Приказ основних података о документу

Procena kognitivnih, perceptivnih i motoričkih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću u procesu profesionalne rehabilitacije

dc.creatorGligorović, Milica
dc.creatorRadić-Šestić, Marina
dc.creatorBuha, Nataša
dc.date.accessioned2021-06-09T13:41:08Z
dc.date.available2021-06-09T13:41:08Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn0354-8759
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/480
dc.description.abstractVocational assessment is aimed towards determining an individual's functional strengths and weaknesses, identification of psychosocial, academic and socioeconomic factors which could, in interaction with disability, influence working ability and independent living. Most of the contemporary vocational assessment systems for persons with disabilities comprise of data analysis, and assessment of general functional capacity and socio-behavioral characteristics (medical and psychological factors, academic experience, social behavior, attitudes, values, working abilities and skills). In this paper we proposed assessment model for determining functional potentials for independent living and work. It includes attention, memory and learning, executive functions, language and communication, sensorial/perceptual functions, sensory and sensory-motor integration, sense of time and space, motor functions, dominant laterality and functional academic skills.en
dc.description.abstractProcena radnih sposobnosti i veština se sprovodi radi utvrđivanja funkcionalnih potencijala i ograničenja vezanih za ometenost, identifikacije psihosocijalnih, edukacionih i socioekonomskih činilaca koji bi mogli da, u interakciji sa ometenošću, utiču na sposobnost za rad i samostalan život. Većina aktuelnih sistema procene radnih sposobnosti osoba sa ometenošću sadrži analizu postojećih podataka, procenu opštih funkcionalnih kapaciteta i socijalno-bihejvioralnih karakteristika, pod kojima se podrazumevaju medicinski faktori, psihološki faktori, edukativno iskustvo, socijalno ponašanje, stavovi, vrednosti, radne sposobnosti i veštine. U ovom radu je za utvrđivanje funkcionalnih potencijala za samostalan život i rad u domenima kognitivnih, perceptivnih i motoričkih sposobnosti predložen koncept procene koji sadrži pažnju, pamćenje i učenje, egzekutivne funkcije, jezik i komunikaciju, senzorno/perceptivne funkcije, senzornu i senzomotoričku integraciju, doživljaj prostora i vremena, motoričke funkcije, dominantnu lateralizovanost i funkcionalne akademske veštine.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.publisherDruštvo defektologa Srbije
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceBeogradska defektološka škola
dc.subjectintellectual disabilityen
dc.subjectvocational qualifyingen
dc.subjectcognitive abilitiesen
dc.subjectperceptual functionsen
dc.subjectmotor functionsen
dc.subjectintelektualna ometenostsr
dc.subjectprofesionalno osposobljavanjesr
dc.subjectkognitivne sposobnostisr
dc.subjectperceptivne funkcijesr
dc.subjectmotoričke funkcijesr
dc.titleAssessment of cognitive, perceptual and motor abilities in persons with intelectual disability during the vocational rehabilitation processen
dc.titleProcena kognitivnih, perceptivnih i motoričkih sposobnosti osoba sa intelektualnom ometenošću u procesu profesionalne rehabilitacijesr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage570
dc.citation.issue3
dc.citation.other(3): 549-570
dc.citation.rankM52
dc.citation.spage549
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/463/477.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_480
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу