Приказ основних података о документу

dc.creatorBorenović, Petra
dc.date.accessioned2022-07-18T12:26:22Z
dc.date.available2022-07-18T12:26:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4694
dc.description.abstractУвод: Неуробилошка активност која омогућава да се све информације које се добијају из сензорних система, приме и обраде у мозгу представља сензорну интеграцију. Овај процес одвија се унутар нашег тела, а информације пристижу из тактилног, проприоцептивног, вестибуларног, аудитивног, визуелног, олфакторног и густативног система. Процена сензорне интеграције, односно дисфункције сензорне интеграције је мултидимензионална и подразумева процену осетљивости, функционисања и понашања детета. Циљ: Истраживање је спроведено са циљем да се утврде разлике и специфичности сензо између деце оштећеног слуха и деце типичног развоја предшколског узраста, као и да се утврде односу на пол, узраст и степен оштећења слуха. Метод: Истраживање је спроведено у току 201. године на Одељењу за аудиолошку рехабилитацију Клиничког центра Србије Центру за рану дијагностику и терапију деце са оштећењем слуха „Дечја кућа“ Упитник је попунило укупно родитеља који су добровољнно пристали да учествују у истраживању. Инструмент који је коришћен за прикупљање података је . Резултати: У сензомоторном развоју између деце оштећеног слуха и чујуће деце предшколског узраста нису утврђене разлике у доменима самоконтроле, сензорног процесуирања покрета и моторичке зрелости, док у домену сензорног процесуирања додира и емоционалног функционисања разлике постоје. Пол, узраст и степен оштећења слуха се нису показали као фактори који утичу на сензомоторни развој деце оштећеног слуха. Закључак: Неопходно је радити на обучавању родитеља да на време уоче тешкоће које њихово дете испољава као и да знају коме да се обрате за стручну помоћ. Треба примењивати широк распон активности којима се побољшава сензорна интеграција и детету осигурати благотворни чулни унос током целог дана.sr
dc.description.abstractIntroduction: Neurobiological activity that allows all the information obtained from the sensory systems, to receive and process in the brain is a sensory integration. This process takes place inside of our body, and the information comes from a tactile, proprioceptive, vestibular, auditory, visual, olfactory and gustatory system. Evaluation of sensory integration, or dysfunction of sensory integration, is multidimensional and involves assessing the sensitivity, functioning and behavior of the child Goal: The research was conducted in order to determine the differences and specificities of sensorymotor development between Children of hearing impairment and children of typical development of pre-school age, as well as to identify special differences in sensorymotor development in relation to gender, age and level of hearing impairment. Method: The research was conducted in 2017 at the Department of Audiological Rehabilitation of the Clinical Center of Serbia, Center for Early Diagnosis and Therapy of Children with Hearing Disorders "Dečja kuća" and in the institution "Car Konstantin i carica Jelena". The questionnaire was filled in by a total of 74 parents who voluntarily agreed to participate in the research. The instrument used for data collection is the Questionnaire on the sensorymotor development of pre-school children. Results: Sensorymotor development between children with hearing impairment and hearing children of pre-school age did not reveal differences in the domain of self-control, sensory motion processing and motor maturity, while in the domain of sensory touch processing and emotional functioning, differences are exists. Gender, age and level of hearing impairment did not appear to be factors influencing the sensorymotor development of children with hearing impairment. Conclusion: It is necessary to work on training parents to find out the difficulties their children are experiencing in the meantime, as well as knowing who to call for professional help. A wide range of activities should be used to improve sensory integration, and a child should be provided with a beneficial sensory intake throughout the day.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсензорна интеграцијаsr
dc.subjectсензо глува децаsr
dc.subjectпредшколски узрастsr
dc.subjectsensory integrationsr
dc.subjectsensorymotor developmentsr
dc.subjectdeaf childrensr
dc.subjectpre-school agesr
dc.titleSenzorni profil gluve i nagluve dece predškolskog uzrastasr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage45
dc.citation.spage3
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4694
dc.type.versionpublishedVersionsr


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу