Приказ основних података о документу

dc.creatorArsić, Bojana
dc.creatorGajić, Anja
dc.creatorMajstorović, Uroš
dc.creatorMaćešić Petrović, Dragana
dc.date.accessioned2023-02-22T12:20:59Z
dc.date.available2023-02-22T12:20:59Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.isbn978-86-84765-61-3
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5047
dc.description.abstractVeliki broj dece sa poremećajima iz spektra autizma (PSA) ne obavlja svakodnevne veštine neophodne za održavanje lične higijene samostalno, stoga je cilj ove studije slučaja bio da se utvrdi uspešnost podučavanja dečaka sa PSA samostalnom pranju ruku. Ispitanik koji je podučavan veštini pranja ruku je desetogodišnji dečak dijagnostikovan sa PSA, koji nije umeo samostalno da pere ruke, već su mu prane od strane roditelja. Veština pranja ruku je podučavana primenom procedure ulančavanja u celosti (eng. total task chaining) i bila je podeljena u sedam koraka, koji su podučavani pružanjem fizičkog podsticaja koji je postepeno ukidan, sa potpunog fizičkog na delimični fizički podsticaj. Uspešnost ispitanika je merena u procentima ispravno sprovedenih koraka veštine pranja ruku. Rezultati istraživanja su pokazali da je ispitanik uspešno naučen veštini pranja ruku, odnosno sprovođenju svih koraka od kojih se veština sastoji sa 100% uspešnosti za samo 27 ponavljanja. Sprovedena je i proba generalizacije naučenog, gde se od ispitanika očekivalo da pere ruke i u školskom okruženju, nasuprot kućnom gde je bio podučavan. Na probi generalizacije naučenog, ispitanik je takođe sa 100% uspešnosti prao ruke. U zaključnim razmatranjima ističemo značaj samostalnosti dece sa PSA u obavljanju elementarnih higijenskih navika, kao i značaj pravilnog podučavanja veština samopomoći.sr
dc.language.isosrsr
dc.publisherDruštvo defektologa Srbijesr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitacijusr
dc.rightsopenAccesssr
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceDani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023sr
dc.subjectpranje rukusr
dc.subjecthigijenasr
dc.subjectautizamsr
dc.subjectveštine samopomoćisr
dc.titlePodučavanje dečaka sa autizmom samostalnom pranju rukusr
dc.typeconferenceObjectsr
dc.rights.licenseBY-SAsr
dc.citation.spage145
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9966/Untitled11.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5047
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу