Show simple item record

The effect of token economy on motivation for learning and working of juvenile offenders in juvenile correctional facility

dc.creatorSimonović, David
dc.date.accessioned2022-06-22T12:08:57Z
dc.date.available2022-06-22T12:08:57Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.urihttp://rfasper.fasper.bg.ac.rs/handle/123456789/4604
dc.description.abstractИнституционални третман малолетних преступника и млађих пунолетних лица представља значајну фазу ресоцијализације и социјалне реинтеграције. У овом истраживању представили смо један од основних модела третмана тзв. Систем бодова и нивоа (СБН), који се примењује у установи Васпитно-поправни дом „Крушевац“ (ВПД) (Srbija), капацитета до 240 штићеника. У њој су смештени малолетници и млађи пунолетни узраста од 14 до 23 године, којима је од стране суда у трајању од 6 месеци до 4 године, изречена васпитна мера упућивања у васпитно-поправни дом због претходно учињеног кривичног дела и неуспеха ресоцијализације у отвореној заједници. СБН је модел третмана заснован на принципима инструменталног учења и Токен Економији (Token Еconomy) чије су претече, теоријски и емпиријски пут развоја током историје изложени у овом раду. СБН се користи техникама доделе и одузимања токена у облику бодова и то за испољена позитивна односно негативна понашања. СБН предвиђа акумулацију или губљење бодова и последично напредовање или назадовање кроз дефинисане нивое (I,II,III,IV), а самим тим и доступност коришћења већег или мањег броја привилегија и погодности. Штићеници тек на највишем бодовном нивоу (IV) стичу право да се установа у њихово име обрати суду препоруком за обуставу васпитне мере у циљу отпуштања из установе. Циљ рада био је испитати утицај примењеног токен програма (СБН) на: а) развој мотивације за учењем у оквиру образовног програма; б) развој мотивације за радом у оквиру програма професионалног оспособљавања. Као теоријски оквир за проучавање и емпириjско истраживање мотивације послужила је Теорија Само-детерминације (ТСД)(Rayan & Deci). У истраживању смо настојали испитати да ли штићеници виших бодовних нивоа заиста поседују више нивое различитих подтипова мотивације за учењем и радом дефинисаних према ТСД (Екстерна регулација, Интројектована регулација, Идентификована регулација, Интринсична мотивација). Резултати су указали на неопходност редизајнирања постојећег СБН у циљу ефикаснијег деловања на развој подтипа мотивације екстерна регулација за учењем и радом, али и на неопходност увођења оних третманских, психотерапијских и едукативних метода рада које подстичу процес интернализације позитивних друштвених ставова, вредности и норми према учењу и раду али и оних које подстичу развој интересовања ка поменутим активностима.sr
dc.description.abstractTreatement in Juvenile Correctional Facilities (JCF) plays a significant role in process of resocialization and social reintegration of juvenile delinquents. In this research we present one of the basic models of treatment named Points and Levels System (PLS), which is applied in the JCF "Krusevac" (Serbia), with a capacity of 240 places. JCF „Krusevac“ placed juvenile offenders from 14 to 23 years old, who were sentenced from 6 months to 4 years because of the previously committed criminal offenses and the failure in a treatment in the community setting. PLS is a treatment model based on the principles of instrumental learning and Token Economy, whose forerunners, theoretical and empirical path of development throughout history, have been presented in this paper. PLS defines using of a token in the form of points for positive or negative behaviors. PLS also defines accumulation or loss of points, and consequently progression or decline through the system of levels (I,II,III,IV), and therefore the availability of more/less privileges and benefits. Only juvenile offenders at the highest level (IV) can acquire the right that the JCF refers in their name to the court with recommendations for the suspension of an educational measure. The aim of the paper is to examine the impact of the applied token program (PLS) on the development of: a) motivation for learning in the educational program; b) motivation for working in the vocational treaning program. The Theory of Self-Determination (Rayan & Deci) serves as a theoretical framework for studying and empirical research of motivation. In our research, we try to examine whether juveniles on higher levels of the progam really have higher levels of different subtypes of motivation for learning and work defined by TSDs (External Regulation, Introjected Regulation, Identified Regulation, Intrinsic Motivation). The results point to the necessity of redesigning the PLS in order to produce more influence on the development of the subtype of motivation - external regulation for learning and work, and the necessity of including treatment, psychotherapeutic and educational methods that encourage the process of internalizing positive social values and norms for learning and work, but also including methods that encourage the development of interests in those activities.sr
dc.language.isosrsr
dc.rightsclosedAccesssr
dc.subjectсистем бодова и нивоаsr
dc.subjectтокен економијаsr
dc.subjectресоцијализацијаsr
dc.subjectмалолетничка делинквенцијаsr
dc.subjectВаспитно-поправни домsr
dc.subjectpoints and levels systemsr
dc.subjecttoken economysr
dc.subjecttreatmentsr
dc.subjectjuvenile offendingsr
dc.subjectcorrectional facilitysr
dc.titleUticaj programa token ekonomije na motivaciju za učenjem i radom kod institucionalizovanih delinkvenatasr
dc.titleThe effect of token economy on motivation for learning and working of juvenile offenders in juvenile correctional facilitysr
dc.typemasterThesissr
dc.rights.licenseARRsr
dc.citation.epage152
dc.citation.spage6
dc.identifier.rcubhttps://hdl.handle.net/21.15107/rcub_rfasper_4604
dc.type.versionpublishedVersionsr


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record