Povezanost igranja video-igara sa eksternalizovanim i internalizovanim problemima kod dece i adolescenata
The connection between playing videogames and externalizing and internalizing problems in children and adolescents
Само за регистроване кориснике
2021
Мастер/магистарски рад (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Играње видео-игара једна је од најпопуларнијих активности деце и адолесцената у слободно време. Процењује се да готово 90% младих игра неку врсту видео-игре.
Екстернализовани и интернализовани проблеми представљају две димензије проблема у понашању. Екстернализовани проблеми подразумевају конфликте са другим особама и кршење друштвених норми, док су интернализовани проблеми усмерени ка себи.
Основни циљ овог рада је преглед и синтеза резултата претходних истраживања о повезаности играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима код деце и адолесцената. Посебни циљеви овог рада, а на основу прегледа и синтезе резултата претходних истраживања, су и анализа природе повезаности играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима, као и анализа утицаја пола и узраста на повезаност између играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима.
Резултати великог броја истраживања указали су на постојање повезаности играња видео- игара с...а екстернализованим проблемима, при чему је та повезаност јача код испитаника мушког пола и у случајевима када видео-игре садрже висок степен насиља. Такође, истраживањима је потврђена и повезаност играња видео-игара са интернализованим проблемимаи то нарочито код испитаница женског пола и код адолесцената који прекомерно играју видео-игре.
Закључак је да постоји повезаност између играња видео-игара и екстернализованих и интернализованих проблема, али да зависно од димензије проблема различити фактори имају медијаторску улогу. Повезаност играња видео-игара и екстернализованих и интернализованих проблема посредована је факторима као што су: пол, узраст, насиље у видео-играма, жанр видео-игре и време које свакодневно деца и адолесценти проводе играјући видео-игре.
Playing video games is one of the most popular leisure activities for children and adolescents. It is estimated that almost 90% of young people play some kind of video game. Externalizing and internalizing problems represent two dimensions of behavioral problems. Externalizing problems include conflicts with other people and violations of social norms while internalizing problems are self-directed.
The main goal of this paper is to review and synthesize the results of previous research on the connection between playing video games and externalizing and internalizing problems in children and adolescents. The special goals of this paper, based on the review and synthesis of the results of previous research, are the analysis of the nature of the connection between playing video games with externalizing and internalizing problems, as well as the analysis of the influence of gender and age on the connection between playing video games with externalizing and internalizing problems.
The res...ults of a large number of studies indicated the existence of a connection between playing video games and externalizing problems, with this connection being stronger among male respondents and in cases when video games contain a high degree of violence. Also, research has confirmed the connection between playing video games and internalized problems, especially in female respondents and adolescents who play video games excessively.
The conclusion is that there is a connection between playing video games and externalized and internalized problems, but that depending on the dimension of the problem, different factors have a mediating role. The connection between playing video games and externalized and internalized problems is mediated by factors such as gender, age, violence in video games, the genre of video games, and the time that children and adolescents spend every day playing video games.
Кључне речи:
видео-игре / бихевиорални проблеми / емоционални проблеми / поремећаји у понашању / videо games / behavioral problems / emotional problems / behavioral disordersИзвор:
2021, 4-53Колекције
Институција/група
rFASPERTY - THES AU - Bogićević, Dragana PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4921 AB - Играње видео-игара једна је од најпопуларнијих активности деце и адолесцената у слободно време. Процењује се да готово 90% младих игра неку врсту видео-игре. Екстернализовани и интернализовани проблеми представљају две димензије проблема у понашању. Екстернализовани проблеми подразумевају конфликте са другим особама и кршење друштвених норми, док су интернализовани проблеми усмерени ка себи. Основни циљ овог рада је преглед и синтеза резултата претходних истраживања о повезаности играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима код деце и адолесцената. Посебни циљеви овог рада, а на основу прегледа и синтезе резултата претходних истраживања, су и анализа природе повезаности играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима, као и анализа утицаја пола и узраста на повезаност између играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима. Резултати великог броја истраживања указали су на постојање повезаности играња видео- игара са екстернализованим проблемима, при чему је та повезаност јача код испитаника мушког пола и у случајевима када видео-игре садрже висок степен насиља. Такође, истраживањима је потврђена и повезаност играња видео-игара са интернализованим проблемимаи то нарочито код испитаница женског пола и код адолесцената који прекомерно играју видео-игре. Закључак је да постоји повезаност између играња видео-игара и екстернализованих и интернализованих проблема, али да зависно од димензије проблема различити фактори имају медијаторску улогу. Повезаност играња видео-игара и екстернализованих и интернализованих проблема посредована је факторима као што су: пол, узраст, насиље у видео-играма, жанр видео-игре и време које свакодневно деца и адолесценти проводе играјући видео-игре. AB - Playing video games is one of the most popular leisure activities for children and adolescents. It is estimated that almost 90% of young people play some kind of video game. Externalizing and internalizing problems represent two dimensions of behavioral problems. Externalizing problems include conflicts with other people and violations of social norms while internalizing problems are self-directed. The main goal of this paper is to review and synthesize the results of previous research on the connection between playing video games and externalizing and internalizing problems in children and adolescents. The special goals of this paper, based on the review and synthesis of the results of previous research, are the analysis of the nature of the connection between playing video games with externalizing and internalizing problems, as well as the analysis of the influence of gender and age on the connection between playing video games with externalizing and internalizing problems. The results of a large number of studies indicated the existence of a connection between playing video games and externalizing problems, with this connection being stronger among male respondents and in cases when video games contain a high degree of violence. Also, research has confirmed the connection between playing video games and internalized problems, especially in female respondents and adolescents who play video games excessively. The conclusion is that there is a connection between playing video games and externalized and internalized problems, but that depending on the dimension of the problem, different factors have a mediating role. The connection between playing video games and externalized and internalized problems is mediated by factors such as gender, age, violence in video games, the genre of video games, and the time that children and adolescents spend every day playing video games. T1 - Povezanost igranja video-igara sa eksternalizovanim i internalizovanim problemima kod dece i adolescenata T1 - The connection between playing videogames and externalizing and internalizing problems in children and adolescents EP - 53 SP - 4 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4921 ER -
@mastersthesis{ author = "Bogićević, Dragana", year = "2021", abstract = "Играње видео-игара једна је од најпопуларнијих активности деце и адолесцената у слободно време. Процењује се да готово 90% младих игра неку врсту видео-игре. Екстернализовани и интернализовани проблеми представљају две димензије проблема у понашању. Екстернализовани проблеми подразумевају конфликте са другим особама и кршење друштвених норми, док су интернализовани проблеми усмерени ка себи. Основни циљ овог рада је преглед и синтеза резултата претходних истраживања о повезаности играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима код деце и адолесцената. Посебни циљеви овог рада, а на основу прегледа и синтезе резултата претходних истраживања, су и анализа природе повезаности играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима, као и анализа утицаја пола и узраста на повезаност између играња видео-игара са екстернализованим и интернализованим проблемима. Резултати великог броја истраживања указали су на постојање повезаности играња видео- игара са екстернализованим проблемима, при чему је та повезаност јача код испитаника мушког пола и у случајевима када видео-игре садрже висок степен насиља. Такође, истраживањима је потврђена и повезаност играња видео-игара са интернализованим проблемимаи то нарочито код испитаница женског пола и код адолесцената који прекомерно играју видео-игре. Закључак је да постоји повезаност између играња видео-игара и екстернализованих и интернализованих проблема, али да зависно од димензије проблема различити фактори имају медијаторску улогу. Повезаност играња видео-игара и екстернализованих и интернализованих проблема посредована је факторима као што су: пол, узраст, насиље у видео-играма, жанр видео-игре и време које свакодневно деца и адолесценти проводе играјући видео-игре., Playing video games is one of the most popular leisure activities for children and adolescents. It is estimated that almost 90% of young people play some kind of video game. Externalizing and internalizing problems represent two dimensions of behavioral problems. Externalizing problems include conflicts with other people and violations of social norms while internalizing problems are self-directed. The main goal of this paper is to review and synthesize the results of previous research on the connection between playing video games and externalizing and internalizing problems in children and adolescents. The special goals of this paper, based on the review and synthesis of the results of previous research, are the analysis of the nature of the connection between playing video games with externalizing and internalizing problems, as well as the analysis of the influence of gender and age on the connection between playing video games with externalizing and internalizing problems. The results of a large number of studies indicated the existence of a connection between playing video games and externalizing problems, with this connection being stronger among male respondents and in cases when video games contain a high degree of violence. Also, research has confirmed the connection between playing video games and internalized problems, especially in female respondents and adolescents who play video games excessively. The conclusion is that there is a connection between playing video games and externalized and internalized problems, but that depending on the dimension of the problem, different factors have a mediating role. The connection between playing video games and externalized and internalized problems is mediated by factors such as gender, age, violence in video games, the genre of video games, and the time that children and adolescents spend every day playing video games.", title = "Povezanost igranja video-igara sa eksternalizovanim i internalizovanim problemima kod dece i adolescenata, The connection between playing videogames and externalizing and internalizing problems in children and adolescents", pages = "53-4", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4921" }
Bogićević, D.. (2021). Povezanost igranja video-igara sa eksternalizovanim i internalizovanim problemima kod dece i adolescenata. , 4-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4921
Bogićević D. Povezanost igranja video-igara sa eksternalizovanim i internalizovanim problemima kod dece i adolescenata. 2021;:4-53. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4921 .
Bogićević, Dragana, "Povezanost igranja video-igara sa eksternalizovanim i internalizovanim problemima kod dece i adolescenata" (2021):4-53, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4921 .