Efikasnost tretmana radne memorije kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju
Само за регистроване кориснике
2021
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Радну меморију дефинишемо као сет процеса који нам омогућава да чувамо и манипулишемо привременим информацијама и да извршавамо сложене когнитивне активности као што су разумевање језика, читање, учење и резоновање. Компоненте из којих се састоји су централни егзекутивни систем, фонолошка петља и визуоспацијална матрица. Код особа са интелектуалном ометеношћу долази до бржих губитака информација из складишта краткорочне меморије, затим присутне су тешкоће когнитивног праћења стимулуса као и смањење способности задржавања информација.
Систем радне меморије је од великог значаја јер омогућава праћење налога уз истовремено извршавање задатака, писање сложених реченица по сећању, разумевање прочитаног текста и усмено решавање аритметичких задатка. Деца која имају снижене интелектуалне способности, имају мањи капацитет радне меморије а самим тим и лоше академске успехе. Циљ овог рада је био, да на основу прегледане литературе изведемо закључак да ли и на који начин разни третмани радне мем...орије утичу на повећање капацитета радне меморије, на когнитивне способности и академске успехе. Поред тога, да ли побољшања у специфичним областима могу да се пренесу на друге способности и да ли се ефекти смањују током времена. Резултати претходних радова једногласно указују на то да су третмани радне меморије ефикасни, али најчешће краткорочно. Нису изнети јасни докази о уопштавању третмана радне меморије на друге способности па је јасно да је неопходан даљи развој програма обуке како би се више утицало на ефекте транфера у друге домене функционисања.
Working memory is defined as a set of processes that allows us to store and manipulate temporary information and perform complex cognitive activities such as language comprehension, reading, learning, and reasoning. The components of which it consists are the central executive system, the phonological loop and the visuospatial matrix. In people with intellectual disabilities, there is a faster loss of information from the storage of short-term memory, then there are difficulties in cognitive monitoring of stimuli as well as a decrease in the ability to retain information. The working memory system is of great importance because it enables tracking of orders while simultaneously performing tasks, writing complex sentences from memory, understanding the read text and orally solving arithmetic tasks. Children who have reduced intellectual abilities have a smaller capacity of working memory and thus poor academic success. The aim of this paper was to draw a conclusion based on the reviewed... literature on whether and in what way various treatments of working memory affect the increase of working memory capacity, cognitive abilities and academic success. In addition, whether improvements in specific areas can be transferred to other capabilities and whether the effects diminish over time. The results of previous work unanimously indicate that working memory treatments are effective, but usually in the short term.
There is no clear evidence of generalizing working memory training to other abilities, so it is clear that further development of training programs is needed to have a greater impact on the effects of transfers to other domains of functions.
Кључне речи:
тешкоће у менталном развоју / аутизам / Даунов синдром / АДХД / радна меморија / третман / mental retardation / autism / Down syndrome / ADHD / working memory / treatmentИзвор:
2021, 4-25Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Bošković, Violeta PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5044 AB - Радну меморију дефинишемо као сет процеса који нам омогућава да чувамо и манипулишемо привременим информацијама и да извршавамо сложене когнитивне активности као што су разумевање језика, читање, учење и резоновање. Компоненте из којих се састоји су централни егзекутивни систем, фонолошка петља и визуоспацијална матрица. Код особа са интелектуалном ометеношћу долази до бржих губитака информација из складишта краткорочне меморије, затим присутне су тешкоће когнитивног праћења стимулуса као и смањење способности задржавања информација. Систем радне меморије је од великог значаја јер омогућава праћење налога уз истовремено извршавање задатака, писање сложених реченица по сећању, разумевање прочитаног текста и усмено решавање аритметичких задатка. Деца која имају снижене интелектуалне способности, имају мањи капацитет радне меморије а самим тим и лоше академске успехе. Циљ овог рада је био, да на основу прегледане литературе изведемо закључак да ли и на који начин разни третмани радне меморије утичу на повећање капацитета радне меморије, на когнитивне способности и академске успехе. Поред тога, да ли побољшања у специфичним областима могу да се пренесу на друге способности и да ли се ефекти смањују током времена. Резултати претходних радова једногласно указују на то да су третмани радне меморије ефикасни, али најчешће краткорочно. Нису изнети јасни докази о уопштавању третмана радне меморије на друге способности па је јасно да је неопходан даљи развој програма обуке како би се више утицало на ефекте транфера у друге домене функционисања. AB - Working memory is defined as a set of processes that allows us to store and manipulate temporary information and perform complex cognitive activities such as language comprehension, reading, learning, and reasoning. The components of which it consists are the central executive system, the phonological loop and the visuospatial matrix. In people with intellectual disabilities, there is a faster loss of information from the storage of short-term memory, then there are difficulties in cognitive monitoring of stimuli as well as a decrease in the ability to retain information. The working memory system is of great importance because it enables tracking of orders while simultaneously performing tasks, writing complex sentences from memory, understanding the read text and orally solving arithmetic tasks. Children who have reduced intellectual abilities have a smaller capacity of working memory and thus poor academic success. The aim of this paper was to draw a conclusion based on the reviewed literature on whether and in what way various treatments of working memory affect the increase of working memory capacity, cognitive abilities and academic success. In addition, whether improvements in specific areas can be transferred to other capabilities and whether the effects diminish over time. The results of previous work unanimously indicate that working memory treatments are effective, but usually in the short term. There is no clear evidence of generalizing working memory training to other abilities, so it is clear that further development of training programs is needed to have a greater impact on the effects of transfers to other domains of functions. T1 - Efikasnost tretmana radne memorije kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju EP - 25 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5044 ER -
@mastersthesis{ author = "Bošković, Violeta", year = "2021", abstract = "Радну меморију дефинишемо као сет процеса који нам омогућава да чувамо и манипулишемо привременим информацијама и да извршавамо сложене когнитивне активности као што су разумевање језика, читање, учење и резоновање. Компоненте из којих се састоји су централни егзекутивни систем, фонолошка петља и визуоспацијална матрица. Код особа са интелектуалном ометеношћу долази до бржих губитака информација из складишта краткорочне меморије, затим присутне су тешкоће когнитивног праћења стимулуса као и смањење способности задржавања информација. Систем радне меморије је од великог значаја јер омогућава праћење налога уз истовремено извршавање задатака, писање сложених реченица по сећању, разумевање прочитаног текста и усмено решавање аритметичких задатка. Деца која имају снижене интелектуалне способности, имају мањи капацитет радне меморије а самим тим и лоше академске успехе. Циљ овог рада је био, да на основу прегледане литературе изведемо закључак да ли и на који начин разни третмани радне меморије утичу на повећање капацитета радне меморије, на когнитивне способности и академске успехе. Поред тога, да ли побољшања у специфичним областима могу да се пренесу на друге способности и да ли се ефекти смањују током времена. Резултати претходних радова једногласно указују на то да су третмани радне меморије ефикасни, али најчешће краткорочно. Нису изнети јасни докази о уопштавању третмана радне меморије на друге способности па је јасно да је неопходан даљи развој програма обуке како би се више утицало на ефекте транфера у друге домене функционисања., Working memory is defined as a set of processes that allows us to store and manipulate temporary information and perform complex cognitive activities such as language comprehension, reading, learning, and reasoning. The components of which it consists are the central executive system, the phonological loop and the visuospatial matrix. In people with intellectual disabilities, there is a faster loss of information from the storage of short-term memory, then there are difficulties in cognitive monitoring of stimuli as well as a decrease in the ability to retain information. The working memory system is of great importance because it enables tracking of orders while simultaneously performing tasks, writing complex sentences from memory, understanding the read text and orally solving arithmetic tasks. Children who have reduced intellectual abilities have a smaller capacity of working memory and thus poor academic success. The aim of this paper was to draw a conclusion based on the reviewed literature on whether and in what way various treatments of working memory affect the increase of working memory capacity, cognitive abilities and academic success. In addition, whether improvements in specific areas can be transferred to other capabilities and whether the effects diminish over time. The results of previous work unanimously indicate that working memory treatments are effective, but usually in the short term. There is no clear evidence of generalizing working memory training to other abilities, so it is clear that further development of training programs is needed to have a greater impact on the effects of transfers to other domains of functions.", title = "Efikasnost tretmana radne memorije kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju", pages = "25-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5044" }
Bošković, V.. (2021). Efikasnost tretmana radne memorije kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. , 4-25. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5044
Bošković V. Efikasnost tretmana radne memorije kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju. 2021;:4-25. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5044 .
Bošković, Violeta, "Efikasnost tretmana radne memorije kod osoba sa teškoćama u mentalnom razvoju" (2021):4-25, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5044 .