Mala porođajna težina kao faktor rizika za uspešnost edukacije
Поглавље у монографији (Објављена верзија)
Метаподаци
Приказ свих података о документуАпстракт
Minimalni razvojni problemi kod dece sa malom porođajnom težinom često postaju vidljivi na školskom uzrastu i utiču na školsko postignuće i socijalnu adaptaciju deteta. U radu je prezentovan deo rezultata istraživanja o uticaju ovih perinatalnih problema na razvoj i đkolsko postignuće. Uzorak sačinjava 48 ispitanika, telesne težine na rođenju od 1820 do 2500 grama, gestacione starosti preko 37 nedelja, sa dijagnozom Hipotroph. Neon, uz propratne faktore rizika. Na osnovu mišljenja psihologa pri upisu deteta u školu, školskog uspeha na kraju I i II razreda, kao i procenom ponašanja u igri, ponašanja u učenju i motornih sposobnosti, možemo zaključiti da određen broj ispitanika pokazuje potrebu za dodatnom pomoći u učenju, određene elemente neadekvatnog ponašanja u igri i učenju, kao i određene motoričke nesposobnosti. Kao najprediktivnije faktore za slabije postignuće u školi, možemo navesti nedoststsk pažnje, hiperaktivnost i emocionalnu nezrelost, što uz izvesne motoričke nesposobnosti... ukaazuje na potrebu permanentnog praćenja i adekvatne intervencije, tokom celog predškolskog perioda.
Извор:
Govor i jezik, 2003, 295-300Издавач:
- Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora, Beograd
Институција/група
rFASPERTY - CHAP AU - Đorđević, Snežana AU - Nikolić, Snežana AU - Ilić, Danijela PY - 2003 UR - http://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4738 AB - Minimalni razvojni problemi kod dece sa malom porođajnom težinom često postaju vidljivi na školskom uzrastu i utiču na školsko postignuće i socijalnu adaptaciju deteta. U radu je prezentovan deo rezultata istraživanja o uticaju ovih perinatalnih problema na razvoj i đkolsko postignuće. Uzorak sačinjava 48 ispitanika, telesne težine na rođenju od 1820 do 2500 grama, gestacione starosti preko 37 nedelja, sa dijagnozom Hipotroph. Neon, uz propratne faktore rizika. Na osnovu mišljenja psihologa pri upisu deteta u školu, školskog uspeha na kraju I i II razreda, kao i procenom ponašanja u igri, ponašanja u učenju i motornih sposobnosti, možemo zaključiti da određen broj ispitanika pokazuje potrebu za dodatnom pomoći u učenju, određene elemente neadekvatnog ponašanja u igri i učenju, kao i određene motoričke nesposobnosti. Kao najprediktivnije faktore za slabije postignuće u školi, možemo navesti nedoststsk pažnje, hiperaktivnost i emocionalnu nezrelost, što uz izvesne motoričke nesposobnosti ukaazuje na potrebu permanentnog praćenja i adekvatne intervencije, tokom celog predškolskog perioda. PB - Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora, Beograd T2 - Govor i jezik T1 - Mala porođajna težina kao faktor rizika za uspešnost edukacije EP - 300 SP - 295 UR - https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4738 ER -
@inbook{ author = "Đorđević, Snežana and Nikolić, Snežana and Ilić, Danijela", year = "2003", abstract = "Minimalni razvojni problemi kod dece sa malom porođajnom težinom često postaju vidljivi na školskom uzrastu i utiču na školsko postignuće i socijalnu adaptaciju deteta. U radu je prezentovan deo rezultata istraživanja o uticaju ovih perinatalnih problema na razvoj i đkolsko postignuće. Uzorak sačinjava 48 ispitanika, telesne težine na rođenju od 1820 do 2500 grama, gestacione starosti preko 37 nedelja, sa dijagnozom Hipotroph. Neon, uz propratne faktore rizika. Na osnovu mišljenja psihologa pri upisu deteta u školu, školskog uspeha na kraju I i II razreda, kao i procenom ponašanja u igri, ponašanja u učenju i motornih sposobnosti, možemo zaključiti da određen broj ispitanika pokazuje potrebu za dodatnom pomoći u učenju, određene elemente neadekvatnog ponašanja u igri i učenju, kao i određene motoričke nesposobnosti. Kao najprediktivnije faktore za slabije postignuće u školi, možemo navesti nedoststsk pažnje, hiperaktivnost i emocionalnu nezrelost, što uz izvesne motoričke nesposobnosti ukaazuje na potrebu permanentnog praćenja i adekvatne intervencije, tokom celog predškolskog perioda.", publisher = "Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora, Beograd", journal = "Govor i jezik", booktitle = "Mala porođajna težina kao faktor rizika za uspešnost edukacije", pages = "300-295", url = "https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4738" }
Đorđević, S., Nikolić, S.,& Ilić, D.. (2003). Mala porođajna težina kao faktor rizika za uspešnost edukacije. in Govor i jezik Institut za eksperimentalnu fonetiku i patologiju govora, Beograd., 295-300. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4738
Đorđević S, Nikolić S, Ilić D. Mala porođajna težina kao faktor rizika za uspešnost edukacije. in Govor i jezik. 2003;:295-300. https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4738 .
Đorđević, Snežana, Nikolić, Snežana, Ilić, Danijela, "Mala porođajna težina kao faktor rizika za uspešnost edukacije" in Govor i jezik (2003):295-300, https://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4738 .