Specifične smetnje u učenju
Само за регистроване кориснике
2021
Књига (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Pod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti,
veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja
tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih
sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja,
upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu
aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama
u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem
smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju
obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih
znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja
raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za
sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer,
povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazu...mder,
2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja
kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava
i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status
(Cai & Kalb, 2006).
Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane
su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa
nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije
(Svensson, 2011).
Извор:
Specifične smetnje u učenju, 2021, 1-247Издавач:
- Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation
Институција/група
rFASPERTY - BOOK AU - Buha, Nataša AU - Gligorović, Milica PY - 2021 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4778 AB - Pod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti, veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja, upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer, povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazumder, 2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status (Cai & Kalb, 2006). Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije (Svensson, 2011). PB - Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation T2 - Specifične smetnje u učenju T1 - Specifične smetnje u učenju EP - 247 SP - 1 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778 ER -
@book{ author = "Buha, Nataša and Gligorović, Milica", year = "2021", abstract = "Pod bazičnim akademskim veštinama podrazumeva se set sposobnosti, veština i ponašanja koji je neophodan za savladavanje različitih nastavnih sadržaja tokom procesa školovanja, a njihovo usvajanje počiva na nizu kognitivnih sposobnosti i veština različite složenosti, uključujući mogućnosti praćenja, upamćivanja i reprodukovanja informacija, planiranje, organizaciju i kontrolu aktivnosti, samostalnost u radu i odgovorno ponašanje prema osobama i obavezama u školskom okruženju. Bazične akademske veštine, pod kojima se u užem smislu podrazumevaju čitanje, pisanje i matematičke veštine, istovremeno predstavljaju obrazovni ishod i sredstvo za ovladavanje širokim spektrom drugih znanja i veština (DiPerna et al., 2002; Fleming & Malone, 1983). Osim sticanja raznorodnih znanja i složenijih veština, bazične akademske veštine važne su i za sve ostale sfere svakodnevnog života. Dobre matematičke veštine su, na primer, povezane s donošenjem adekvatnih finansijskih odluka (Agarwal & Mazumder, 2013), a, nasuprot tome, lošije razumevanje medicinskih informacija češće se javlja kod osoba sa nižim nivoom pismenosti i matematičkih veština, što se odražava i na njihovo zdravlje (Anker & Kaufman, 2007) i na socioekonomski status (Cai & Kalb, 2006). Na osnovu rezultata nekih istraživanja bazične akademske veštine povezane su i sa socioemocionalnim statusom, pri čemu veština čitanja pozitivno korelira sa nivoom samopoštovanja (Kiuru et al., 2012), a negativno s pojavom delinkvencije (Svensson, 2011).", publisher = "Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation", journal = "Specifične smetnje u učenju", title = "Specifične smetnje u učenju", pages = "247-1", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778" }
Buha, N.,& Gligorović, M.. (2021). Specifične smetnje u učenju. in Specifične smetnje u učenju Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju/ University of Belgrade – Faculty of Special Education and Rehabilitation., 1-247. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778
Buha N, Gligorović M. Specifične smetnje u učenju. in Specifične smetnje u učenju. 2021;:1-247. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778 .
Buha, Nataša, Gligorović, Milica, "Specifične smetnje u učenju" in Specifične smetnje u učenju (2021):1-247, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4778 .