Show simple item record

dc.creatorСимунић, Невена
dc.date.accessioned2022-09-23T07:53:02Z
dc.date.available2022-09-23T07:53:02Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4781
dc.description.abstractСпецифични језички поремећај подразумева поремећај развоја говора и језика који се развијају код деце очуване интелигенције, без оштећења слуха, видљиве церебралне патологије, емоционалних поремећаја или социјалне депривације. Циљ студије је утврђивање ефекта логопедског третмана код деце код којих је дијагностификован специфични језички поремећај. Материјал и методе: У узорак је укључено укупно шест испитаника са специфичним поремећајем развоја језика. Код три испитаника примењен је специфичан програм логопедског третмана који је био усмерен на развој језичких способности, док друга три испитаника нису била обухваћена адекватним логопедским третманом. Сви испитаници су тестирани два пута. Прво тестирање извршено је пре почетка специфичног логопедског третмана, док је друго тестирање урађено после завршеног третмана. У истраживању су коришћени следећи тестови: Тест за испитивање говорне развијености, Семантички тест и Граматика малишана. Резултати истраживања су показали да испитаници који су били обухваћени специфичним логопедским третманом су имали знатно боље резултате на примењеним тестовима језичких способности у поређењу са првом групом испитаника која нису била подвргнута логопедском третману.sr
dc.description.abstractSpecific language disorders include primary speech and language disorder developing in intelligent children without hearing damaged and visible neural damage. The aim of the study is to determine the effect of speech therapy treatment in children diagnosed with a specific language disorder. Material and methods: A total of six subjects with a specific language development disorder were included in the sample. Three subjects had a specific speech therapy treatment program aimed at developing language skills, while the other three subjects were not covered by adequate speech therapy treatment. All subjects were tested twice. The first test was performed before the start of the specific speech therapy treatment, while the second test was performed after the end of the treatment. The following tests were used in the research: Test for testing speech development, Semantic test and Grammar of children. The results of the research showed that the subjects who were included in the specific speech therapy treatment had significantly better results on the applied tests of language abilities compared to the first group of subjects who did not undergo speech therapy treatment.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.titleУтицај логопедског третмана на развој експресивног језика код деце са специфичним jезичким поремећајемsr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage49
dc.citation.spage1
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4781
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record