Приказ основних података о документу

dc.creatorMilovanović, Aleksandra
dc.date.accessioned2022-10-03T12:28:33Z
dc.date.available2022-10-03T12:28:33Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4790
dc.description.abstractУ раду је извршена анализа научних радова из доступне литературe аутора који су се бавили утицајем модела наставе на школско постигнуће глувих и наглувих ученика у школи. Циљ рада је био да се утврди допринос издвојених радова у којима су испитивани ефекти одређених модела наставе који се примењује у образовању глувих и наглувих ученика. Узорак за истраживање чинило је 8 радова. Испитаници свих радова који су коришћени у анализи ове теме су чинили ученици са сметњама и поремећајима слуха различите школске доби од 3.разреда основне школе до 4.разреда средње школе. У раду је примењен метод теоријске анализе анализе – Теоријска истраживања полазе од утврђених теорија, да би чисто мисаоном анализом дошли до нових знања различитих нивоа, све до нивоа коригованих или потпуно нових теорија. Теорије су формулисане да објасне, предвиде и омогуће разумевање феномена, као и да у многим случајевима изазову на преиспитивање и проширивање постојећег знања у оквиру ограничења критичких предпоставки. Теоријски оквир је структура која може да подржи или изнесе теорију једног истраживања (Ментус, 2019). . Одређени број истраживања приказаних у раду потврђује претпостављену повезаност одређеног модела који се примењује у настави са постигнућем у образовању глувих и наглувих ученика. Истакнут је значај традиционалне наставе али и зашто традиционални приступ у образовању не даје толики успех у образовању и из ког разлога треба мењати тај модел наставе. Прегледом одређених истраживања из области модела наставе у образовању глувих и наглувих ученика истиче се и допринос радова. Добијени резултати указују на висок степен мотивације за постизање што бољих резултата у усвајању обрађиваних наставних садржаја. Ученици су током експеримената који су примењивани у свим истраживањима показали изузетно сарадњу и заинтересованост за проширивање и продубљивање стечених знања из експериментално обухваћених садржаја. У школама за децу оштећеног слуха се, поред фронталног облика наставе, који се најчешће и користи, користе још и групни облик рада и индивидуални облик рада, а у последње време индивидуализована настава и електронска настава.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectглува децаsr
dc.subjectваспитањеsr
dc.subjectобразовањеsr
dc.subjectмодели наставеsr
dc.titleModeli nastave u obrazovanju gluvih i nagluvih učenikasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage51
dc.citation.spage2
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4790
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу