Приказ основних података о документу

Motorne performanse gornjih ekstremiteta kod dece sa smetnjama u učenju

dc.creatorStošljević, Miodrag
dc.creatorOdović, Gordana
dc.creatorAdamović, Milosav
dc.date.accessioned2021-06-09T13:39:50Z
dc.date.available2021-06-09T13:39:50Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.issn1452-7367
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/460
dc.description.abstractRather than referring to a single disorder, learning disabilities include several disorders relating to academic skills, such as reading, writing, and mathematical skills. Learning ability may be hindered by less apparent clinical indicators, such as motor functions of upper limbs in children with learning disabilities. With regard to the above mentioned fact, the aim of this research was to test motor functions of upper limbs in children with learning disabilities. The sample consisted of 68 students, of both genders, aged between 7 and 11. All students attended a regular elementary school. The participants were divided in two groups: E-experimental group, and C - control group. Each group consisted of 34 participants. Experimental group included participants with learning disabilities, while control group included participants without learning disabilities. The groups were equal regarding gender, age, and the level of intelligence. Appropriate somatological tests battery was used to assess upper limbs functions. Results of research on motor functions in experimental group at the level of wrist and elbow show a high statistical significance, while there is a somewhat lower statistical significance at the level of shoulder joint. Results of research on motor functions of all three arm joints are also statistically significant, but with the lowest statistical significance. Research results show that motor functions of upper limbs directly correlate to learning disabilities in tested children.en
dc.description.abstractSmetnje u učenju ne podrazumevaju samo jedan poremećaj već uključuju niz poteškoća koje se odnose na školske veštine kao što su: čitanje, pisanje ili matematika. Sposobnost za učenje može biti onemogućena manje vidljivim kliničkim pokazateljima kao što su motorne performanse gornjih ekstremiteta dece koja imaju smetnje u učenju. Zbog prethodno navedene činjenice cilj našeg istraživanja je bio ispitivanje motorne performanse gornjih ekstremiteta kod dece sa smetnjama u učenju. Uzorak je formiran od 68 učenika, oba pola, uzrasta 7 do 11 godina. Svi učenici su pohađali redovnu osnovnu školu. Ispitanici su podeljeni u E-eksperimentalnu i K-kontrolnu grupu. Svaka grupa je imala po 34 ispitanika. Eeksperimentalnu grupu su činili ispitanici koji imaju smetnje u učenju, a kontrolnu grupu ispitanici koji nemaju smetnje u učenju. Grupe su izjednačene prema polu, uzrastu i stepenu inteligencije. Za procenu performansi gornjih ekstremiteta korišćena je odgovarajuća baterija somatopedskih testova. Rezultati ispitivanja motornih performansi ispitanika eksperimentalne grupe na nivou zgloba šake i zgloba lakta pokazuju visoku statističku značajnost, a na nivou zgloba ramena postoji statistička značajnosi, ali nešto nižeg stepena. Rezultati ispitivanja motorne funkcije sva tri zgloba ruke istovremeno su, također, statistički značajni, ali u poređenju sa prethodnim pokazuju najnižu statističku značajnost. Zaključci istraživanja pokazuju da su motorne performanse gornjih ekstremiteta u direktnoj korelaciji sa smetnjama u učenju.sr
dc.publisherUniverzitet u Beogradu - Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Beograd
dc.rightsopenAccess
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.sourceSpecijalna edukacija i rehabilitacija
dc.subjectmotor functionsen
dc.subjectlearning disabilitiesen
dc.subjectupper limbsen
dc.subjectmotorne performansesr
dc.subjectsmetnje u učenjusr
dc.subjectgornji ekstremitetisr
dc.titleUpper limbs motor functions in children with learning disabilitiesen
dc.titleMotorne performanse gornjih ekstremiteta kod dece sa smetnjama u učenjusr
dc.typearticle
dc.rights.licenseBY-SA
dc.citation.epage215
dc.citation.issue2
dc.citation.other10(2): 207-215
dc.citation.rankM51
dc.citation.spage207
dc.citation.volume10
dc.identifier.fulltexthttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/bitstream/id/6051/Untitled3.pdf
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_460
dc.type.versionpublishedVersion


Документи

Thumbnail

Овај документ се појављује у следећим колекцијама

Приказ основних података о документу