Приказ основних података о документу
Socijalna kompetencija kod osoba s intelektualnom ometenošću
dc.creator | Josimov, Dejan | |
dc.date.accessioned | 2023-05-15T07:17:08Z | |
dc.date.available | 2023-05-15T07:17:08Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5146 | |
dc.description.abstract | Социјална компетенција детерминише социјално функционисање које је изразито важно по животне исходе сваке особе. Иако не постоји сагласност око дефиниције шта све социјална компетенција представља, важност овог конструкта је неупитна с обзиром на човекову друштвену природу. У позадини феномена какав је социјално понашање налазе се три групе фактора — когнитивни, емоционални и бихевиорални — чија интеракција за исход има управо одређени ниво социјално компетентног понашања. Тешкоће у социјалном домену функционисања посебно су изражене код популације особа с интелектуалном ометеношћу. Штавише, исподпросечно социјално функционисање је како критеријум дефинисања тако и критеријум дијагностиковања стања интелектуалне ометености. Прегледом релевантне литературе, анализирани су фактори који чине социјалну компетенцију и утичу на њу, укључујући и протективне факторе који донекле ублажавају дефиците и околности које негативно утичу на социјални развој особа с најчешћим неуроразвојним поремећајима. | sr |
dc.description.abstract | Social competence determines social functioning that is of utmost importance for life outcomes of every person. Although there is no agreement about definition of the term itself and about what that term includes, its importance is unquestionable due to human beings’ social nature. There are three groups of factors — cognitive, emotional, behavioural — that underlie the phenomenon of social behaviour and whose interaction has an outcome which reflects as a certain level of socially competent behaviour. Difficulties in social domain of functioning are especially recognized in population of persons with intellectual disability. On top of that, low levels of social functioning are criterion for defining and diagnosing intellectual disability. By reviewing the relevant literature, factors that constitutes and influences social competence are analysed, including protective factors that can alleviate deficits and circumstances with negative effects on social development of persons with most common neurodevelopmental disorders. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | closedAccess | sr |
dc.subject | социјална компетенција | sr |
dc.subject | социјално функционисање | sr |
dc.subject | социјалне вештине | sr |
dc.subject | неуроразвојни поремећаји | sr |
dc.subject | интелектуална ометеност | sr |
dc.subject | поремећај из спектра аутизма | sr |
dc.subject | поремећај пажње и хиперактивност | sr |
dc.subject | social competence | sr |
dc.subject | social functioning | sr |
dc.subject | social skills | sr |
dc.subject | neurodevelopmental disorders | sr |
dc.subject | intellectual disability | sr |
dc.subject | autism spectrum disorder | sr |
dc.subject | attention-deficit hyperactivity disorder | sr |
dc.title | Socijalna kompetencija kod osoba s intelektualnom ometenošću | sr |
dc.type | masterThesis | sr |
dc.rights.license | ARR | sr |
dc.citation.epage | 39 | |
dc.citation.spage | 4 | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5146 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |