Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u „novoj normalnosti“: perspektiva nastavnika osnovnih škola
Чланак у часопису (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
U uslovima pandemije nastavnici se suočavaju sa višestrukim teškoćama na planu ostvarivanja obrazovno-vaspitne funkcije škole. Za potrebe sagledavanja izazova nastavnika prilikom organizovanja obrazovno-vaspitnog procesa u izmenjenim uslovima funkcionisanja, realizovano je kvalitativno istraživanje u kojem je, primenom metode polustrukturiranog intervjua, ispitano 12 predstavnika šest osnovnih škola iz različitih regiona Srbije. Dobijeni rezultati ukazuju na početne izazove nastavnika vezan e za upotrebu digitalnih tehnologija i onlajn alata i obezbeđivanje „jednakog obrazovanja“ za sve učenike, zatim na suočavanje sa negativnim promenama u obrascima ponašanja učenika, nedostatak prostora za ostvarivanje preventivne uloge škole na planu rizičnih ponašanja učenika, kao i na potrebe nastavnika za tehničkom i stručnom podrškom u organizovanju preventivnog rada sa učenicima u aktuelnim uslovima. Uvažavajući sva ograničenja istraživanja, ono može poslužiti kao opšti pokazatelj... aktuelnih potreba nastavnika za podrškom u pandemijskom obrazovanju, ali i kao polazna osnova za dalja istraživanja.
In the situation of the pandemic teachers face multiple difficulties in terms of achieving the
educational function of the school. In order to understand the challenges faced by primary school
teachers when organizing the educational process under changed conditions, a qualitative research was conducted in which 12 representatives of six primary schools from different regions of Serbia were interviewed using the semi-structured interview method. The obtained results point to the initial challenges of teachers in terms of using digital technologies and online tools and ensuring “equal education” for all students, dealing with negative changes in student behaviour patterns, a lack of space for the implementation of the school’s preventive role in terms of risky student behaviour, as well as to teachers’ needs for technical and professional support in organizing preventive work with students in current conditions. Taking into account all the limitations of the research, it can serve as ...a general indicator of the current needs of teachers for support in pandemic education, but also as a starting point for further research.
Кључне речи:
izazovi nastavnika / pandemijsko obrazovanje / promene u ponašanju učenika / edukativno-preventivni rad / challenges for teachers / pandemic education / changes in students’ behaviour / educational-preventive workИзвор:
Inovacije u nastavi, 2022, 35, 4, 1-12Издавач:
- Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet
Институција/група
rFASPERTY - JOUR AU - Stojanović, Marija AU - Bukvić Branković, Lidija AU - Popović-Ćitić, Branislava PY - 2022 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5015 AB - U uslovima pandemije nastavnici se suočavaju sa višestrukim teškoćama na planu ostvarivanja obrazovno-vaspitne funkcije škole. Za potrebe sagledavanja izazova nastavnika prilikom organizovanja obrazovno-vaspitnog procesa u izmenjenim uslovima funkcionisanja, realizovano je kvalitativno istraživanje u kojem je, primenom metode polustrukturiranog intervjua, ispitano 12 predstavnika šest osnovnih škola iz različitih regiona Srbije. Dobijeni rezultati ukazuju na početne izazove nastavnika vezan e za upotrebu digitalnih tehnologija i onlajn alata i obezbeđivanje „jednakog obrazovanja“ za sve učenike, zatim na suočavanje sa negativnim promenama u obrascima ponašanja učenika, nedostatak prostora za ostvarivanje preventivne uloge škole na planu rizičnih ponašanja učenika, kao i na potrebe nastavnika za tehničkom i stručnom podrškom u organizovanju preventivnog rada sa učenicima u aktuelnim uslovima. Uvažavajući sva ograničenja istraživanja, ono može poslužiti kao opšti pokazatelj aktuelnih potreba nastavnika za podrškom u pandemijskom obrazovanju, ali i kao polazna osnova za dalja istraživanja. AB - In the situation of the pandemic teachers face multiple difficulties in terms of achieving the educational function of the school. In order to understand the challenges faced by primary school teachers when organizing the educational process under changed conditions, a qualitative research was conducted in which 12 representatives of six primary schools from different regions of Serbia were interviewed using the semi-structured interview method. The obtained results point to the initial challenges of teachers in terms of using digital technologies and online tools and ensuring “equal education” for all students, dealing with negative changes in student behaviour patterns, a lack of space for the implementation of the school’s preventive role in terms of risky student behaviour, as well as to teachers’ needs for technical and professional support in organizing preventive work with students in current conditions. Taking into account all the limitations of the research, it can serve as a general indicator of the current needs of teachers for support in pandemic education, but also as a starting point for further research. PB - Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet T2 - Inovacije u nastavi T1 - Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u „novoj normalnosti“: perspektiva nastavnika osnovnih škola EP - 12 IS - 4 SP - 1 VL - 35 DO - 10.5937/inovacije2204001S ER -
@article{ author = "Stojanović, Marija and Bukvić Branković, Lidija and Popović-Ćitić, Branislava", year = "2022", abstract = "U uslovima pandemije nastavnici se suočavaju sa višestrukim teškoćama na planu ostvarivanja obrazovno-vaspitne funkcije škole. Za potrebe sagledavanja izazova nastavnika prilikom organizovanja obrazovno-vaspitnog procesa u izmenjenim uslovima funkcionisanja, realizovano je kvalitativno istraživanje u kojem je, primenom metode polustrukturiranog intervjua, ispitano 12 predstavnika šest osnovnih škola iz različitih regiona Srbije. Dobijeni rezultati ukazuju na početne izazove nastavnika vezan e za upotrebu digitalnih tehnologija i onlajn alata i obezbeđivanje „jednakog obrazovanja“ za sve učenike, zatim na suočavanje sa negativnim promenama u obrascima ponašanja učenika, nedostatak prostora za ostvarivanje preventivne uloge škole na planu rizičnih ponašanja učenika, kao i na potrebe nastavnika za tehničkom i stručnom podrškom u organizovanju preventivnog rada sa učenicima u aktuelnim uslovima. Uvažavajući sva ograničenja istraživanja, ono može poslužiti kao opšti pokazatelj aktuelnih potreba nastavnika za podrškom u pandemijskom obrazovanju, ali i kao polazna osnova za dalja istraživanja., In the situation of the pandemic teachers face multiple difficulties in terms of achieving the educational function of the school. In order to understand the challenges faced by primary school teachers when organizing the educational process under changed conditions, a qualitative research was conducted in which 12 representatives of six primary schools from different regions of Serbia were interviewed using the semi-structured interview method. The obtained results point to the initial challenges of teachers in terms of using digital technologies and online tools and ensuring “equal education” for all students, dealing with negative changes in student behaviour patterns, a lack of space for the implementation of the school’s preventive role in terms of risky student behaviour, as well as to teachers’ needs for technical and professional support in organizing preventive work with students in current conditions. Taking into account all the limitations of the research, it can serve as a general indicator of the current needs of teachers for support in pandemic education, but also as a starting point for further research.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet", journal = "Inovacije u nastavi", title = "Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u „novoj normalnosti“: perspektiva nastavnika osnovnih škola", pages = "12-1", number = "4", volume = "35", doi = "10.5937/inovacije2204001S" }
Stojanović, M., Bukvić Branković, L.,& Popović-Ćitić, B.. (2022). Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u „novoj normalnosti“: perspektiva nastavnika osnovnih škola. in Inovacije u nastavi Univerzitet u Beogradu - Učiteljski fakultet., 35(4), 1-12. https://doi.org/10.5937/inovacije2204001S
Stojanović M, Bukvić Branković L, Popović-Ćitić B. Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u „novoj normalnosti“: perspektiva nastavnika osnovnih škola. in Inovacije u nastavi. 2022;35(4):1-12. doi:10.5937/inovacije2204001S .
Stojanović, Marija, Bukvić Branković, Lidija, Popović-Ćitić, Branislava, "Izazovi obrazovno-vaspitnog procesa u „novoj normalnosti“: perspektiva nastavnika osnovnih škola" in Inovacije u nastavi, 35, no. 4 (2022):1-12, https://doi.org/10.5937/inovacije2204001S . .