Приказ основних података о документу

Razumevanje složenih iskaza kod dece sa razvojnim jezičkim poremećajem

dc.creatorKrstić, Nadežda
dc.creatorVidović, Predrag
dc.creatorVuković, Mile
dc.date.accessioned2021-06-09T13:43:06Z
dc.date.available2021-06-09T13:43:06Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/510
dc.description.abstractCapability of understanding complex verbal requests was tested using the fifth series of Token Test (TT-V) on the group of children (5 to 10 years of age) with developmental dysphasia where comprehension deficits weren't included in the diagnosis (SLI:N=30, Mean IQP=103,7) with the purpose to establish whether production difficulties in children with developmental specific language impairment (SLI) cover the receptive deficit and subsequently compared with comparable group of children of the typical development (TD: N=36). Those groups were extremely and significantly different (M SLI =8,8, M TD=15,6, t=-7.000, df=64, p=0,001, Kohen's d=1.73), while even less than one-third of the children with SLI achieved results within 1 STD of the corresponding age group of TD children. Qualitative analysis of certain items TT-V was performed and those items which better differentiate younger (5.0-5.11 yrs) and older (6-10 yrs) TD children were isolated, as well as those that appeared to be the most challenging for the children with SLI. Despite the overall robustness of TT-V as the technique within the context of linguistic analysis, the obtained data are directed towards some of the potential sources of comprehension deficits in our population of children with SLI older than 5 years.en
dc.description.abstractS ciljem da se utvrdi da li kod dece sa specifičnim razvojnim jezičkim poremećajem (RJP) teškoće produkcije prepokrivaju receptivni deficit, u grupi dece sa razvojnom disfazijom kod koje smetnje razumevanja nisu bile obuhvaćene dijagnozom (n=30, AS IQm=103,7) uzrasta 5 do 10 godina) ispitana je sposobnost razumevanja složenih verbalnih naloga petom serijom Token testa (TT-V) i upoređena sa komparabilnom grupom dece tipičnog razvoja (TR, n=36). Grupe su se izrazito i značajno razlikovale (AS RJP =8,8, AS TR=15,6, t=-7.000, df=64, p=0,001, Koenov δ=1,73), dok je čak ispod jedne trećine dece sa RJP postiglo rezultat u okviru 1 SD odgovarajuće uzrasne grupe dece TR. Urađena je kvalitativna analiza pojedinih ajtema TT-V i izdvojeni oni koji bolje razlikuju mlađu (5;0-5;11 god.) i stariju (6-10 god.) decu tipičnog razvoja, kao i oni sa kojima deca sa RJP imaju najnaglašenije teškoće. Uprkos ukupnoj grubosti TT-V kao tehnike u kontekstu jezičke analize, dobijeni podaci usmeravaju ka nekim mogućim izvorima smetnji razumevanja u našoj populaciji dece sa RJP starije od 5 godina.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.relationinfo:eu-repo/grantAgreement/MESTD/Basic Research (BR or ON)/179068/RS//
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectdevelopmental specific language impairmenten
dc.subjectdevelopmental dysphasiaen
dc.subjectlanguage comprehensionen
dc.subjectToken Testen
dc.subjectspecifični razvojni jezički poremećajsr
dc.subjectrazvojna disfazijasr
dc.subjectjezičko razumevanjesr
dc.subjectToken testsr
dc.titleComprehending complex sentences in children with specific developmental languageen
dc.titleRazumevanje složenih iskaza kod dece sa razvojnim jezičkim poremećajemsr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage651
dc.citation.issue4
dc.citation.other10(4): 633-651
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage633
dc.citation.volume10
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6043/Untitled5.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_510
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу