Show simple item record

dc.creatorĆaćić, Biljana
dc.date.accessioned2023-01-19T10:08:17Z
dc.date.available2023-01-19T10:08:17Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/5007
dc.description.abstractБихевиоралне технике су усмерене на понашање, тачније на све оно што нека особа уради или каже. У специјалној едукацији се базирају на истраживању свих оних активности које се могу детектовати и објективно мерити. Циљ рада је да се прегледом доступне литературе пружи увид у могућности примене и ефекте бихевиоралних техника на побољшање социо-комуникационих вештина код деце са интелектуалном ометеношћу. Преглед доступне литературе је извршен претраживањем електронске базе података Google Scholar, као и других електронских база података и штампане литературе. У преглед су укључена истраживања у којима су бихевиоралне интервенције биле примењене на популацију деце са ителектуалном ометеношћу, било самостално, било у склопу ширег узорка деце са ометеношћу. Генерално, резултати указују на позитивне ефекте примене ових техника на функционисање деце са интелектуалном ометеношћу. Позитивни ефекти се огледају у побољшању фукционисања деце у областима социјализације и комуникације, као и у смањењу емоционалних проблема и проблема у понашању.sr
dc.description.abstractBehavioral techniques are focused on behavior, more precisely on everything that a person does or says. In special education, they are based on the research of all those activities that can be detected and objectively measured. The aim of this paper is to review the available literature to provide insight into the possibilities of application and effects of behavioral techniques on the improvement of socio-communication skills in children with intellectual disabilities. A review of the available literature was performed by searching the electronic database Google Scholar, as well as other electronic databases and printed literature. The review included research in which behavioral interventions were applied to the population of children with intellectual disabilities, either independently or as part of a wider sample of children with disabilities. In general, the results indicate the positive effects of the application of these techniques on the functioning of children with intellectual disabilities. The positive effects are reflected in the improvement of children's functioning in the areas of socialization and communication, as well as in the reduction of emotional and behavioral problems.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectбихевиоралне техникеsr
dc.subjectпроблематично понашањеsr
dc.subjectинтелектуална ометеностsr
dc.subjectкомуникацијаsr
dc.subjectсоцијално функционисањеsr
dc.subjectbehavioral techniquessr
dc.subjectproblematic behaviorsr
dc.subjectintellectual disabilitysr
dc.subjectcommunicationsr
dc.subjectsocial functioningsr
dc.titleUnapređivanje socio-komunikacionih veština kod dece s intelektualnom ometenošću primenom bihevioralnih intervencijasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage14
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_5007
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record