Приказ основних података о документу

Normativna uverenja o agresivnom ponašanju kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću

dc.creatorDučić, Bojan
dc.creatorKaljača, Svetlana
dc.date.accessioned2021-06-09T13:41:32Z
dc.date.available2021-06-09T13:41:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/486
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine acceptability levels of aggressive behavior as adequate way of social interaction and assessment level of concern for the consequences of pupils with mild intellectual disability (MID). The research was done on the sample of 126 subjects, divided into experimental group consisted of 90 pupils with mild intellectual disability and control group comprised(composed) of 35 pupils who belong to general population. For the assessment of normative beliefs about aggressive behavior a part of Normative Beliefs about Aggression Scale was modified (Normative Beliefs about Aggression Scale, Huesmann R. L., Guerra G. N., 1997),while for the assessment of level of concern for the consequences of their own behaviour Concern for the consequences (Concern for the consequences, Musher-Eizenman et al., 2004) was used. Pupils with mild intellectual disability generally are more concern for the consequences of their behavior than non disabled pupils and they have higher level of acceptability of aggressive behavior as adequate response form.en
dc.description.abstractCilj ovog rada je ispitivanje nivoa prihvatanja agresivnih formi ponašanja kao adekvatnog oblika socijalne interakcije i procena nivoa uzimanja u obzir posledica agresivnog ponašanja kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošću. Istraživanjem je obuhvaćeno 126 ispitanika podeljenih u eksperimentalnu grupu koju je činilo 90 učenika sa lakom intelektualnom ometenošću (LIO) i kontrolnu grupu sa 35 učenika koji pripadaju opštoj populaciji. Za procenu normativnih uverenja o agresivnom ponašanju modifikovan je deo Skale normativnih uverenja o agresivnosti (Normative Beliefs about Aggression Scale, Huesmann R. L., Guerra G. N., 1997), dok je za procenu nivoa uzimanja u obzir posledica sopstvenog ponašanja upotrebljena Skala uzimanja u obzir posledica agresivnog ponašanja (Concern for the consequences, Musher-Eizenman et al., 2004). Učenici sa LIO generalno više brinu o posledicama soptvenog ponašanja od učenika opšte populacije i imaju viši nivo prihvatanja agresivnog reagovanja kao adekvatnog oblika ponašanja.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectaggressivenessen
dc.subjectsocial processing modelen
dc.subjectnormative beliefsen
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectagresivnostsr
dc.subjectmodel socijalnog procesiranjasr
dc.subjectnormativna uverenjasr
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.titleNormative beliefs about aggressive behaviour of pupils with mild intellectual disabilityen
dc.titleNormativna uverenja o agresivnom ponašanju kod učenika sa lakom intelektualnom ometenošćusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage296
dc.citation.issue2
dc.citation.other(2): 281-296
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage281
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/469/483.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_486
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу