Приказ основних података о документу

The use of basic verbal tenses in schools for deaf and heard of hearing children

dc.creatorFilipović, Ana
dc.date.accessioned2022-07-18T12:29:45Z
dc.date.available2022-07-18T12:29:45Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4699
dc.description.abstractЧуло слуха спада у механорецепторе, то значи да се механичка драж кодира акционим потенцијалима нервних влакана у рецептору. Настало је од чула равнотеже у унутрашњем уху када су кичмењаци прешли у ваздушну средину. Постепеним развојем чуло слуха је имало све већи значај све до човека где има незаменљиву улогу у комуникацији и формирању личности. Аудитивна осетљивост јавља се још у првим данима по рођењу, зато је рано откривање оштећења слуха код деце изузетно значајно. Спроведено истраживање имало је за циљда се испитају специфичности употребе и разумевања глагола код глуве и наглуве деце основношколског узраста у школама за глуве ученике. На почетку истраживања формулисан је предмет, као и циљеви и задаци истраживања. Циљеви овог истраживања били су испитивање повезаности између: узраста, степена оштећења слуха, оцене из српског језика као и пола. Истраживање је спроведено на територији Републике Србије у три основне школе за глуву и наглуву деце: ,, Школи са домом ученика „Бубањ“ у Нишу, Школа за оштећене слухом- наглуве ,,Стефан Дечански“ у Београду и Основна школа ,,Радивој Поповић“- Узорак испитаника чинио је тридесет два глувих и наглувих ученика одпетог до осмог разреда. У истраживању је коришћен инструмент Корпус за процену употребе основних глаголских времена.(Н.Д.Димић). Добијени резултати приказани су табеларно. На основу анализе добијених резултата можемо закључити да постоје специфичности у употреби разумевању глагола код глуве и наглуве деце.Узраст ученика има утицаја код употребе прошлог времена и глагола са неправилним грађењем, а код садашњег и будућег времена делимично. Степен оштећења слуха имао је делимично утицаја при решавању задатака.Пол ученика имао је утицај, резултати ученика женског пола су знатно виши од резултата ученика мушког пола.sr
dc.description.abstractThe hearing sense belongs to the mechanoreceptors, which means that the mechanical stimulus is encoded by the action potential of the nerve fibers in the receptor. It was created from the sense of balance in the inner ear when the spine passed into the air. Gradual development of the sense of hearing was of increasing importance to a person with an irreplaceable role in communication and personality formation. Audit sensitivity occurs in the first days after birth, therefore early detection of hearing loss in children is extremely important. The aim of this research was to investigate the specific uses and understanding of verbs in deaf and hard-of-charge children of elementary school age in deaf students' schools. At the beginning of the research, the subject was formulated, as well as the objectives and tasks of the research. The objectives of this study were to examine the connection between: age, hearing impairment, grades from the Serbian language and gender. The research was carried out on the territory of the Republic of Serbia in three primary schools for deaf and hard of hearing children: "Schools with the home of pupils" Bubanj "in Nis, School for hearing impaired children -" Stefan Decanski " in Belgrade and Primary school" Radivoj Popovic " The sample of respondents consisted of thirty two deaf and hard-of-hearing pupils from fifth to eighth grade. In this research was used the Korpus instrument to estimate the use of basic verbal times (N.D. Dimic). The obtained results are shown in the table. Based on the analysis of the obtained results, we can conclude that there are specific uses of the understanding of the verbs in deaf and hard of hearing children. The pupil's influence has an impact on the use of past times and the verbs with improper construction, and in the present and future time partially. The degree of hearing impairment had a partial impact in solving tasks. Gender of pupil had an impact, the results of female students are significantly higher than the results of male students.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectглаголиsr
dc.subjectосновна глаголска временаsr
dc.subjectглуви и наглуви ученициsr
dc.subjectосновношколски узрастsr
dc.subjectverbssr
dc.subjectbasic verbal tensessr
dc.subjectdeaf and hard of hearing studentssr
dc.subjectelementary school agesr
dc.titleUpotreba osnovnih glagolskih vremena kod gluvih i nagluvih učenikasr
dc.titleThe use of basic verbal tenses in schools for deaf and heard of hearing childrensr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage97
dc.citation.spage4
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4699
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу