Externalizing behavioral problems in children aged five to seven
Eksternalizovani bihejvioralni problemi dece uzrasta pet do sedam godina
Apstrakt
The article is dealing with frequency and characteristics of externalizing problem behavior in the childhood. The sample consisted of 47 boys and 42 girls, aged from 5 to 7. Information on children's behavior were collected from kindergarten teachers and primary school teachers, using ASEBA - TRF. The main findings of this research is that although 75% of the children show externalizing behavior, 10% achieved clinically relevant scores. In respect to externalizing behavior manifestations, there is no difference between age groups. Frequency of aggressive behavior was significantly higher in boys, but there was no difference between boys and girls in breaking rules behavior. The obtained results, discussed in comparison to the findings of other authors, indicate to importance of adequate identification of externalizing problems in young children as well as necessity of proper interventions.
Rad je posvećen sagledavanju učestalosti i karakteristika eksternalizovanih problematičnih ponašanja tokom detinjstva. Uzorak čini 47 dečaka i 42 devojčice, uzrasta od 5 do 7 godina. Podaci o ponašanju dece prikupljeni su od vaspitača i nastavnika primenom instrumenta ASEBA - TRF. Najvažniji rezultati istraživanja su: 75% dece ispoljava eksternalizovana ponašanja; 10% dece ostvarilo je skorove u granicama klinički relevantnih; nema statistički značajnih razlika u ispoljavanju eksternalizovanih ponašanja između uzrasnih grupa; učestalost agresivnih ponašanja je statistički značajno veća kod dečaka; dečaci i devojčice se ne razlikuju prema učestalosti ponašanja kojim se krše pravila. Rezultati su komparirani sa nalazima drugih autora i prodiskutovani u smislu značaja pravilne identifikacije eksternalizovanih problema na mlađem uzrastu i primene odgovarajućih intervencija.
Ključne reči:
externalizing behavioral problems / TRF / childhood / frequency / sex differences / eksternalizovani bihejvioralni problemi / TRF / detinjstvo / učestalost / polne razlikeIzvor:
Beogradska defektološka škola, 2011, 3, 589-600Izdavač:
- Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
Finansiranje / projekti:
- Socijalna participacija osoba sa intelektualnom ometenošću (RS-MESTD-Basic Research (BR or ON)-179017)
Institucija/grupa
rFASPERTY - JOUR AU - Žunić-Pavlović, Vesna AU - Glumbić, Nenad AU - Kovačević-Lepojević, Marina PY - 2011 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/481 AB - The article is dealing with frequency and characteristics of externalizing problem behavior in the childhood. The sample consisted of 47 boys and 42 girls, aged from 5 to 7. Information on children's behavior were collected from kindergarten teachers and primary school teachers, using ASEBA - TRF. The main findings of this research is that although 75% of the children show externalizing behavior, 10% achieved clinically relevant scores. In respect to externalizing behavior manifestations, there is no difference between age groups. Frequency of aggressive behavior was significantly higher in boys, but there was no difference between boys and girls in breaking rules behavior. The obtained results, discussed in comparison to the findings of other authors, indicate to importance of adequate identification of externalizing problems in young children as well as necessity of proper interventions. AB - Rad je posvećen sagledavanju učestalosti i karakteristika eksternalizovanih problematičnih ponašanja tokom detinjstva. Uzorak čini 47 dečaka i 42 devojčice, uzrasta od 5 do 7 godina. Podaci o ponašanju dece prikupljeni su od vaspitača i nastavnika primenom instrumenta ASEBA - TRF. Najvažniji rezultati istraživanja su: 75% dece ispoljava eksternalizovana ponašanja; 10% dece ostvarilo je skorove u granicama klinički relevantnih; nema statistički značajnih razlika u ispoljavanju eksternalizovanih ponašanja između uzrasnih grupa; učestalost agresivnih ponašanja je statistički značajno veća kod dečaka; dečaci i devojčice se ne razlikuju prema učestalosti ponašanja kojim se krše pravila. Rezultati su komparirani sa nalazima drugih autora i prodiskutovani u smislu značaja pravilne identifikacije eksternalizovanih problema na mlađem uzrastu i primene odgovarajućih intervencija. PB - Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd T2 - Beogradska defektološka škola T1 - Externalizing behavioral problems in children aged five to seven T1 - Eksternalizovani bihejvioralni problemi dece uzrasta pet do sedam godina EP - 600 IS - 3 SP - 589 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_481 ER -
@article{ author = "Žunić-Pavlović, Vesna and Glumbić, Nenad and Kovačević-Lepojević, Marina", year = "2011", abstract = "The article is dealing with frequency and characteristics of externalizing problem behavior in the childhood. The sample consisted of 47 boys and 42 girls, aged from 5 to 7. Information on children's behavior were collected from kindergarten teachers and primary school teachers, using ASEBA - TRF. The main findings of this research is that although 75% of the children show externalizing behavior, 10% achieved clinically relevant scores. In respect to externalizing behavior manifestations, there is no difference between age groups. Frequency of aggressive behavior was significantly higher in boys, but there was no difference between boys and girls in breaking rules behavior. The obtained results, discussed in comparison to the findings of other authors, indicate to importance of adequate identification of externalizing problems in young children as well as necessity of proper interventions., Rad je posvećen sagledavanju učestalosti i karakteristika eksternalizovanih problematičnih ponašanja tokom detinjstva. Uzorak čini 47 dečaka i 42 devojčice, uzrasta od 5 do 7 godina. Podaci o ponašanju dece prikupljeni su od vaspitača i nastavnika primenom instrumenta ASEBA - TRF. Najvažniji rezultati istraživanja su: 75% dece ispoljava eksternalizovana ponašanja; 10% dece ostvarilo je skorove u granicama klinički relevantnih; nema statistički značajnih razlika u ispoljavanju eksternalizovanih ponašanja između uzrasnih grupa; učestalost agresivnih ponašanja je statistički značajno veća kod dečaka; dečaci i devojčice se ne razlikuju prema učestalosti ponašanja kojim se krše pravila. Rezultati su komparirani sa nalazima drugih autora i prodiskutovani u smislu značaja pravilne identifikacije eksternalizovanih problema na mlađem uzrastu i primene odgovarajućih intervencija.", publisher = "Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd", journal = "Beogradska defektološka škola", title = "Externalizing behavioral problems in children aged five to seven, Eksternalizovani bihejvioralni problemi dece uzrasta pet do sedam godina", pages = "600-589", number = "3", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_481" }
Žunić-Pavlović, V., Glumbić, N.,& Kovačević-Lepojević, M.. (2011). Externalizing behavioral problems in children aged five to seven. in Beogradska defektološka škola Univerzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd.(3), 589-600. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_481
Žunić-Pavlović V, Glumbić N, Kovačević-Lepojević M. Externalizing behavioral problems in children aged five to seven. in Beogradska defektološka škola. 2011;(3):589-600. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_481 .
Žunić-Pavlović, Vesna, Glumbić, Nenad, Kovačević-Lepojević, Marina, "Externalizing behavioral problems in children aged five to seven" in Beogradska defektološka škola, no. 3 (2011):589-600, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_481 .