Prikaz osnovnih podataka o dokumentu

dc.creatorStojković, Kristina
dc.date.accessioned2022-10-17T12:43:00Z
dc.date.available2022-10-17T12:43:00Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4833
dc.description.abstractИмајући у виду промене и бројне изазове који карактеришу живот у савременом, модерном добу и знајући да деца и млади представљају узрасно и развојно специфичну категорију становништва, те да је повећавање, усложњавање и појава нових обележја проблема у понашању одлика живота данашњице, намеће се логично питање шта можемо да урадимо да помогнемо деци и младима да достигну здраве, позитивне развојне исходе. Услед неуспеха ранијих стратегија, новији концепти своју пажњу усмерили су на позитивне стране личности. На овај начин настао је Модел развојних предности, чију полазну тачку представља Парадигма позитивног развоја деце и младих. Модел развојних предности сматра да свака млада особа поседују позитивне стране, те да јој је потребна помоћ у њиховом идентификовању, оснаживању и коришћењу као најснажнијег ресурса. Такође снаге које поседује окружење младе особе, односно породица, вршњачка група, школа и заједница су веома драгоцене. Модел обједињује превентивне и промотивне интервенције и наглашава значај заједништва и слоге у постизању друштвено значајних циљева, а позитиван развој деце и младих је свакако један од њих. Главни фокус овог рада биће представљање Модела развојних предности, кроз приказ његове теоријске, истраживачке и практичне заснованости, у циљу доношења закључака о његовој ефективности и повезаности са проблемима у понашању са једне стране, и позитивним понашањима са друге стране.sr
dc.description.abstractHaving in mind the changes and numerous challenges that characterize life in the modern age and knowing that children and young people represent an age and developmentally specific category of the population, and that the increase, complication and emergence of new characteristics of behavioral problems is a feature in today's life, a logical question arises whether we can do something to help children and young people achieve healthy, positive developmental outcomes. Due to the failure of previous strategies, newer concepts have turned their attention to the positive sides of personality. In this way, the Developmental Assets Model was created, whose starting point is the Positive Youth Development. Developmental Assets Model considers that every young person has positive sides and ultimately needs assistance in identifying, empowering and using them as the strongest resource. Also, the strengths of the young person's environment, like family, peer group, school and community are very valuable. The model combines preventive and promotional interventions and emphasizes the importance of togetherness and harmony in achieving socially significant goals, and the positive development of children and youth is certainly one of them. The main focus of this paper will be the presentation of the Developmental Assets Model, through the presentation of its research, theoretical and practical basis, in order to draw conclusions about its effectiveness and connection to behavioral problems on the one hand, and positive behaviors on the other.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectпревенцијаsr
dc.subjectпротективни факториsr
dc.subjectризични факториsr
dc.subjectпозитиван развој деце и младихsr
dc.subjectмодел развојних предностиsr
dc.subjectpreventionsr
dc.subjectprotective factorssr
dc.subjectrisk factorssr
dc.subjectpositive youth developmentsr
dc.subjectdevelopmental assets modelsr
dc.titlePrimena modela razvojnih prednosti u prevenciji problema ponašanjasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage74
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4833
dc.type.versionpublishedVersionsr


Dokumenti

Thumbnail

Ovaj dokument se pojavljuje u sledećim kolekcijama

Prikaz osnovnih podataka o dokumentu