in children with autism spectrum disorder. The significance of understanding this relation becomes even greater when we take into consideration the effects of the deficit of empathy and the way in which they influence the realization of interaction and understanding of the social setting. By researching the relevant literature and showcasing the articles we gain a better insight into the aforementioned topic. We will primarily define empathy by showing its cognitive and affective components, from the aspects of the theory of mind and emo...tions. The problem of imitation, joint attention and symbolic play present in children with autism spectrum disorder will be viewed through the prism of empathy, as well as in the context of empathic abilities and mirror neurons. Also, a connection between the ability of systemizing and empathy from the perspective of gender differences and different brain types will be showcased, all for the goal of better understanding the correlation of these abilities in the population of children with autism spectrum disorder.
Ključne reči:
аутизам / афективна емпатија / когнитивна емпатија / систематизовање / autism / affective empathy / cognitive empathy / systemizingIzvor:
2022, 1-20Kolekcije
Institucija/grupa
rFASPERTY - THES AU - Svetlik, Ana PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5166 AB - Емпатија као способност увида и дељења унутрашњег стања другог може се сматрати виталном компонентом за свеукупно функционисање у свакодневном животу. Деца с поремећајем из спектра аутизма могу имати тешкоће и испољити кашњење у различитим аспектима емпатије у односу на типичну популацију. Циљ овог рада је да стекнемо бољи увид у способност емпатије, као и у однос њених различитих аспеката у популацији деце с поремећајем из спектра аутизма. Значај разумевања односа постаје још већи када у обзир узмемо ефекте дефицита емпатије и начин на који утичу на остварење интеракције и разумевања непосредног окружења. Претраживањем релевантне литературе и приказом радова пружа се преглед истраживања која су се бавила поменутом тематиком. Емпатија ће најпре бити одређена приказом њене когнитивне и афективне компоненте, са аспекта који се односе на теорију ума и емоције. Проблем имитације, заједничке пажње и симболичке игре, присутан код деце с поремећајем из спектра аутизма, биће сагледан кроз призму емпатије, као и у контексту емпатичких способности и мирор неурона. Такође, биће приказана веза између способноси систематизовања и емпатије из перспективе полних разлика и типова мозга, све у циљу бољег разумевања корелације ових способности у популацији деце с поремећајем из спектра аутизма. AB - Empathy, the ability to have insight into and share the condition of anothers inner state, can be viewed as a vital component of all-around functioning in everyday life. Children with autism spectrum disorder can have difficulties and exhibit delays in different aspects of empathy in relation to the typical population. The goal of this article is to gain better insight into the ability of empathy, as well as the relations between its different aspects, in children with autism spectrum disorder. The significance of understanding this relation becomes even greater when we take into consideration the effects of the deficit of empathy and the way in which they influence the realization of interaction and understanding of the social setting. By researching the relevant literature and showcasing the articles we gain a better insight into the aforementioned topic. We will primarily define empathy by showing its cognitive and affective components, from the aspects of the theory of mind and emotions. The problem of imitation, joint attention and symbolic play present in children with autism spectrum disorder will be viewed through the prism of empathy, as well as in the context of empathic abilities and mirror neurons. Also, a connection between the ability of systemizing and empathy from the perspective of gender differences and different brain types will be showcased, all for the goal of better understanding the correlation of these abilities in the population of children with autism spectrum disorder. T1 - Empatija kod dece s poremećajem iz spektra autizma T1 - Empathy in children with autism spectrum disorder EP - 20 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5166 ER -
@mastersthesis{ author = "Svetlik, Ana", year = "2022", abstract = "Емпатија као способност увида и дељења унутрашњег стања другог може се сматрати виталном компонентом за свеукупно функционисање у свакодневном животу. Деца с поремећајем из спектра аутизма могу имати тешкоће и испољити кашњење у различитим аспектима емпатије у односу на типичну популацију. Циљ овог рада је да стекнемо бољи увид у способност емпатије, као и у однос њених различитих аспеката у популацији деце с поремећајем из спектра аутизма. Значај разумевања односа постаје још већи када у обзир узмемо ефекте дефицита емпатије и начин на који утичу на остварење интеракције и разумевања непосредног окружења. Претраживањем релевантне литературе и приказом радова пружа се преглед истраживања која су се бавила поменутом тематиком. Емпатија ће најпре бити одређена приказом њене когнитивне и афективне компоненте, са аспекта који се односе на теорију ума и емоције. Проблем имитације, заједничке пажње и симболичке игре, присутан код деце с поремећајем из спектра аутизма, биће сагледан кроз призму емпатије, као и у контексту емпатичких способности и мирор неурона. Такође, биће приказана веза између способноси систематизовања и емпатије из перспективе полних разлика и типова мозга, све у циљу бољег разумевања корелације ових способности у популацији деце с поремећајем из спектра аутизма., Empathy, the ability to have insight into and share the condition of anothers inner state, can be viewed as a vital component of all-around functioning in everyday life. Children with autism spectrum disorder can have difficulties and exhibit delays in different aspects of empathy in relation to the typical population. The goal of this article is to gain better insight into the ability of empathy, as well as the relations between its different aspects, in children with autism spectrum disorder. The significance of understanding this relation becomes even greater when we take into consideration the effects of the deficit of empathy and the way in which they influence the realization of interaction and understanding of the social setting. By researching the relevant literature and showcasing the articles we gain a better insight into the aforementioned topic. We will primarily define empathy by showing its cognitive and affective components, from the aspects of the theory of mind and emotions. The problem of imitation, joint attention and symbolic play present in children with autism spectrum disorder will be viewed through the prism of empathy, as well as in the context of empathic abilities and mirror neurons. Also, a connection between the ability of systemizing and empathy from the perspective of gender differences and different brain types will be showcased, all for the goal of better understanding the correlation of these abilities in the population of children with autism spectrum disorder.", title = "Empatija kod dece s poremećajem iz spektra autizma, Empathy in children with autism spectrum disorder", pages = "20-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5166" }
Svetlik, A.. (2022). Empatija kod dece s poremećajem iz spektra autizma. , 1-20. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5166
Svetlik A. Empatija kod dece s poremećajem iz spektra autizma. 2022;:1-20. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5166 .
Svetlik, Ana, "Empatija kod dece s poremećajem iz spektra autizma" (2022):1-20, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5166 .