dc.creator | Rapaić, Jasmina | |
dc.creator | Rapaić, Dragan | |
dc.date.accessioned | 2023-02-22T08:31:52Z | |
dc.date.available | 2023-02-22T08:31:52Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.isbn | 978-86-84765-61-3 | |
dc.identifier.uri | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5035 | |
dc.description.abstract | Kontradikciju aktualnog trenutka u defektologiji – specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji čine dva, istorijski, međusobno suprotstavljena toka. Defektološki fakultet je nastao iz specijalnih škola a one su organizovane za duševno zaostale, slepu, gluvu i decu sa fizičkim (telesnim) invaliditetom. Isto kao u Evropi. Prvo je pri Višoj pedagoškoj školi osnovan defektološki odsek koji je prerastao u Višu školu a ova u Defektološki fakultet 1975. I Više škole i Fakultet obrazovali su stručnjake za rad u pomenutim specijalnim školama. Političkim, ne i naučno – stručnim, odlukama nastava za decu sa poremećajima u razvoju, potpuno je prekomponovana. Ova deca se, danas, upućuju u redovne škole. U specijalne škole se danas sve više upućuju deca iz ustanova za trajni smeštaj. Ove škole rade po redovnom planu i programu. Da su ta deca mogla da uče bila bi u ranijim specijalnim školama a ne u ustanovama socijalne zaštite. Trenutna situacija je takva da u redovnim osnovnim i srednjim školama, sa učenicima sa poremećajem u razvoju, rade učitelji i nastavnici koji nisu kvalifikovani za taj posao ali zato uredno vode administraciju kao da je sve u redu. Od 50 specijalnih škola danas ih ima 17 u formalnom smislu. U bivšim specijalnim školama defektolozi realizuju redovni plan i program sa decom koja nemaju obrazovne kapacitete ali kao i učitelji i defektolozi pišu da je sve u redu. Fakultet i dalje obrazuje defektologe kao i ranije za rad u specijalnim školama kojih više nema. Svršeni studenti nemaju mogućnosti da realizuju stečena znanja. Deca sa lakšim poremećajima u razvoju su u redovnim školama tako da defektolozi nemaju đake a u sadašnje, nekadašnje specijalne škole, dolaze deca bez obrazovnih potencijala.
Situacija je apsurdna! I defektolozi i učitelji i nastavnici rade posao za koji nisu osposobljeni. | sr |
dc.language.iso | sr | sr |
dc.publisher | Društvo defektologa Srbije | sr |
dc.publisher | Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju | sr |
dc.rights | openAccess | sr |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/ | |
dc.source | Dani defektologa Srbije, stručno-naučna кonferencija sa međunarodnim učešćem; Zlatibor 16-19. februar 2023 | sr |
dc.subject | defektologija | sr |
dc.subject | specijalna edukacija i rehabilitacija | sr |
dc.subject | deca sa poremećajem u razvoju | sr |
dc.subject | školovanje | sr |
dc.title | Кontradikcija aktuelnog trenutka u defektologiji –specijalnoj edukaciji i rehabilitaciji | sr |
dc.type | conferenceObject | sr |
dc.rights.license | BY-SA | sr |
dc.citation.epage | 36 | |
dc.citation.spage | 36 | |
dc.identifier.fulltext | http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/9957/Untitled2.pdf | |
dc.identifier.rcub | https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5035 | |
dc.type.version | publishedVersion | sr |