Prikaz osnovnih podataka o dokumentu
Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments”
dc.creator | Antonijević, Marina | |
dc.creator | Bukovica, Aleksandra | |
dc.creator | Brojčin, Branislav | |
dc.creator | Banković, Slobodan | |
dc.date.accessioned | 2023-02-24T08:43:03Z | |
dc.date.available | 2023-02-24T08:43:03Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-61-3 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5067 | |
dc.description.abstract | Problemi u oblasti socijalnih veština kod učenika sa poremećajem iz spektra autizma i/ili intelektualnom ometenošću (PSA i/ili IO) predstavljaju značajnu prepreku njihovom uključivanju, adaptaciji i učešću u zajednici i školi. Poznavanje i primena metoda zasnovanih na empirijskim dokazima, sprovođenje specifičnih obrazovnih intervencija kao i korišćenje adekvatnih, prilagođenih materijala u tom procesu može unaprediti socijalne veštine ove populacije. Cilj ovog rada je predstavljanje projekata Inkluzija kroz razvoj socijalnih veština učenika sa PSA i/ili IO (Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments, ITSS-LAII). Realizacija projekta započeta je u decembru 2021. godine. Projektni tim čini Osnovna škola “Miloje Pavlović”, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i Makedonsko naučno udruženje za autizam. Opšti ciljevi projekta usmereni su na podršku uključivanju pomenutih učenika u školsko okruženje, umanjivanju neuspeha u učenju i ranog napuštanja školovanja, kao i na podršku nastavnicima u primeni programa razvoja socijalnih veština za ove učenike. Projekat se izvodi kroz tri faze: 1) primenu kontekstualnog pristupa u identifikovanju socijalnih veština potrebnih za uspešno uključivanje i adaptaciju učenika na školsko okruženje, 2) kreiranje metodološkog priručnika za nastavnike i 3) kreiranje specifičnih, digitalnih nastavnih materijala i video-sadržaja za razvoj i unapređivanje socijalnih veština. U skladu sa postavljenim ciljevima projekta, koji je još uvek u toku, očekujemo da će dobijeni rezultati povećati senzitivnost nastavnika na socijalne potrebe učenika sa PSA i/ili IO i olakšati imlpementaciju različitih strategija za razvoj i unapređivanje socijalnih veština, koje predstavljaju važan aspekt školovanja ovih učenika. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 | sr |
dc.subject | autizam | sr |
dc.subject | intelektualna ometenost | sr |
dc.subject | socijalne veštine | sr |
dc.subject | priručnik | sr |
dc.title | Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments” | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 151 | |
dc.citation.spage | 151 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9968/Untitled13.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5067 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |