Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments”
Конференцијски прилог (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Problemi u oblasti socijalnih veština kod učenika sa poremećajem iz spektra autizma i/ili intelektualnom ometenošću (PSA i/ili IO) predstavljaju značajnu prepreku njihovom uključivanju, adaptaciji i učešću u zajednici i školi. Poznavanje i primena metoda zasnovanih na empirijskim dokazima, sprovođenje specifičnih obrazovnih intervencija kao i korišćenje adekvatnih, prilagođenih materijala u tom procesu može unaprediti socijalne veštine ove populacije.
Cilj ovog rada je predstavljanje projekata Inkluzija kroz razvoj socijalnih veština učenika sa PSA i/ili IO (Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments, ITSS-LAII).
Realizacija projekta započeta je u decembru 2021. godine. Projektni tim čini Osnovna škola “Miloje Pavlović”, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i Makedonsko naučno udruženje za autizam. Opšti ciljevi projekta usmereni su na podršku uključivanju pomenutih učenika u školsko okruženje, umanjivan...ju neuspeha u učenju i ranog napuštanja školovanja, kao i na podršku nastavnicima u primeni programa razvoja socijalnih veština za ove učenike. Projekat se izvodi kroz tri faze: 1) primenu kontekstualnog pristupa u identifikovanju socijalnih veština potrebnih za uspešno uključivanje i adaptaciju učenika na školsko okruženje, 2) kreiranje metodološkog priručnika za nastavnike i 3) kreiranje specifičnih, digitalnih nastavnih materijala i video-sadržaja za razvoj i unapređivanje socijalnih veština.
U skladu sa postavljenim ciljevima projekta, koji je još uvek u toku, očekujemo da će dobijeni rezultati povećati senzitivnost nastavnika na socijalne potrebe učenika sa PSA i/ili IO i olakšati imlpementaciju različitih strategija za razvoj i unapređivanje socijalnih veština, koje predstavljaju važan aspekt školovanja ovih učenika.
Кључне речи:
autizam / intelektualna ometenost / socijalne veštine / priručnikИзвор:
Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023, 2023, 151-151Институција/група
rFASPERTY - CONF AU - Antonijević, Marina AU - Bukovica, Aleksandra AU - Brojčin, Branislav AU - Banković, Slobodan PY - 2023 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5067 AB - Problemi u oblasti socijalnih veština kod učenika sa poremećajem iz spektra autizma i/ili intelektualnom ometenošću (PSA i/ili IO) predstavljaju značajnu prepreku njihovom uključivanju, adaptaciji i učešću u zajednici i školi. Poznavanje i primena metoda zasnovanih na empirijskim dokazima, sprovođenje specifičnih obrazovnih intervencija kao i korišćenje adekvatnih, prilagođenih materijala u tom procesu može unaprediti socijalne veštine ove populacije. Cilj ovog rada je predstavljanje projekata Inkluzija kroz razvoj socijalnih veština učenika sa PSA i/ili IO (Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments, ITSS-LAII). Realizacija projekta započeta je u decembru 2021. godine. Projektni tim čini Osnovna škola “Miloje Pavlović”, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i Makedonsko naučno udruženje za autizam. Opšti ciljevi projekta usmereni su na podršku uključivanju pomenutih učenika u školsko okruženje, umanjivanju neuspeha u učenju i ranog napuštanja školovanja, kao i na podršku nastavnicima u primeni programa razvoja socijalnih veština za ove učenike. Projekat se izvodi kroz tri faze: 1) primenu kontekstualnog pristupa u identifikovanju socijalnih veština potrebnih za uspešno uključivanje i adaptaciju učenika na školsko okruženje, 2) kreiranje metodološkog priručnika za nastavnike i 3) kreiranje specifičnih, digitalnih nastavnih materijala i video-sadržaja za razvoj i unapređivanje socijalnih veština. U skladu sa postavljenim ciljevima projekta, koji je još uvek u toku, očekujemo da će dobijeni rezultati povećati senzitivnost nastavnika na socijalne potrebe učenika sa PSA i/ili IO i olakšati imlpementaciju različitih strategija za razvoj i unapređivanje socijalnih veština, koje predstavljaju važan aspekt školovanja ovih učenika. C3 - Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 T1 - Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments” EP - 151 SP - 151 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5067 ER -
@conference{ author = "Antonijević, Marina and Bukovica, Aleksandra and Brojčin, Branislav and Banković, Slobodan", year = "2023", abstract = "Problemi u oblasti socijalnih veština kod učenika sa poremećajem iz spektra autizma i/ili intelektualnom ometenošću (PSA i/ili IO) predstavljaju značajnu prepreku njihovom uključivanju, adaptaciji i učešću u zajednici i školi. Poznavanje i primena metoda zasnovanih na empirijskim dokazima, sprovođenje specifičnih obrazovnih intervencija kao i korišćenje adekvatnih, prilagođenih materijala u tom procesu može unaprediti socijalne veštine ove populacije. Cilj ovog rada je predstavljanje projekata Inkluzija kroz razvoj socijalnih veština učenika sa PSA i/ili IO (Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments, ITSS-LAII). Realizacija projekta započeta je u decembru 2021. godine. Projektni tim čini Osnovna škola “Miloje Pavlović”, Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju i Makedonsko naučno udruženje za autizam. Opšti ciljevi projekta usmereni su na podršku uključivanju pomenutih učenika u školsko okruženje, umanjivanju neuspeha u učenju i ranog napuštanja školovanja, kao i na podršku nastavnicima u primeni programa razvoja socijalnih veština za ove učenike. Projekat se izvodi kroz tri faze: 1) primenu kontekstualnog pristupa u identifikovanju socijalnih veština potrebnih za uspešno uključivanje i adaptaciju učenika na školsko okruženje, 2) kreiranje metodološkog priručnika za nastavnike i 3) kreiranje specifičnih, digitalnih nastavnih materijala i video-sadržaja za razvoj i unapređivanje socijalnih veština. U skladu sa postavljenim ciljevima projekta, koji je još uvek u toku, očekujemo da će dobijeni rezultati povećati senzitivnost nastavnika na socijalne potrebe učenika sa PSA i/ili IO i olakšati imlpementaciju različitih strategija za razvoj i unapređivanje socijalnih veština, koje predstavljaju važan aspekt školovanja ovih učenika.", journal = "Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023", title = "Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments”", pages = "151-151", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5067" }
Antonijević, M., Bukovica, A., Brojčin, B.,& Banković, S.. (2023). Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments”. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023, 151-151. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5067
Antonijević M, Bukovica A, Brojčin B, Banković S. Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments”. in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023. 2023;:151-151. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5067 .
Antonijević, Marina, Bukovica, Aleksandra, Brojčin, Branislav, Banković, Slobodan, "Prikaz Erasmus plus projekta “Inclusion through social skills for learners with autism and intellectual impairments”" in Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 (2023):151-151, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5067 .